Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?  (gelezen 22987 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Gepost op: april 16, 2011, 10:46:32 am »

Een afsplitsing van het topic Vouwkratten.

Heb je een snelklapper met te weinig ruimte of een grote vouwwagen en je wil toch meer meenemen dan het basic spul dan loop je vaakt tegen ruimtegebrek aan. Je kan dit oplossen door minder mee te nemen of door op zoek te gaan naar opvouwbare en/of kleinere uitvoeringen van de spulletjes . En op de koop toe nog betaalbaar als het kan  :)Tips om ruimtebesparend in te pakken of je vouwwagen uit te breiden met een extra verdieping  :# zijn hier ook op zijn plaats. :K
Ben je naar iets op zoek of heb je iets gevonden dat interessant zou zijn voor je medeklappers plaats het hier. Foto's zijn altijd meegenomen.

Ik bijt de spits af.
Ik ben op zoek naar een slazwierder die gelijktijdig kan dienen om mijn sla en tomaatjes in op te dienen. Ik wil eentje die niet te groot is en toch met een goed afsluitbaar deksel (overschotjes in de ijskast natuurlijk). Tot hier toe vind ik alleen maar grote lompe dingen die breed zijn of anders van die kleine hoge die meer op een maatbeker trekken dan op een slakom (zo heb ik eentje in mijn bezit). Ik heb er al wel eens eentje tegengekomen maar die had een prijskaartje van 45 euro dat vond ik nu net iets te ::)

Ik zoek ook nog een pan met afneembare steel waar 3 of 4 stukken vlees in passen. Van Tefal zijn ze beschikbaar maar weer 41 euro voor 2 pannen. Liefst heb ik nog een rechthoekige grilpan met afneembare steel maar die zag ik nog nergens.
« Laatst bewerkt op: april 16, 2011, 11:32:09 am door Mieke »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.402
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2011, 11:50:42 am »

Vorige week bij de aldi.



Vouwkrukjes 2 van gekocht ideaal.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2011, 01:22:14 pm »


Wij hebben twee jaar geleden sporthanddoeken gekocht bij de Xenos (rond de 5 tot 8 euro per stuk). Kleiner formaat, heel klein op te rollen/vouwen, drogen supersnel.

Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.766
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2011, 02:27:38 pm »



de tupper vouwbakjes   :)
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2011, 06:41:16 pm »

Vorige week bij de aldi.

Vouwkrukjes 2 van gekocht ideaal.
Yep, prijs Euro 4,99 en 150 kg draaggewicht, liggen er nu nog wel. Wij hadden vorig jaar een dergelijk ding gekocht bij de Blokker voor hetzelfde bedrag. Laatst ook daar weer in de aanbieding.
De opvouwbare vergiet had ik ook al aangegeven bij de action. Iets van euro 1,50. Hebben er een gekocht en gebruiken we ook als fruitschaal.
wat handdoeken betreft, wij gebruiken oude redelijk versleten handdoeken. Liggen standaard in de vw. Die dingen zijn al wat dunner en drogen daardoor sneller en nemen minder volume in. Idem voor washandjes. Het kleine opvouwbare wasrekje met knijpers voor nog geen Euro bij de action had ik ook al aangekaart. Ligt bij de kampeerboer voor het 3 dubbele bedrag. Nog een tip; abonneer je bij de action op de nieuwsbrief. Dan weet je vrijdag wat er volgende week in de aanbieding is en kun je geld besparen. Heb daar eens een tent gekocht en was 2 dagen later 5 Euro goedkoper. Volgende week de campingstoelen 3 Euro goedkoper.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2011, 07:39:59 pm »

Van die handdoeken hebben wij ook en idd enkele oudere handdoeken/strandlakens gaan ook mee.

Vorige week een flexi tub gekocht als afwasbakje, wasmand,....


Ons wasrekje is dit type (is geen 5 cm dik gaat vlot open en je kan het gemakkelijk vastzetten met een haring)


Spijtig dat die trapjes niet in de ALdi in België waren.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.402
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2011, 07:48:05 pm »

Oja we hebben ook nog een vouwemmer.
Geen warm water in doen want anders zakt hij in. :P


« Laatst bewerkt op: april 16, 2011, 07:49:48 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Gulpje

  • Gast
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2011, 08:51:38 pm »

Ik zoek ook nog een pan met afneembare steel waar 3 of 4 stukken vlees in passen. Van Tefal zijn ze beschikbaar maar weer 41 euro voor 2 pannen. Liefst heb ik nog een rechthoekige grilpan met afneembare steel maar die zag ik nog nergens.
Campingaz heeft een koekenpan met opvouwbare steel, ca 10 euro. Wij hebben deze ook en bevalt goed, gaat goed met zijn drietjes. Vlees bakken we ook vaak buiten op de partygrill. Ook een fijn ding en neemt vele malen minder ruimte in als de skottel.
De opvouwbare emmer hebben we ook, hadden dezelfde ervarings als Alex.  :) Ook hebben we een opvouwbare wasmand, niet geniaal, maar wel handig.

De manier om ruimte te besparen is weinig meenemen.  I: Als tentkampeerders-zonder-bagagewagen waren gewend compact te pakken en weinig mee te nemen.  We kwamen vorig jaar dan ook bijna niet aan voldoende kogeldruk...  :?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #8 Gepost op: april 17, 2011, 08:56:19 am »

Opvouwbare emmer zie ik niet zo zitten. Gebruiken we ook als plasemmer 's nachts in noodgevallen. Dan liever een van pvc die goed is schoon te maken. Opvouwbare wasmand hebben we ook afgelopen herfst gekocht. Aldi had die dingen na een poos sterk afgeprijsd naar 5 euro. Wij zijn ook gewend om compact te kamperen vanuit onze tent tijd. Wasrek nemen we niet mee, hebben altijd een 20 meter lijn bij ons. Er zijn altijd wel een paar bomen in de buurt en anders gebruiken we de vw en de auto of 2 tentstokken. Pannen met opvouwbare stelen zien we niet zo zitten. Heb die dingen eens bekeken, maar ben altijd bang dat de steel los gaat en je maaltijd in het gras belandt, of nog erger, over jezelf heen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Richard

  • Gast
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #9 Gepost op: april 17, 2011, 08:59:15 am »

Deze hebben wij

Induw(klap)bare vergiet
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #10 Gepost op: april 17, 2011, 06:58:46 pm »

ivm met de pannen en afneembare steel. Ik heb de kookpotten van Tefal met losse steel en de steel zal absoluut niet lossen! Ik ben eens naar de pan van Campingaz gaan kijken die vind ik minderwaardig.

Wij zijn ook ex-tentkampeerders zonder bagagewagentje maar blijkbaar al iets te lang ex :#
Vooral schoenen vind ik ongelooflijk veel plaats in nemen. We zijn met 3 en ieder een paar sleffers, sandalen en sportschoenen en dat is al een hele curverbox vol :(
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #11 Gepost op: april 17, 2011, 07:10:01 pm »

pannen set gekocht , in elkaar te passen, en de deksel is tevens koekepan
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #12 Gepost op: april 17, 2011, 10:20:28 pm »

Koekepan met afneembaar handvat.

Mocht je in de buurt van een Cranenbroek wonen even naar de pannenafdeling gaan (jazeker die hebben ze ook)
Ik heb daar twee jaar geleden een crepe pan (koekepan met lage opstaande rand) gekocht met afneembaar handvat voor een paar euro.
Licht, lekker compact prima anti aanbaklaag en redelijk degelijk, heeft een druknop op het handvat om te ontkoppelen.
Vorig jaar ook één voor vrienden gekocht voor in de caravan.
pas geleden nog in de schappen zien liggen.

Goed en goedkoop, toppertje.
 :J
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #13 Gepost op: april 18, 2011, 09:35:04 am »

pannen set gekocht , in elkaar te passen, en de deksel is tevens koekepan

wauh heb je daar een foto van of een site waar die pannenset op staat??
Gelogd
Jevipro

Stori

  • Gast
Re:ruimtebesparende hebbedingetjes gezocht of gevonden?
« Reactie #14 Gepost op: april 18, 2011, 05:53:31 pm »

Mieke

Die vierkante grillpan met een inklapbare handgreep hebben ze bij Ikea. Ze heet Grilla en kost 9.99 eur. Ik heb even moeten zoeken, want ik was ze al ergens tegengekomen, maar waar alweer?
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50055085

Om sla te zwieren, gebruikte(toen we nog met 5 personen kampeerden) ik de ouderwetse manier. Een keukenhanddoek , sla erin en ronddraaien met je arm . Wel zorgen dat je een beetje uit de buurt van je medekampeerders blijft, tenzij het +30°C is. ;) Zo deden we het vroeger op scouts/gidsen kamp ook.

Voor de koelkast koop je best vierkante of rechthoekige dozen, met ronde dozen laat je teveel hoeken ongebruikt.

Succes ermee
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal