Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: S: Costa Brava: L'Escala: lla Mateua Camping Resort  (gelezen 12014 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
S: Costa Brava: L'Escala: lla Mateua Camping Resort
« Gepost op: juni 30, 2015, 08:44:38 am »

Vorig jaar naar deze camping geweest aan de zuidkant van de baai van Rosas. Een voor Costa Brava begrippen kleine camping met ongeveer 400 plaatsen. De camping bestaat voor het grootste deel echt uit kampeerplaatsen. Er zijn stacaravans, maar die hebben niet de overhand. Het sanitair wordt extreem goed schoon gehouden. De camping zelf heeft 2 zwembaden, een tennisbaan, een basketbalveld en een voetbalveld. Verder is er een miniclub, die dagelijks activiteiten heeft. De camping heeft genoeg bomen, zodat je altijd wel iets van schaduw hebt en bovendien ook mogelijkheden om een hangmat op te hangen 8).

Het personeel van de receptie is behulpzaam en vriendelijk. De camping wordt permanent bewaakt. De mannen zorgen er ook voor dat er ook 's avonds weinig overlast is van de buren. Persoonlijk vind ik dat ze daar wat te streng toezicht op houden, maar het werkt wel. En ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit wel prettig vinden.

Enige echte nadeel is de disco die een keer per week wordt gehouden op de camping naast Illa Mateua. Dat zorgt voor harde muziek tot ongeveer 12 uur. Voor ons geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat dit met kleine kinderen erg onhandig is. 

De camping ligt op ongeveer 5 minuten lopen van een zandstrandje met een boulevardje in een baai. Het strand loopt langzaam af, zodat het ook voor kleine kinderen prima toeven is.

Aan de andere kant van de camping bevindt zich een kiezelstrandje vanwaar je heel goed kunt snorkelen.

Van de camping naar het dorpje L'escala is het ongeveer 2 kilometer. Je kunt vanaf de camping een mooi wandelpad langs de Middellandse zee nemen om daar te komen. Maar je kunt uiteraard ook gewoon met de auto gaan. Ook gaat er meerdere keren per dag een "treintje".
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2015, 08:23:09 am door Klavertjes »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: L'Escala, Costa Brava, Illa Mateua
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2015, 12:46:11 pm »

Heb je ook een link?
Gelogd

Cyclops

  • Gast
Re: L'Escala, Costa Brava, Illa Mateua
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2015, 03:11:31 pm »

Www.campingillamateua.com ?
Bedankt voor de tip!
Gelogd

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: L'Escala, Costa Brava, Illa Mateua
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2015, 08:52:24 pm »

Inderdaad dat is de site.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: L'Escala, Costa Brava, Illa Mateua
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2015, 09:40:24 pm »

www.campingillamateua.com

Zo werkt de link ook in het echt  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: L'Escala, Costa Brava, Illa Mateua
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2015, 11:50:37 pm »

Briljant. Dank!!
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: L'Escala, Costa Brava, Illa Mateua
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2015, 09:38:34 pm »

Deze camping staat inmiddels hoog op mijn lijstje voor 2016. Wat ik mij wel afvraag is of onze 9-jarige zoon niet nog iets te jong is om zich hier goed te vermaken. Hedix:  denk je dat er genoeg leeftijdsgenootjes zijn en genoeg te doen voor een 9-jarige, of kunnen we beter nog een jaartje (of 2-3) wachten?

En qua plekken, waar kun je het beste staan?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

EdwinMerks

  • Gast
Re: L'Escala, Costa Brava, Illa Mateua
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2015, 11:12:55 pm »

Een plek reserveren gaat daar in ieder geval niet. Daarom viel hij voor ons af. Camping wordt gescheiden door een weg. Ook daar rekening mee houden (ivm zwembad).
Gelogd

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: S: Costa Brava: L'Escala: lla Mateua Camping Resort
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2015, 01:25:39 pm »

In juli is het een camping waar heel veel Nederlanders staan met kinderen in veel verschillende leeftijdscategorieën. Onze kinderen, 13, 11 en 9 hadden geen enkel probleem om aansluiting te vinden, ook vorig jaar niet.

De plekken zijn niet individueel te reserveren. Voor ons maakt dat niet uit, we hebben een opstelling die altijd passend te maken is. Zeker omdat de plekken qua oppervlak prima zijn. Dat hebben we wel eens veel kleiner meegemaakt. We staan met een vouwwagen en twee aparte tentjes voor de kinderen. Maar als je perse ergens wil staan dan is dat inderdaad een struikelblok.

De camping wordt inderdaad verdeeld door een weg. Maar beide kanten hebben hun eigen zwembad. Onze kinderen lopen zelfstandig van de ene kant naar de andere. Zodat dat ook geen issue is voor ons.

Het is een plek waarvan wij voor 2016 wederom overwegen om er naar toe te gaan. Het bevalt ons er prima.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: S: Costa Brava: L'Escala: lla Mateua Camping Resort
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2015, 04:04:19 pm »

Bedankt voor je reactie! Onze zoon maakt heel makkelijk contact (ook met andere nationaliteiten, al is Nederlands toch net wat makkelijker), dus dat gaat dan vast goedkomen. We hebben volgend jaar pas vanaf 15 juli vakantie, maar vertrekken dan wel direct, dus dan zou het 2 weken juli en 1 week augustus zijn.

Ik zal de maten van onze vouwwagen (best flink) doorgeven als we reserveren, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Vanavond eens kijken naar de omgeving van de camping en wat daar zoal te doen is, want we worden steeds enthousiaster.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: S: Costa Brava: L'Escala: lla Mateua Camping Resort
« Reactie #10 Gepost op: augustus 12, 2015, 04:19:10 pm »

Wij staan nu op www.campingneus.cat in l'escala
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: S: Costa Brava: L'Escala: lla Mateua Camping Resort
« Reactie #12 Gepost op: april 30, 2017, 10:14:45 am »

We overwegen om deze zomer er naar toe te gaan. Ik las wel dat sommige mensen veel last hadden van hars en duivenpoep op hun tent.  Hoe was dat bij jullie?
Welke kant stonden jullie (noord: terrassen, zuid plat: dacht ik) en wat verkies je best?
Gelogd

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: S: Costa Brava: L'Escala: lla Mateua Camping Resort
« Reactie #13 Gepost op: mei 02, 2017, 10:36:45 pm »

Hars hebben we geen last van, hier en daar wel wat duivenflats. We hebben alleen aan de bovenkant gestaan. Last hebben we niet gehad.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: S: Costa Brava: L'Escala: lla Mateua Camping Resort
« Reactie #14 Gepost op: mei 03, 2017, 09:58:14 am »

Hars hebben we geen last van, hier en daar wel wat duivenflats. We hebben alleen aan de bovenkant gestaan. Last hebben we niet gehad.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bedankt!  We gaan hem reserveren!  Ben eens benieuwd.  Het is vooral voor onze tieners dat we hem gekozen hebben.  Ze wilden graag een strandcamping.  Ik wilde liever een kleine camping in de bergen.  Van alle bekeken campings aan de costa brava leek deze dan nog voor mij het aantrekkelijkst.  Maar kinderen die tevreden zijn op vakantie is me ook wel veel waard.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal