Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.  (gelezen 80825 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #75 Gepost op: april 05, 2013, 05:35:48 pm »

Denk je wel dat die  stokken met de haken wel die dwars stokken zijn? Of bedoel je met 'klikkers' die stokken met gaatjes en zo'n bolletje? Want die hebben wij ook, alleen weet ik zo niet precies waar ze zitten.volgens mij stok 6-7-8....

Het zou wel goed balen zijn als je frame niet compleet is, zeg. Maar voor dat je nieuwe spullen koopt, zou ik wel alles nog eens goed bekijken. Wij dachten ook dat het eerst niet klopte. En toen bleken er nog stokken in het frame van de vouwwagen zelf te zitten.
Wij missen ook nog een stok (zie de vraagtekens) maar die hebben we verder ook nog nooit gemist.
Kun je nog terecht bij de verkoper? Misschien dat hij/zij nog wat uitleg kan geven?

Gelogd

snabbel

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #76 Gepost op: april 05, 2013, 11:04:25 pm »

Bedoel je nu dat er voor de midden staanders een klem verbinding gebruikt wordt??

ik voel trouwens op de plaats waar de uitschuif buizen uit moeten kome wel een buis er in zitten maar die zitten muur vast. hoe hebben jullie die er uit gekregen?
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #77 Gepost op: april 05, 2013, 11:06:59 pm »

Bedoel je nu dat er voor de midden staanders een klem verbinding gebruikt wordt??

ik voel trouwens op de plaats waar de uitschuif buizen uit moeten kome wel een buis er in zitten maar die zitten muur vast. hoe hebben jullie die er uit gekregen?

Tentdoek aan achterzijde omhoog.
Evt. beschermdopje verwijderen.
Dunne lange tentstok pakken.
Schietgebedje.
Tentstok erin en duwen/stoten/slaan.

Andere oplossing:
Ga naar het voorjaarsweekend en vraag anderen het voor je te doen  :#
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #78 Gepost op: april 06, 2013, 02:00:02 pm »

Op onze tekening stond dat er naast de deur, onder het raam ook nog een stok moet. Op de tekening ziet het er naar uit dat dit stokken zijn met van die haken. Wij hebben de stokken niet, dus vandaar dat vraagteken bij ons op de tekening.

De optie die FF beschrijft (via de achterzijde) werkte bij ons het beste. Wij hebben het met een stuk waterleiding gedaan omdat we de stokken er echt uit moesten slaan, ze zaten erg vast. Dus we hebben met een hamer tegen die buis geslagen en toen liet de buis van de VW los. Nu schuiven we ze niet zo ver naar binnnen en kunnen we ze gewoon pakken.
Een andere mogelijkheid is met een haring via de voorzijde te proberen om het haakje van de haring in een gaatje van de stok te steken en  dan te trekken.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #79 Gepost op: april 06, 2013, 02:05:09 pm »

Die stok moet niet perse volgens mij.
Deze is om de voorkant van de voortent erover te laten vallen een zo genaamde veranda stang, zodat je vrij uitzicht heb , zie je wel vaker bij voortenten.
Sommige moeten de voorkant oprollen.

voorbeeld.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2013, 02:06:56 pm door Mr Roadmaster »
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #80 Gepost op: april 06, 2013, 02:16:38 pm »

Ik heb de losse stokken nooit in de wagen laten zitten, maar gewoon opgeborgen bij de andere stukken.

De verandastang is een extra, deze is niet peter nodig.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #81 Gepost op: april 06, 2013, 05:52:41 pm »

Een 'verandastang'... wat leer je toch veel op zo'n forum! I:
Gelogd

mvanbragt

  • Gast
hulp gevraagd met opzetten voortent Jamet Louisiana 1998
« Reactie #82 Gepost op: augustus 09, 2015, 06:26:37 pm »

Hulp gevraagd met opzetten voortent Jamet Louisiana bj 1998.

Gisteren deze vouwwagen van een collega gratis mogen overnemen. In prima staat echter alle voortent stokken liggen door elkaar in de bak vd vouwwagen. Hij geeft aan dat alles wel compleet zou moeten zijn. Hij heeft er zelf al drie jaar niet meer mee gekampeerd ivm zijn gezondheid. Daarom kan hij mij helaas ook niet meer meehelpen. Vanmiddag op de Kurenpolder een poging gedaan om hem uit te zetten. Helaas, ondanks de tekeningen kom ik er niet aan uit. Mijn broer en ik zijn de hele middag aan het puzzelen geweest. Zou er misschien iemand met dezelfde vouwwagen bereidt zijn deze samen met mij een keer op te bouwen? Kan hier op de Kurenpolder in Hank, maar ik kan natuurlijk ook met de vouwwagen uw kant opkomen. Ik hoop dat een expert 😉 bereidt is mij te helpen want anders moet ik mijn kampeervakantie in september annuleren. Zoals de foto hieronder zou die moeten zijn. Hoop van iemand te horen.
Groeten, Marco.



« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2015, 08:36:05 pm door mvanbragt »
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #83 Gepost op: augustus 09, 2015, 08:57:28 pm »

Hoi,

Sinds enige tijd heeft mijn dochter een Jamet Lousiana, echter er zitten geen haringen bij, kan iemand mij vertellen hoeveel haringen er nodig zijn voor tent en voortent, op te zetten, bedoelde informatie voorkomt  ons een extra worsteling om het spul op te zetten.

Alvast bedankt

Matthijs 43
Matthijs43,

Ik heb hier nog een hele zak haringen liggen van mijn louisiana die ik eerder dit jaar verkocht heb. Mijn kinderen hadden de vouwwagen iets te enthousiast leeg gehaald, en ik had geen gegevens van de koper meer. Als ze de vw toevallig in Doetinchem gehaald heeft, dan 1+1 =2.

Die mag je hebben, als we iets kunnen regelen
Arjan
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #84 Gepost op: augustus 09, 2015, 09:05:18 pm »

Hulp gevraagd met opzetten voortent Jamet Louisiana bj 1998.

Gisteren deze vouwwagen van een collega gratis mogen overnemen. In prima staat echter alle voortent stokken liggen door elkaar in de bak vd vouwwagen. Hij geeft aan dat alles wel compleet zou moeten zijn. Hij heeft er zelf al drie jaar niet meer mee gekampeerd ivm zijn gezondheid. Daarom kan hij mij helaas ook niet meer meehelpen. Vanmiddag op de Kurenpolder een poging gedaan om hem uit te zetten. Helaas, ondanks de tekeningen kom ik er niet aan uit. Mijn broer en ik zijn de hele middag aan het puzzelen geweest. Zou er misschien iemand met dezelfde vouwwagen bereidt zijn deze samen met mij een keer op te bouwen? Kan hier op de Kurenpolder in Hank, maar ik kan natuurlijk ook met de vouwwagen uw kant opkomen. Ik hoop dat een expert
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #85 Gepost op: augustus 09, 2015, 09:42:34 pm »

Hulp gevraagd met opzetten voortent Jamet Louisiana bj 1998.

Gisteren deze vouwwagen van een collega gratis mogen overnemen. In prima staat echter alle voortent stokken liggen door elkaar in de bak vd vouwwagen. Hij geeft aan dat alles wel compleet zou moeten zijn. Hij heeft er zelf al drie jaar niet meer mee gekampeerd ivm zijn gezondheid. Daarom kan hij mij helaas ook niet meer meehelpen. Vanmiddag op de Kurenpolder een poging gedaan om hem uit te zetten. Helaas, ondanks de tekeningen kom ik er niet aan uit. Mijn broer en ik zijn de hele middag aan het puzzelen geweest. Zou er misschien iemand met dezelfde vouwwagen bereidt zijn deze samen met mij een keer op te bouwen? Kan hier op de Kurenpolder in Hank, maar ik kan natuurlijk ook met de vouwwagen uw kant opkomen. Ik hoop dat een expert
Als je bereidt bent naar Doetinchem te komen dan wil ik je met alle plezier helpen
Gelogd

mvanbragt

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #86 Gepost op: augustus 10, 2015, 08:17:41 pm »

Inmiddels per e-mail contact gehad. Dank je voor je aanbod. Wellicht dat er nog een andere Louisiana expert wat meer in de buurt van Hank woont?
Gelogd

Brigitta van Lier

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #87 Gepost op: juli 25, 2016, 03:36:52 pm »

Hallo,
Alvast bedankt voor alle tekeningen van de voortent wij zijn pas 2 dagen eigenaar van een Jamet Louisiana uit 96 en waren erg geholpen met de tekeningen. Nu heb ik nog wel een vraag hoe wordt de hemel en de kast van de keuken bevestigd bijna alle elastieken die eraan zaten zijn verweerd en er zaten ook geen buizenhaakjes aan, en ik zie niet waar en hoe ik ze kan bevestigen. :? alvast bedankt voor alle hulp
Gelogd

muis

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #88 Gepost op: juli 25, 2016, 06:22:01 pm »

Nieuwe elastieken en klemmen?
Gelogd

Brigitta van Lier

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #89 Gepost op: juli 25, 2016, 08:31:08 pm »

Nieuwe elastieken en klemmen?
Bedoel je daar klemmen voor aan het voortent frame ? of wordt het op een andere manier bevestigd zou heel graag de kast naast de keukenuitbouw neer hangen lijkt me erg handig, maar dit is een stuk met de hemel.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal