Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen zonder voortent in Italië  (gelezen 4019 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nanine

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
Kamperen zonder voortent in Italië
« Gepost op: juni 04, 2017, 07:34:40 pm »

Beste leden,

Graag zou ik advies van jullie ontvangen.
Aankomende zomer (eind juli) gaan wij met onze Roadmaster Family S naar Lazise aan het Gardameer. Nu hadden mijn man en ik het idee om de voortent achterwege te laten en alleen de luifel aan de wagenbak te ritsen. We hebben twee zijwanden zodat we beschut zitten bij wind en/of regen. Ten eerste omdat het enorm veel werk scheelt als de voortent weggelaten wordt. Denk alleen al aan het aantal haringen en het plastic dat rondom opgerold moet worden, enz. jullie kennen het vast wel ;). Ten tweede omdat we zo meer leefruimte over houden op de niet al te royale plek in Italië.

Maar toch twijfelen we. Is dit wel aan te raden i.v.m. de temperatuur 's avonds laat of de plotselinge wind/regen die dat kan opsteken? We kunnen bij voorbaat scheerlijnen kruislings aan de binnenkant van de luifel spannen. Ook staan de spullen meer voor het grijpen dan wanneer er een voortent tussen zit. En één van onze kinderen slaapt in het ondertentje die nu ook aan de open luifel zit. Je hoort wel eens van die rare verhalen....Of moet ik met dit alles maar vertrouwen op het goede campingleven :)

De voortent nemen we overigens wel mee, mocht het echt tegenvallen en mocht langere tijd minder weer zijn.

Kortom, wie heeft er ervaring met het Kamperen met alleen een luifel? En waarom zou je het wel of niet doen?
Ik hoor heel graag van jullie!!
Groeten Nanine.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2017, 07:46:36 pm »

Daar heb ik ook al eens over gedacht. Maar met alle spullen die we meesjouwen, wil ik het wel graag kunnen 'afsluiten'. Bijvoorbeeld als we de hele dag weg zouden zijn.

Je kunt ook de voortent opzetten zonder luifel. En de voorkant oprollen, zodat je grote luifel hebt.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2017, 08:06:34 pm »

Ik zou dan de luifel thuis laten. De wanden van de voortent kan je aan de voor en zijkant oprollen bij warm weer. En als je alleen de luifel met zijwanden hebt heb je de handige uitbouw van de keuken niet. Mocht het weer echt tegenvallen dan is de voortent prettiger dan de luifel plus dat je eigen spullen wat minder voor het grijpen liggen al heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk: kampeermiddel : RM Runner S 1998
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2017, 08:32:10 pm »

Wij staan begin juli een dorpje verder (Pacengo) op de camping met onze Roadmaster :)

De voortent zetten we sowieso op, luifel is nog niet zeker. Ligt eraan of er nog ruimte voor is. We hebben wel een wat luxere plaats gereserveerd, die ca. 100 m2 groot is.
Ik zou het geen fijn idee vinden als alles open en bloot staat.
Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster Family S
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #4 Gepost op: juni 04, 2017, 08:54:18 pm »

We hebben beide mogelijkheden enkele malen ervaren, luifel met zijwanden in makkelijker en sneller, maar gevoelsmatig staat alles "buiten", prima voor een weekendje. Daarom al twee jaar in hoogseizoen met alleen voortent op pad, die gebruiken we als luxe luifel, dus overdag zijwand en voorwand open en als het kouder/natter is alles dicht. We leggen daar dan tenttapijt in en verder niets, dus geen gedoe met plastic etc. Daarnaast hebben we meestal een tarp bij voor evt extra schaduw, flexibeler en groter dan de luifel :)
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #5 Gepost op: juni 05, 2017, 08:36:20 pm »

Ja doen. Mocht het koud worden dan doen wij tafel in de bak en gaan we op de bank zitten werkt top

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2017, 10:54:10 pm »

Absoluut eens met iedereen die eerder de voortent zou kiezen ipv de luifel in deze situatie.

Qua diepte scheelt het niet heel, veel maar inderdaad het voordeel van af kunnen sluiten en de uitbouw.

Plus je kunt de voortent sowieso als luifel gebruiken maar de luifel nooit als voortent (mocht dat wensbaar / nodig zijn).
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.398
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2017, 11:01:39 pm »

Wij hebben daarom zelf de luifel niet als optie genomen. We gebruiken dan wel de voortent als luifel en halen de voorwand er uit.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2017, 04:36:09 pm »

Wij kamperen al een aantal jaar met alleen de luifel aan de wagenbak! Ook met een kind in de ondertent, gaat prima!
We hebben ooit 1x de keuken op slot gedaan omdat we op een camping in Parijs stonden en deze overdag uitgestorven was. Verder nog nooit diefstal of andere gekkigheid meegemaakt gelukkig!!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

nanine

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #9 Gepost op: juni 10, 2017, 09:56:19 pm »

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Zo te zien zijn de meningen verdeeld. Ik denk dat we het maar gaan proberen. Mocht het niet bevallen, kunnen we altijd nog de voortent opzetten :)
Gelogd

Baze

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 88
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0 Royale
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #10 Gepost op: juni 11, 2017, 02:14:49 am »

Goede vraag. Was ook wel benieuwd naar de reacties. Zit gelukkig redelijk wat gelijk gestemdheid in  :#
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.861
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #11 Gepost op: juni 11, 2017, 09:59:02 am »

En anders een opvouwbare kast onder de luifel waar jeje spulletjes in opbergt
Gelogd

nanine

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #12 Gepost op: juni 11, 2017, 03:15:01 pm »

We hebben een opvouwbare kast. Die kan inderdaad samen de koelbox onder de luifel staan. Als het slecht weer is gaat de keuken er ook onder. Speelgoed kan bijvoorbeeld in de  ruimte onder het bed staan. Moeten we er alleen goed op letten dat we de luifel goed vastzetten i.v.m. de wind daar.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Kamperen zonder voortent in Italië
« Reactie #13 Gepost op: juni 11, 2017, 04:22:29 pm »

Absoluut eens met iedereen die eerder de voortent zou kiezen ipv de luifel in deze situatie.

Qua diepte scheelt het niet heel, veel maar inderdaad het voordeel van af kunnen sluiten en de uitbouw.

Plus je kunt de voortent sowieso als luifel gebruiken maar de luifel nooit als voortent (mocht dat wensbaar / nodig zijn).
Klopt. De voorwand rol je zo op bij de Roadmaster.

Wij zitten met zo'n beetje het zelfde vraagstuk.
Ik ben nog steeds van mening dat ik de voor tent er wel voor wil hebben.
De voortent is best wel een boel werk, maar de ruimte is wel lekker en zeker als het weer wat minder is.

Het is er nog niet echt van gekomen om het met alleen de luifel uit te proberen.
Misschien als we het een keer geprobeerd hebben met alleen de luifel er voor dat we er dan heel anders over denken.

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal