Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse  (gelezen 6491 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast

Zie de foto's :J
Gelogd

Shaun81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL
Re: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2018, 09:26:24 am »

Ik heb de Carri Chef 2 BBQ/Skottel combo maar in bovenstaande plaatje zie ik bij de ovenfunctie dat er een soort warmte verdeelplaatje zit (middelste plaat). Zit deze er standaard bij of moet je die ergens los kopen? Wij hebben de doos nog dicht zitten en kan er niet gemakkelijk bij.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2018, 12:42:11 pm »

De eerste foto is van de Carri Chef 1. Dat plaatje is de vlamverdeler, die zit bij de Carri Chef 2 aan de  glillplaat vast aan de onderkant.  Je hebt daarvoor dus geen extra plaatje nodig.
De foto die voor jou skottel van toepassing is is foto 2 :J
Gelogd

Shaun81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL
Re: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2018, 07:25:03 pm »

Duidelijk  :J
 Dus ik kan de BBQ Grid opstelling gebruiken als ik broodjes wil bakken? Of denk je een andere opstelling?

De eerste foto is van de Carri Chef 1. Dat plaatje is de vlamverdeler, die zit bij de Carri Chef 2 aan de  glillplaat vast aan de onderkant.  Je hebt daarvoor dus geen extra plaatje nodig.
De foto die voor jou skottel van toepassing is is foto 2 :J
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2018, 12:38:45 am »

Nee precies dat, als je niet heel veel wil draaien kun je ze in een platte alu schaal met ribbels leggen. Dan kun je ook heel makkelijk croissants, sausijzenbroodjes afbakken maar ook cupcakes bakken :J zonder de alu schaal wordt het snel te heet door de directe warmte.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2019, 08:27:15 am »

Ik heb afgelopen zomer een aantal keer pizza broodjes afgebakken en de onderkant van de pizza's werdt zwart voordat de bovenkant warm genoeg was.

Ik heb toen maar de conclusie getrokken dat het de bedoeling was om de oven en steen flink op te stoken dan de pizza te plaatsen en het gas dicht te doen. Doordat de steen lang heet blijft bakt dan de pizza zonder directe warmte.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2019, 10:29:34 am »

Bij de Skottel heb ik als uitgangspunt: geduld.... Wij laten de boel flink lang warm worden maar altijd met het gas op de laagste stand. Pizza's, broodjes of wat dan ook wordt dan keurig gaar/heet zonder zwarte onderkant.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse
« Reactie #7 Gepost op: januari 05, 2019, 11:21:41 am »

Ik had dus dat zelfs op de laagste stand de pizza bodem zwart werdt op de plaats van de brander
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse
« Reactie #8 Gepost op: januari 11, 2019, 06:08:23 pm »

Ik had dus dat zelfs op de laagste stand de pizza bodem zwart werdt op de plaats van de brander

Gebruik (heb?) je de vlamverdeler? As I write zit ik hier nu een zojuist op de Skottel gemaakte pizza te verorberen en zie foto's: aan de skottel ligt het niet? ;-)

(OK, beetje flauw maar vond de foto's wel even goed in het gesprek passen..  8) )

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse
« Reactie #9 Gepost op: januari 11, 2019, 06:18:51 pm »

Bij de Carri Chef 2 zit v.hgeen losse vlam verdeler, die zit vast aan de grillplaat. Nou gaat pizza daar best op zolang je er maar bij blijft en hem laag zet :J (tussendoor iets anders doen werkt niet ::) )
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Tip: hoe verschillende onderdelen van de Carri Chef 1 en Carri Chef 2 te plaatse
« Reactie #10 Gepost op: januari 11, 2019, 06:22:14 pm »

@NielsP: Ik heb een Cadac Grillo Chef 2, voor zover ik weet kan die vlamverdeler er niet eens af (zit dus aan de grillplaat vast.

Maar de steen wordt dus te heet op de plaats waar het vuur de steen raakt. Ik gebruik het op de manier zoals in de eerste post aangegeven, pandrager + steen.

Enige oplossing was de steen flink opstoken, pizza erop en vuur uit dus alleen de warmte van de steen gebruiken.
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2019, 06:25:41 pm door Wanderer200 »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal