Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Arizona vs Roadmaster  (gelezen 10153 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AvWvdG

  • Gast
Jamet Arizona vs Roadmaster
« Gepost op: juni 03, 2009, 11:05:08 pm »

Hallo allemaal,

Jawel hoor, weer zo een nieuweling die een koopadvies wil ??!!
Na heel veel lees en speurwerk, komen we er niet uit of het een Jamet Arizona of een Roadmaster Family moet gaan worden. We hebben geen ervaring met een vouwwagen,  maar vinden ruimte wel belangrijk met ons gezin. Een Jamet heeft vaak een binnenhemel, waarvan ze zeggen dat het isolerend is (ik vind het ook gezellig staan). Een Roadmaster is degelijker en behoud beter zijn waarde.
Verder is er twijfel tussen de nieuwere modellen (vanaf 2005) en de wat oudere modellen (<2004), dat scheelt nogal in prijs! Als de nieuwere modellen echt meerwaarde hebben vinden we dat geen probleem, maar WAT is dan de meerwaarde van de nieuwere modellen??

Wie helpt me de laatste knopen door te hakken??

Alvast bedankt,
Anita
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2009, 11:08:11 pm »

Anita het beste advies dat ik kan geven is momenteel:
kom komende zaterdag kijken in Aalten bij ons klapweekend, daar staan de roadmaster (van mij ) en jamet opgesteld .
Kun je ff kijken naar de verschillen en voor sq nadelen.

Gelogd

AvWvdG

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2009, 11:18:46 pm »

Helaas gaat ons dat niet lukken. Maar mag ik naar jouw mening vragen, waarom een Roadmaster? ;)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2009, 11:26:28 pm »

De ruimte, kwaliteit van de bak metaal geen kunststof, degelijk afgewerkt, geen rare rondingen zodat je ruimte verlies hebt en moet bukken om binnen te komen.
zou zeggen ga eens kijken in Goirle bij  http://www.roadmaster.nl en vergelijk
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #4 Gepost op: juni 04, 2009, 12:05:21 am »

Ik zou kiezen voor Roadmaster, niet zozeer om de redenen van Richard (niks mis mee)

Dichte bak (hard deksel) = minder kans op last van ongedierte tijdens stalling ten opzichte van een zeildoek van een jamet.
Een binnenhemel is zeker de moeite waard. maar een leuk lapjestof en een naaimachine en wat ophang haakjes heb je dat ook in de Roadmaster
voor "hoe maak ik dat" loop je een jamet dealer dealer binnen en kijk je hoe hun het gedaan hebben (fototoestel?) er is vast wel iemand in de omgeving die je daarmee kan helpen.

De nieuwere modellen zijn beter (elk produkt verbeterd met de jaren)  roadmaster heeft bv handige stangen in de laatste modellen zodat de keuken makkelijk op en afgeladen word.

tja voor de rest kan je Jamet versus Roadmaster ophemelen/afkraken ik vind dat jamet een goedkope vouwwagen is en niet perse slecht maar het is meer massa productie .. terwijl Roadmaster een echt "liefde" werkje is meer aandacht/energie is er aan besteed, maar daar is de prijs dan ook meer naar. (opzet gemak o.a)


Ben je onzeker zou ik echter wel adviseren koop een 2de hands of huur er 1.
op www.marktplaats.nl koop je ze voor een appel en een ei  soms met inboedel (scheelt later aanschaf)
als voorbeeld
bv http://link.marktplaats.nl/255945786
of http://link.marktplaats.nl/255981729

Maar je moet even zoeken, dit zijn 2 snelle vondsten .. ik vind namelijk dat je pas beter kan beslissen als je ervaring hebt
want dan weet je beter wat je wensen zijn ik had veel wensen totdat ik ervaring op had gedaan .. nu zijn we flink selectiever geworden met onze wensen .. en wijzer
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2009, 09:20:56 am »

Wij hebben ook een binnenhemel, maar wij gaan hem op zolder opslaan en niet meer meenemen.
Persoonlijk vind ik de stokken en stangen van de voortent niet storend, het scheelt (iets) aan opzettijd, je kan makkelijk haakjes aan je stokken en stangen hangen.

Ik zou dus niet de hemel als doorslaggevend criterium hanteren om een vouwwagen te kiezen.

Ik heb er overigens geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat de Roadmaster de bungalowtent onder de vouwwagens is. Dat betekent dus veel stokken, en lang bezig met opzetten. Hoe dat met de Jamet zit weet ik ook niet.  ??? Eigenlijk is het dus een zinloze opmerking. negeer deze dan ook maar.  :)
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2009, 09:54:38 am »

Zoals bekend mag worden verondersteld is de wagenbak in de regel niet het punt van discussie betreffende opzetgemak en/of opzettijden...Het zit hem voornamelijk in de constructie van de voortent.
Groot of klein (ivm hoeveelheid stokken en handelbaarheid van de grote lap stof v.d. voortent.
Zit ie eraan vast?;
Afritsbaar;
enz,

Nu heeft roadmaster de onderlinge uitwisselbaarheid van de stokken handig opgelost; ze zijn allemaal even lang en alles past op alles! Dat is dus erg makkelijk bij het opzetten van de voortent. En dus het grote voordeel t.o.v. een Jamet, trigano e.d......
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

screech

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #7 Gepost op: juni 04, 2009, 10:49:05 am »

ehh, niet helemaal waar didi. Onze trigano van 2004 heeft de middelste (hoogste) stokken allemaal met veren aan elkaar zitten. Ook de beide zijkanten zitten al met veren aan elkaar. We hebben dus drie grote bossen met (hoofd)stokken, hier hoeven we dus alleen nog maar de 3 (identieke) stokken voor de verbinding naar de vouwwagen erin te schuiven. Dan nog de (onder)stokken in de hoofdstokken schuiven en alles op spanning zetten.

Dus het frame is geen probleem. Maar inderdaad de grootte van het tentdoek is onhandig.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.363
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2009, 03:59:29 pm »

@screech : Die binnen hemel is niet alleen voor de sier.
Bij slechter weer word het echt minder klam en koud in de wagen dus wij zetten hem er altijd wel in die laatste paar minuten doen het hem ook niet meer.

Tja waarom hebben wij een jamet.
Ze zijn best wel luxe en redelijk goed afgewerkt maar het grootste voordeel is dat ze erg veel verkocht worden en dit scheelt aanzienlijk in de prijs.

Veel ruimte voor een redelijke prijs dus.

« Laatst bewerkt op: juni 04, 2009, 04:52:46 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

AvWvdG

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #9 Gepost op: juni 04, 2009, 04:45:18 pm »

Hahaha, ik dacht dat ik eruit was, maar nu word ik toch weer richting de Jamet getrokken. ;)
Ik vind het erg fijn dat jullie reageren, we nemen er vanavond nog maar weer eens een  bakkie koffie bij, en kijken of we er nu uit komen.  ???
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.363
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2009, 04:54:35 pm »

Dat heb je veel keuzes maakt het leven niet altijd makkelijk. ;)
Maar het is natuurlijk ook waar loop je tegen aan 2de hands.


Laat het even weten het liefste met foto's natuurlijk. :P

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #11 Gepost op: juni 04, 2009, 06:05:40 pm »

Misschien eerst een roadmaster huren en dan een jamet?
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #12 Gepost op: juni 04, 2009, 07:11:08 pm »

Lieve anita

Laat die kerels maar bla bla bla :# :#

Wat wil je ermee gaan doen. Trekken of op ??n camping blijven.
Heb je redelijk wat geld uit te geven.
Is kamperen je passie.

Elke vw wordt met liefde gemaakt :P
Een hemel staat gezellig en je ziet er snel muggen op. Dus meppen die handel ;)
De jamet is een snelle opklapper en redelijk in prijs.
We hemelen natuurlijk allemaal onze eigen merk op :O
Maar kijk eens op de poll en kijk eens welk merk het meeste voorkomt bij onze leden.
welk merk klapkar
Gelogd

AvWvdG

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #13 Gepost op: juni 04, 2009, 08:25:35 pm »

OK, ik had me misschien eerst voor moeten stellen. Dan alsnog in het kort :#! Wij hadden tot voor kort een camper met ons gezinnetje met 2 jongens van 5 en 8 jaar oud. Omdat we meestal toch op één camping blijven hangen met de kinderen, vonden we de camper verre van ideaal. Of een vouwwagen dat wel is, moeten we nog ondervinden, maar de verwachting is er wel!!
Huren zie ik niet zo zitten, ik denk dat je met een tweedehands eventueel nog goedkoper uitbent als je hem na de vakantie weer zou verkopen. Het geld uitgeven is niet zo een probleem, maar we vinden het wel zonde van het snelle waardeverlies bij een nieuwe vouwwagen.
Ik zal zeker laten horen wat de keuze is geworden, en met de foto's zal ik mn best doen ;)
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Jamet Arizona vs Roadmaster
« Reactie #14 Gepost op: juni 04, 2009, 08:47:46 pm »

voorstellen mag hier wie ben je

nu een Holtkamper (HK) of Combicamp (CC) zijn redelijk waardevast zover ik merk. een 2de hands kopen ter orientatie is in mijn persoonlijk beleving het goedkoopst (ten opzichte van huren)
zeker omdat er zoveel aanbod is

het verschil is zoals didi een beetje aangeeft hoe meer tent hoe langer bezig met opzetten (geld niet voor HK vouwwagens) bv de Flyer is groot maar ook snel opgezet

tja ik heb een 30jaar (of ouder) oude vouwwagen en ik zou kiezen als ik moet kiezen voor roadmaster
maar dat is voor mij omdat de rest niet voldoet (geen hard deksel of te duur)

tja met kinderen van die leeftijd denk ik dat er 1 liever in een eigen tentje slaapt (binnenkort?) en 1 ondertent is dan ook voldoende .. (eventueel een optionele gastencabine)  verplaats je liever dan is een de optie om even snel de vouwwagen op te zetten wel prettig ...


maar onthoud snelle klappers (In de winkel) is relatief want ze laten het niet zien met de inboedel erbij .. en daar geld alleen het  wie heeft het beste praatje van de verkopers
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal