Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?  (gelezen 3093 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RM2015

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S

Goed, gaan we bijna weg, kunnen toch de fietsen niet mee omdat ze gewoon te zwaar zijn. 25 kg voor de moederfiets van mn vrouw is zelfs te zwaar voor welke drager van Thule dan ook. Pro Rides gaan maar tot 20kg. Dus prima voor racefietsen, maar voor normale fietsen tbv fietsen met baby is het gewoon allemaal niet sterk genoeg. Dit terwijl de laadcapaciteit van de RMFS gewoon geen issue is. Toevallig heb ik de moederfiets van mijn vrouw wel 1x een kort stuk vervoerd op 'standaard' dragers... achteraf denk ik dat die maar tot 15kg gaan en ik zat niet lekker in de auto... veel te veel gezwiep achter me. Maargoed, uiteindelijk is het het kleine stukje wel goed gegaan.

De RM drager is super sterk en mijn idee is om verticale staanders te maken die de drager omklemmen en waaraan bijvoorbeeld de staande buis gezekerd kan worden. Die staanders zou je dan kunnen verwijderen als je de RM openklapt of je laat ze zitten als je het ondertentje aldaar toch niet gebruikt.

Ervaren jullie dit probleem ook? Hoe heb je het zelf evt opgelost?

Hoe vinden jullie mijn idee?
Gelogd

Frank-2.0

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama-up GL 2023
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2018, 08:34:35 pm »

Extra spanbanden aan het frame naar de imperiaal van de vouwwagen. Elke kant 1. Fiets gaat geen kant meer op. Dat zou ik doen. Heb nu ook een transport fiets op die manier vastgezet omdat ik de dragers (Thule) niet vertrouwde.

Verstuurd vanaf mijn Moto C Plus met Tapatalk

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2018, 08:42:23 pm »

Wat je zou kunnen proberen is een fiamma drager die normaal op een dissle word bevestigt in de lengte op de vouwwagen te zetten.

Let wel op met fietsstoeltjes en windschermpjes etc... Die zijn niet gemaakt voor snelwegsnelheden....

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

RM2015

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2018, 09:01:08 pm »

Extra spanbanden aan het frame naar de imperiaal van de vouwwagen. Elke kant 1. Fiets gaat geen kant meer op. Dat zou ik doen. Heb nu ook een transport fiets op die manier vastgezet omdat ik de dragers (Thule) niet vertrouwde.

Verstuurd vanaf mijn Moto C Plus met Tapatalk

heb hier wel aan geeacht inderdaad... dan wellicht toch de pro rides 531 en dan 'tuidraden' met spanbanden... Nog andere ideeën?
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2018, 10:16:30 pm »

heb hier wel aan geeacht inderdaad... dan wellicht toch de pro rides 531 en dan 'tuidraden' met spanbanden... Nog andere ideeën?

Zo worden motoren ook op een aanhanger vastgezet. Lijkt me verreweg de beste optie. Wel aan 'vaste delen' van het frame vastzetten, niet aan de bagagedrager!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2018, 10:33:10 pm »

Zorg er ook voor dat de fietsen niet naar voren kunnen schieten bij remmen of een botsing. Dit is de voornaamste reden dat de maximale gewichten zo laag zijn.
Gelogd

WouterR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2018, 10:39:18 pm »

Zelfde uitdaging hier, een mamafiets van dik 22kg. Kwam deze tegen: http://www.fiammastore.nl/fiamma-fietsgoot-rail-strip.html
Icm spanbanden misschien niet zo gek?

Edit: luxe versie tot 30kg. https://www.allesvoormijnvakantie.nl/fiamma/fietsdrager-onderdelen-fiamma/afdekdopje-en-bout-fiamma/fiamma-fietsgoot-railpremium-e-bike


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2018, 10:42:54 pm door WouterR »
Gelogd

RM2015

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2018, 11:05:03 pm »

Zelfde uitdaging hier, een mamafiets van dik 22kg. Kwam deze tegen: http://www.fiammastore.nl/fiamma-fietsgoot-rail-strip.html
Icm spanbanden misschien niet zo gek?

Edit: luxe versie tot 30kg. https://www.allesvoormijnvakantie.nl/fiamma/fietsdrager-onderdelen-fiamma/afdekdopje-en-bout-fiamma/fiamma-fietsgoot-railpremium-e-bike


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Op zicht zijn de prorides wellicht wel geschikt om de fietsen gewoon even te steunen als je ze er net op zet. Vervolgens idd zekeren met spanbanden. Maargoed, de dragers van de RM zijn zo zwaar uitgevoerd dat je zou zeggen dat het ook slimmer en beter kan. Goten op zich lijkt me niet de uitdaging. Wel de staanders.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

RM2015

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2018, 08:18:53 am »

https://www.allesvoormijnvakantie.nl/fiamma/fietsdragers-fiamma/fiamma-carry-bike-trigano---ci---roller-team

Bedankt voor het meedenken. Hoe zie je de montage van deze drager op de RM? Deze drager is bedoeld voor wandmontage op een specifiek soort campers en heeft daartoe ook 4 bevestigingspunten. Zou dit kunnen werken? https://www.obelink.nl/obelink-front-ii-plus-fietsendrager.html En dan dus in de langsrichting monteren... Of een andere disseldrager wellicht? Meedenken bij Obelink? Ho maar... manmanman... 't is dat ze vaak de goedkoopste zijn maar voor meedenken hoef je daar niet te zijn.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2018, 08:53:07 am door RM2015 »
Gelogd

WouterR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2018, 08:59:37 am »

Ja disseldragers heb ik ook naar zitten kijken. Wat me tegenhoud is dat die voor een andere rijrichting zijn ontworpen. Hoe houd zich dat bij een aanrijding?
Maar als de proride goten goed zijn, dan zou ik de fiets een extra spanbandje geven en klaar. Kant en klare oplossingen lijken er niet te zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2018, 10:43:03 am »

je vrouw een lichtere fiets kopen.. is mss ook een oplossing...
een fiets van + 20kg is geen fiets maar een tank  ::) ::) ::) ::)
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

RM2015

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #12 Gepost op: juli 14, 2018, 11:22:50 am »

Ja disseldragers heb ik ook naar zitten kijken. Wat me tegenhoud is dat die voor een andere rijrichting zijn ontworpen. Hoe houd zich dat bij een aanrijding?
Maar als de proride goten goed zijn, dan zou ik de fiets een extra spanbandje geven en klaar. Kant en klare oplossingen lijken er niet te zijn.

Het is eenvoudige mechanica mi. Dwz de krachten zijn natuurlijk hoog bij een aanrijding. TUV test o.m. met een elandproef. Hoe dan ook... Hoeveel RMFS eigenaren ervaren dit als issue en zou Ad niet iets kunnen maken? Lijkt me een uitstekende kans voor RM om te cross-sellen (of zeg ik iets geks?). Voor dit jaar hebben we een oplossing ivv schoonouders die onze fietsen naar onze campning in NL brengen. Wil dit iig voor volgende keren wel oplossen.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2018, 11:41:05 am door RM2015 »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2018, 01:04:35 pm »

Bedankt voor het meedenken. Hoe zie je de montage van deze drager op de RM? Deze drager is bedoeld voor wandmontage op een specifiek soort campers en heeft daartoe ook 4 bevestigingspunten. Zou dit kunnen werken? https://www.obelink.nl/obelink-front-ii-plus-fietsendrager.html En dan dus in de langsrichting monteren... Of een andere disseldrager wellicht? Meedenken bij Obelink? Ho maar... manmanman... 't is dat ze vaak de goedkoopste zijn maar voor meedenken hoef je daar niet te zijn.
Per ongeluk de wand drager gekozen. Het ging mij om het principe. Een disseldrager in de lengte monteren zal w.s. Prima. Voldoen. Zoek ok eens naar de post van mar-ine due6 hebben een drager waarbij je de fiets liggend vervoert.

Verstuurd vanaf mijn pruts-android- Nokia telefoon met Tapatalk

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

meneer Marnix

  • Gast
Re: Fietsen op de roadmaster, geen drager geschikt voor onze stadsfietsen!?
« Reactie #14 Gepost op: juli 16, 2018, 07:11:21 pm »

Misschien is het wat extra werk maar wat als je één trapper er even af haalt, stuur draaien en dan gewoon liggend op de bak vervoeren. Uiteraard met spanbanden enz.

Weeg je vol geladen Roadmaster eens bij je gemeentewerf op bij een weegstation. Best kans dat je zonder fietsen al vrij dicht op het maximum van 750 kilo zit. Of je moet er eentje hebben met een toelaatbaar gewicht van 1.000 kilo.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal