Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: (instructie) Roadmaster family S  (gelezen 23316 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Gast
Re: (instructie) Roadmaster family S
« Reactie #15 Gepost op: juni 06, 2012, 10:11:57 pm »


26 en een half: er moeten ook nog uitschuifbare stangen van de nok naar de hoeken, anders blijft ie slap...... :# :#

                                                                         Peter
is een optie geen must maar wel goed opgelet.
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: (instructie) Roadmaster family S
« Reactie #16 Gepost op: juni 06, 2012, 10:44:28 pm »

Op minder vlak terrein gebruik ik altijd de uitdraaipootjes om de wagenbak vlak te zetten. Volgens Roadmaster (Ad) heb je de uitdraaippotjes bij het opzetten, als je het goed doet, niet nodig. Ze zitten er enkel op omdat dat moet. Na een aantal keren opzetten heb ik besloten dat ik het veel makkelijker vind met het gebruik van de uitdraaipootjes. Bijkomend voordeel: hierdoor blijft ook de stemming op onze standplaats gezellig ::)
Gelogd

Minime

  • Gast
Re: (instructie) Roadmaster family S
« Reactie #17 Gepost op: juni 21, 2012, 07:09:25 am »

Ben net het stappenplan aan het doornemen, omdat wij dit weekend voor het eerst onze Roadmaster gaan proberen, maar blijf steeds haken bij punt 5 en 9. Die zijn, ook in de aangepaste versie, toch nog steeds hetzelfde? De pootjes die je bij 5 al hebt vastgezet kun je bij 9 toch niet weer laten vallen?
Verder heel duidelijk allemaal, moet goedkomen volgens mij...
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: (instructie) Roadmaster family S
« Reactie #18 Gepost op: augustus 17, 2012, 04:17:44 pm »

Wij hebben afgelopen vakantie de vouwwagen maarliefst vier keeer opgezet, dus hebben we goed kunnen oefenen met het gebruiken van de uitvalpoten. Het is net alsof dhet bereik van het neuswiel te klein is.
Je moet immers het neuswiel dicht bij de dissel hebben om de vouwwagen zover te kunnen laten kantelen om bij de keuken de 93cm te kunnen halen. Wanneer je vervolgens met het neuswiel de vouwwagen gaat opkrikken (lekker klusje trouwens ::)) heb je over het volle berik van het neuswiel niet genoeg om de vouwwagen waterpas te zetten. Dit resulteerde er bij ons in dat we bij de derde keer opzetten zovaak voorbij het uiteinde van het schroefdraad hadden gedraaid dat dit kapot was. Samen met mijn zwager hebben we met een hoop moeite dit weer terug kunnen draaien. De laatste keer opzetten heb ik eerst de poten bij de keuken gedaan zoals het hoort, vervolgens het neuswiel bijna helemaal uitdraaien, vervolgens de uitvalpoten bij de dissel laten vallen en vastgezet, het neusiel we indraaien en lager klemmen en toen pas had ik voldoende bereik om de vouwwagen waterpas te zetten.

Een ander probleem waar ik tegen aan liep is dat de bouten van de uitvalpoeten wel heel erg vast moeten zitten wil dit niet een klein beetje verplaatsen gedurende een paar dagen, voor de volgende keer slijp ik er een klein puntje aan en doe ik de bouten even invetten voor we gaan.

Zijn er mensen die de bovenstaande dingen ook tegenkomen of doe ik het nou helemaal verrkeerd?
Gelogd

villeke

  • Gast
(instructie) Roadmaster family S
« Reactie #19 Gepost op: augustus 17, 2012, 07:19:44 pm »

Wij hebben afgelopen vakantie de vouwwagen maarliefst vier keeer opgezet, dus hebben we goed kunnen oefenen met het gebruiken van de uitvalpoten. Het is net alsof dhet bereik van het neuswiel te klein is.
Je moet immers het neuswiel dicht bij de dissel hebben om de vouwwagen zover te kunnen laten kantelen om bij de keuken de 93cm te kunnen halen. Wanneer je vervolgens met het neuswiel de vouwwagen gaat opkrikken (lekker klusje trouwens ::)) heb je over het volle berik van het neuswiel niet genoeg om de vouwwagen waterpas te zetten. Dit resulteerde er bij ons in dat we bij de derde keer opzetten zovaak voorbij het uiteinde van het schroefdraad hadden gedraaid dat dit kapot was. Samen met mijn zwager hebben we met een hoop moeite dit weer terug kunnen draaien. De laatste keer opzetten heb ik eerst de poten bij de keuken gedaan zoals het hoort, vervolgens het neuswiel bijna helemaal uitdraaien, vervolgens de uitvalpoten bij de dissel laten vallen en vastgezet, het neusiel we indraaien en lager klemmen en toen pas had ik voldoende bereik om de vouwwagen waterpas te zetten.


Onze voormalige RM (net verkocht) uit 2003 zette ik op 90 cm. En dat haalde ik  en zat de dissel op het gras. 93 cm haalde ik niet maar hoeft volgens Ad ook niet (alhoewel dat van de leeftijd van je RM afhangt).
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal