Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Jamet => Topic gestart door: Ronald Abrahamse op mei 19, 2021, 05:44:04 pm
-
Heb net tweede hands Jamet Arizona uit 2008 gekocht. Tot 650 kg. Begrijp van RDW dat deze niet geregistreerd staan en dat je in Nederland met een wit kenteken mag rijden met je auto kentekennummer en dat hij onder autoverzekering valt. Nu willen wij deze meenemen naar Slowakije, omdat wij hier wonen. Echter hier moeten wij de vouwwagen aanmelden, omdat de vouwwagen hier wel een eigen kenteken krijgt en er wordt ons gevraag om technische specificaties van de vouwwagen. Heb gebeld met Jamet.nl en zij zeiden mij dat er voor vouwwagens van voor 2011/2012 geen technische gegevens zijn.
Nu zou ik van iemand willen weten, of iemand voor mij een tip heeft hoe ik achter de technische specificatie van mijn vouwwagen kan komen, moet ik met de fabrikant TRIVAGO INDUSTRIE in Frankrijk gaan bellen ?
Als er geen technische gegevens bij de vouwwagen zitten, dan kan ik hier technische gegevens laten maken, zij gaan dan alles opmeten en dat kost, schrik niet,
€ 1000,00 . Wie o wie kan mij helpen waar en hoe ik nog op een andere manier aan de technische gegevens kan komen ?
-
Hangt achter een NL auto dan is het NL kenteken wat gaat tellen. Of importeer Deze wagen voor verkoop?
Rij je met een Slowaaks kenteken, dan denk dat je er niet aan ontkomt. Op de site staat een technisch gegevens blad van een HK Cocoon. Kan je in ieder geval zien wat er gevraagd wordt. Misschien zou je het zelf kun maken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
-
Hangt achter een auto met Slowaaks kenteken, ik ben Nederlander maar geemigreerd naar Slowakije en alhier woonachtig.
-
Maar de vouwwagen moet wel een chassisnummer en typeplaatjes met oa maximale as last hebben. Is dat niet voldoende? Nieuwe aanhangers hebben verplicht een COC bewijs. Bij oude is dat inderdaad nog niet het geval.
-
Is het een idee om de kar eerst in Nederland op kenteken te zetten? Dan kan je dat overschrijven.
Kenteken is verplicht voor aanhangers van boven een bepaalde massa, maar ook een lichtere aanhanger kan je volgens mij op kenteken zetten.
-
Nee dat is niet voldoende, ale metingen moeten opnieuw gedaan worden om zodoende een technische specificatie te verkrijgen op eigen kenteken en voor de politie ook controleerbaar, alleen de kosten vind ik zo absurd hoog namelijk € 1000,00 en dat voor een tweedehandse uit 2008
-
maar de RDW deelde mij mede dat tot 750 kg. niet geregistreerd staan bij de RDW, dus als je het al op kenteken kan zetten, wat komt er dan bij het kentekenbewijs te staan ? Ook RDW heeft er geen gegevens van.
-
Nee, die zullen dan e.e.a. moeten meten. Maar wellicht (flink) goedkoper dan in Slowakije?
Volstaat het om te verwijzen naar de nieuwere modellen? De kleurstelling is aangepast, maar de techniek, maten en massa's niet.
Ik ben bang dat er geen kant en klare oplossing is, maar je wellicht met wat goodwill en creativiteit iets voor elkaar kunt krijgen.
Ik heb geen enkel idee hoe dat in Slowakije werkt.
-
Op kenteken zetten, heeft denk ik geen zin, want op welke naam staat dat en ik ben niet woonachtig in nederland, daarna wordt vouwwagen uitgevoerd en krijg je wit uitvoerkenteken. Denk dat de vraag nu anders wordt, namelijk welke instantie in nederland kan mij aan een technische specificatie of certificaat helpen, een RDW keuringsstation ? of hiertoe bevoegde garages ? en wat zijn daar de kosten van ?
-
Moet wel officiele document zijn, geen printje van internet of iets dergelijks.
-
Is informeren welke info ze ervoor nodig hebben. Mogelijk kan het typeplaatje dat op de vouwwagen te vinden is dan voldoende informatie geven. Foto maken van dat typeplaatje en daarmee laten registreren ginder. Als de politie de gegevens moet kunnen controleren, gaan ze dat toch controleren aan de hand van die typeplaatsjes, dus lijkt het mij dat die info voldoende moet zijn.
-
Ik weet niet wat je allemaal nodig hebt, maar zijn de technische gegevens van de onderdelen niet genoeg? Het zijn vaak onderdelen van Alko, waarbij je met behulp van de zogenaamde ETI nummers de technische specificaties kunt achterhalen
-
Je zou het kunnen proberen bij Jamet Frankrijk (Trigano)
Of bij 1 van de oudere dealers zoals Vouwwagencentrum Noordbergum, Jan Blanke weet echt heel veel :J
-
Ik weet niet wat je allemaal nodig hebt, maar zijn de technische gegevens van de onderdelen niet genoeg? Het zijn vaak onderdelen van Alko, waarbij je met behulp van de zogenaamde ETI nummers de technische specificaties kunt achterhalen
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook. Naast de massa en de buitenmmaten is er verder ook niet veel meer te meten aan een vouwwagen. De RDW gaat deze echt niet op kenteken zetten, onder de 750 kg gaat dat niet gebeuren. Je hebt een COC certificaat nodig, er zijn wel bedrijven die dat voor auto's kunnen aanvragen. Misschien ook voor een aanhanger?