Raclet Villanova

Gestart door natasjake, januari 07, 2017, 08:20:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jimmymichiels

Citaat van: stieven.struyf op juni 05, 2019, 09:19:54 PM
Dit weekend toch effe nagemeten. Diameter is 20mm & 22mm.
Alvast een serie klemmen afgeprint (20mm, rekt makkelijk tot 25mm)
De carnaval/kermisverlichting ophangen zal een fluitje van een cent worden

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
En de kwaliteit van wat je print is dat ook stevig?

stieven.struyf

Citaat van: Jimmymichiels op juni 06, 2019, 10:11:57 AM
En de kwaliteit van wat je print is dat ook stevig?
Hangt af van het materiaal, dit is petg (materiaal van petflessen) en de richting van de lagen. Ik heb deze nog niet kunnen breken, dus zeker sterker dan nodig. Kost van materiaal was rond de euro dacht ik.
Design komt van internet (aanpasbaar).


Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


Ewi-j

Staan nu met de Raclet Aubergine in Spanje, maar denk er toch serieus over na om een Safari/Villanova aan te schaffen met oog op volgende jaren. Kan me iemand richt prijzen bezorgen? Van de Safari vind ik wel maar de Villanova...

Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk


stieven.struyf

#78
Prijsverschil met de safari is niet zo groot als ik het me nog goed herinner was het iets van een 600eu (in vergelijking met safari zonder keuken)

Keuze Villanova Vs Safari zou ik trouwens niet op prijs maken maar of je de extra ruimte echt nodig hebt. Wij zijn nog altijd heel blij om door de dealer  richting Villanova geduwd te zijn ipv de safari.

Voortent kan gewoon mee ingeklapt worden bvba, denk niet dat dit lukt met de 1meter diepere voortent van de safari.

muis

Op de website van Zorro staat de Villenova met prijzen  :J

Jimmymichiels

Wij betaalde 7800€
Geen keuken, opties disselbak,disselslot,luifel en vloer voor voortent
Supper tevreden.
Geote voordeel tegenover safari is dat de voortent eraan geritst kan blijven.
Daardoor is het veel sneller voor op te zetten tegen de safari

Ewi-j

Ga na de verlof hier in Spanje ne keer gaan zien bij de Zorro. Van t merk ben ik zowa zeker (al steekt die Galleon mijn ogen ook wel uit), maar t model is nog wat bezien.

Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk


Jimmymichiels

Citaat van: Ewi-j op juli 02, 2019, 01:20:16 AM
Ga na de verlof hier in Spanje ne keer gaan zien bij de Zorro. Van t merk ben ik zowa zeker (al steekt die Galleon mijn ogen ook wel uit), maar t model is nog wat bezien.

Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk
Persoonlijk vind ik de galleon mooier.
Maar het prijsverschil tegen het gebruiksgemak is groot.
Galleon is een bouwpakket, villanova zijn maar 1 boog en 3tussenstangen.

allesaanelkaar

Ik ben net een week onderweg met mijn nieuwe vilanova, waw die voortent staat echt supersnel op tov mijn vorige raclet rosas mini met parapluframe! En dan heb ik hem nog niet eens aangeritst gelaten. Ik zet hem zelfs in mijn eentje op, in nog geen kwartiertje.
De galleon heeft idd een buizenframe, maar ook smallere bedden waarvan maar 1 latten bodem.
De villanova 2019 heeft 2 latten bodems aan iedere kant, nieuw is ook de snelsluitingen aan vensters en deuren om ze opgerold op hun plek te houden.

stieven.struyf

Goed om te horen, hier zelfde ervaring (wij laten de voortent er wel aan)
De twee lattenbodems zitten trouwens ook al op ons model 2018.
Aanrader is ook het muggengaas van de Safari wat ook op de Villanova past.

Bij ons staat alles inclusief inrichting om een uurtje. Momenteel aan het experimenteren met aantal scheeflijnen.
Laatste keer 8 schroefharingen gebruikt (4 aan de wagen en 4 aan het kuipzeil) en 2 scheeflijnen (1 achteraan en 1 aan de voortent).
Meer dan stevig genoeg zelfs met wat wind. Wanneer we voor langere periodes gaan en bij slechter weer wel van plan om meer scheerlijnen te gebruiken.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


stieven.struyf

Setje schokdempers gemonteerd.
De gaten voor de beugels waren al aanwezig, enkel nog groter moeten boren, vermoedelijk door het verzinken wat dichtgeslibt.

De antislingerkoppeling heeft al een dempende werking, dus echt nodig was het niet.
Hier in de buurt is er een grote baan die precies "golvend" aangelegd is. Zelfs bij 50 springt de kar daar.

Als de banden aan vervanging toe zijn ga ik die ook vervangen door exemplaren met een hogere draagkracht. Standaard monteert raclet 70t banden, dus max 336 kg dacht ik. Lijkt me maar net voldoende (MTM is 650kg maar nog nooit gewogen hoeveel hij nu weegt).

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


Jimmymichiels

Ware deze schokdempers duur?
En gekeurd voor de duitse 100 per u?
Ik ga het ook doen... we verliezen te veel tijd op duitse en oostenrijkse wegen...

stieven.struyf

Nog niet laten keuren voor tempo100, ga ik op termijn wel laten doen nu hij aan de voorwaarden voldoet. Komen dit jaar niet in Duitsland dus geen  prioriteit.

Kostprijs was iets van een 160eu. Was voor zover ik zag de optie zoals die nu voor de safari beschikbaar is.
Pakket bestaat uit alle benodigdheden, inclusief moeren en beugels.
Op de schokdempers staat het logo van alko maar het zijn niet de "octagon" dempers die je op de meeste sites tegenkomt.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


Annemieke

Leuk om al jullie ervaringen te lezen, ik ben helemaal om wat betreft de Villanova! Alleen... Nu zie ik hem niet meer op de site van Zorro?! Wel de Livorno. Is dat een opvolger?

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk


Jimmymichiels

Citaat van: Annemieke op juni 03, 2020, 01:24:27 PM
Leuk om al jullie ervaringen te lezen, ik ben helemaal om wat betreft de Villanova! Alleen... Nu zie ik hem niet meer op de site van Zorro?! Wel de Livorno. Is dat een opvolger?

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
Jep.... eerst was er de antibes tune, derna de villa nova tune.
Nu de livorno....
Weer beetje verbeterd. Ik dacht met 2 lattenbodems en ander geen rekjes meer om de gordijnen omhoog te houden maar een klikdingske 🤪
Wij hebben de onze nu al 3 jaar en blijft zalige car