Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Roadmaster stop met productie  (gelezen 6827 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #15 Gepost op: april 29, 2017, 08:11:52 am »

Dat is wel erg zeg. Het zijn super fijne vouwwagens met super doek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #16 Gepost op: april 29, 2017, 08:41:35 am »

Hij kan dus het tentdoek even niet kopen. Dat is wel vervelend, omdat ze geen standaard doek gebruiken zullen ze moeten zoeken.
Daar trek ik de conclusie uit dat als hij het niet-standaard doek niet elders kan vinden, hij definitief stopt.

Het betekent overigens ook dat hij kennelijk tussentijds niet gekeken heeft naar potentiële alternatieven, waardoor hij het voortbestaan van zijn productie geheel opgehangen heeft aan één leverancier. Jammer.
Gelogd

middelweerd

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family Extra 1988
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #17 Gepost op: april 29, 2017, 08:15:01 pm »

Haha! Alsof er maar een leverancier bestaat dat een dergelijk tentdoek kan maken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #18 Gepost op: april 30, 2017, 06:01:40 pm »

Overschakelen op normaal Ten Cate katoen kan natuurlijk ook nog altijd.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #19 Gepost op: mei 01, 2017, 11:44:48 am »

Haha! Alsof er maar een leverancier bestaat dat een dergelijk tentdoek kan maken!
Op dit moment is dat inderdaad niet zo, want kennelijk is de leverancier failliet. Een leverancier die ik op internet overigens op geen enkele manier kan vinden, ook niet in verband met een faillissement.  Iemand een linkje dat iets over deze leverancier laat zien?

Het is daarnaast n.m.m. onzin om te veronderstellen dat een andere leverancier dat tentdoek niet zou kunnen maken. Het is geen rocket science. De vraag is wel of er een leverancier bereid is om een bepaald doek op specificaties te maken voor slechts één afnemer (met een beperkte afname).

Verder vraag ik me even af wat er nou precies zo bijzonder is aan dat doek van Roadmaster. Beschermt het tegen blikseminslag of zo? Tienduizenden mensen hebben geslapen in vouwwagens die niet dat doek hadden. En die heb ik nog nooit horen verzuchten "Jee, had ik maar van dat WTF ecodoek van Roadmaster".
Gelogd

middelweerd

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family Extra 1988
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #20 Gepost op: mei 01, 2017, 12:15:15 pm »

Op dit moment is dat inderdaad niet zo, want kennelijk is de leverancier failliet. Een leverancier die ik op internet overigens op geen enkele manier kan vinden, ook niet in verband met een faillissement.  Iemand een linkje dat iets over deze leverancier laat zien?

Het is daarnaast n.m.m. onzin om te veronderstellen dat een andere leverancier dat tentdoek niet zou kunnen maken. Het is geen rocket science. De vraag is wel of er een leverancier bereid is om een bepaald doek op specificaties te maken voor slechts één afnemer (met een beperkte afname).

Verder vraag ik me even af wat er nou precies zo bijzonder is aan dat doek van Roadmaster. Beschermt het tegen blikseminslag of zo? Tienduizenden mensen hebben geslapen in vouwwagens die niet dat doek hadden. En die heb ik nog nooit horen verzuchten "Jee, had ik maar van dat WTF ecodoek van Roadmaster".

Exact!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.685
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #21 Gepost op: mei 01, 2017, 01:05:24 pm »

Iets van goede kwaliteit maken is een stuk moeilijker dan iedereen denkt. En ja ook tienduizenden mensen slapen prima in een VW die niet zo duur zijn als HK of AK, dus wat is er nu onzin en wat niet?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #22 Gepost op: mei 01, 2017, 02:16:41 pm »

Iets van goede kwaliteit maken is een stuk moeilijker dan iedereen denkt.
"Goede kwaliteit" zegt helemaal niks. Het zegt pas wat als je concrete eisen hebt v.w.b. dikte, soepelheid, kleurechtheid, waterdichtheid, ventilatie, rotbestendigheid, vlamvertraging en wat nog meer, en een fabrikant aan een tevoren gestelde combinatie van eisen op die gebieden moet voldoen. Dus vraag ik me af wat er zo speciaal/apart/bijzonder is aan het WTF ecodoek. Maar kennelijk is die vraag niet te beantwoorden. Terwijl je zou mogen verwachten dat Roadmaster-eigenaren dat weten, gegeven dat Roadmaster zelf daar zelfs zoveel waarde aan hecht dat-ie z'n productie stil legt als het doek er niet meer is.

En ja ook tienduizenden mensen slapen prima in een VW die niet zo duur zijn als HK of AK, dus wat is er nu onzin en wat niet?
Dat klopt. Maar dat heeft dan ook in feite veel minder met kwaliteit te maken dan je op grond van de prijs zou kunnen denken. Er is op het forum tenslotte al talloze keren vastgesteld dat er (ook) wat vouwwagens betreft op elk potje een dekseltje past. Dat heeft veel meer met gevoel, functionele wensen en sfeer te maken dan met intrinsieke productkwaliteit. Ik heb een Aart Kok Livingstone. Voor mij is hij beter dan een Cocoon. Maar daar zal een Cocoon eigenaar anders over denken.

Wat betreft tentdoek zou je echter mogen verwachten dat objectief vast te stellen is wat WTF ecodoek nou precies beter maakt dan (of: special makt ten opzichte van) alle andere doeken. Of laat ik het niet eens in termen van 'beter' stellen, maar in termen van 'beter of speciaal geschikt voor (een) Roadmaster'.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #23 Gepost op: mei 01, 2017, 03:38:18 pm »

Mogelijk is de vraag eerder hoe flexibel de bouwer is?
Dit betreft een klein bedrijf er zal geen ontwerp/inkoop e.d. organisatie achter zitten. Voor een eenpitter is het een stuk makkelijker om op leveranciers te leunen die al jarenlang precies weet wat er gevraagd wordt, dan een nieuwe leverancier zoeken en die instrueren, testen, contractafspraken maken e.d..

Je moet het allemaal maar kunnen, willen en zin in hebben.   
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #24 Gepost op: mei 01, 2017, 03:50:48 pm »

Wtf doek is rot en schimmel werend en  vlam vertragend. En hij kan 1 meter sneeuw hebben. Verder kan hij een dikke water kolom aan en is het doek dikker. Als het doek nat is kun je er aan komen zonder dat het doorslaat. En verder is Roadmaster de beste vouwwagen die ik kan wensen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #25 Gepost op: mei 01, 2017, 05:12:45 pm »

Wtf doek is rot en schimmel werend en  vlam vertragend. En hij kan 1 meter sneeuw hebben. Verder kan hij een dikke water kolom aan en is het doek dikker. Als het doek nat is kun je er aan komen zonder dat het doorslaat.
Klinkt als Ten Cate Campshield 420 grams doek.


En verder is Roadmaster de beste vouwwagen die ik kan wensen.
Tuurlijk. Ieder het zijne... :)

Maar zeg eens eerlijk. Die meter sneeuw op je tent. Heb je dat nou vaak? En houdt je frame dat?  :H

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #26 Gepost op: mei 01, 2017, 05:24:17 pm »

Klinkt als Ten Cate Campshield 420 grams doek.

Tuurlijk. Ieder het zijne... :)

Maar zeg eens eerlijk. Die meter sneeuw op je tent. Heb je dat nou vaak? En houdt je frame dat?  :H
Ja hoor geen probleem

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #27 Gepost op: mei 01, 2017, 07:13:07 pm »

Dus je hebt al meerdere malen die meter sneeuw op je tent gehad?
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #28 Gepost op: mei 01, 2017, 07:15:58 pm »

Welke fabrikant is het eigenlijk? Ik kan op basis van WTF niets vinden, ja ik vind van alles maar WTF is een beetje een ongelukkige afkorting als je zoekt in Google :)

Zoveel fabrikanten van tentdoek zijn er niet, zeker niet in Nederland.
Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: Roadmaster stop met productie
« Reactie #29 Gepost op: mei 01, 2017, 07:21:40 pm »

Op dit moment is dat inderdaad niet zo, want kennelijk is de leverancier failliet. Een leverancier die ik op internet overigens op geen enkele manier kan vinden, ook niet in verband met een faillissement.  Iemand een linkje dat iets over deze leverancier laat zien?

Het is daarnaast n.m.m. onzin om te veronderstellen dat een andere leverancier dat tentdoek niet zou kunnen maken. Het is geen rocket science. De vraag is wel of er een leverancier bereid is om een bepaald doek op specificaties te maken voor slechts één afnemer (met een beperkte afname).

Verder vraag ik me even af wat er nou precies zo bijzonder is aan dat doek van Roadmaster. Beschermt het tegen blikseminslag of zo? Tienduizenden mensen hebben geslapen in vouwwagens die niet dat doek hadden. En die heb ik nog nooit horen verzuchten "Jee, had ik maar van dat WTF ecodoek van Roadmaster".
What the fuck eco doek?? :)854]:)854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal