Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »   Omlaag

Auteur Topic: Franse Tolwegen  (gelezen 104691 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 813
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #135 Gepost op: juni 29, 2014, 08:56:25 am »


Weet je dat ik niet het idee heb dat ik sowieso ooit erg lang heb hoeven wachten? Zal misschien te maken hebben met het feit dat ik in het algemeen zelden voor maandag vertrokken ben.

Mijn idee ook, wij rijden s'nachts heen. Meestal vertrekken we op van donderdag op vrijdag. Terug rijden we uiteraard overdag. We pakken meestal de poortjes voor credit card, vaak rij je nagenoeg meteen door. 1x hebben we lang moeten wachten. Voor Parijs, een vrachtwagen stond helemaal vooraan links en moest helemaal vooraan rechts zijn.... Dus hij ging voor de ca. 20 poortjes door van links naar rechts op een spits moment. Toen hebben we lang, heel lang moeten wachten. Daar had een bip en go niets aan afgedaan.
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #136 Gepost op: juni 29, 2014, 10:00:34 pm »

maar waar sta je voor de Tol in de file??!! een kilometer of wat vóór de TOL!! waar het nog 2 baans is..en zo gauw het grote terrein met tolpoortjes opdoemt is ook de file meestal weg en sta je hooguit 10-15 minuten in de file(ervaring). Wij rijden altijd op zondagochtend zeer vroeg weg en 'meestal'hebben wij geen files. Pak met mn credt card de linkse Carte Bank poortjes en gas erop...
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #137 Gepost op: juli 03, 2014, 04:01:42 pm »

Mijn vrouw kwam laatst van de ANWB terug met zo'n info-briefje over de tolbadge. We gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk, dus ik heb geen idee of het zin heeft om zo'n badge aan te schaffen. We vertrekken 26 juli vroeg in de ochtend en keren 9 augustus weer huiswaarts.

Gr. Mischa
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #138 Gepost op: juli 03, 2014, 04:05:19 pm »

Mijn vrouw kwam laatst van de ANWB terug met zo'n info-briefje over de tolbadge. We gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk, dus ik heb geen idee of het zin heeft om zo'n badge aan te schaffen. We vertrekken 26 juli vroeg in de ochtend en keren 9 augustus weer huiswaarts.

Gr. Mischa

Welke kant gaan jullie op wij vertrekken op 25ste tot de 10de
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #139 Gepost op: juli 03, 2014, 04:12:05 pm »

Normandië, camping Le Cormoran voornamelijk vanwege de mooie ligging in de buurt van de D-Day landingsgebieden, maar ook zeker vanwege de goeie review hier op het forum.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #140 Gepost op: juli 03, 2014, 04:44:45 pm »

maar waar sta je voor de Tol in de file??!! een kilometer of wat vóór de TOL!! waar het nog 2 baans is..en zo gauw het grote terrein met tolpoortjes opdoemt is ook de file meestal weg en sta je hooguit 10-15 minuten in de file(ervaring). Wij rijden altijd op zondagochtend zeer vroeg weg en 'meestal'hebben wij geen files. Pak met mn credt card de linkse Carte Bank poortjes en gas erop...
Niet mijn ervaring hoor, uitgezonderd die keer dat de vrachtwagenchauffeurs staakten (1992) maar toen stond al het verkeer vast.

Wel grappig te lezen dat vorig jaar bijna niemand dit interessant vond en nu, kennelijk omdat de prijs van de badge is gehalveerd ?, veel mensen het ineens wel de moeite waard vinden.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2014, 10:18:04 am door WimS »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #141 Gepost op: juli 03, 2014, 05:51:38 pm »

Niet mijn ervaring hoor, uitgezonderd die keer dat de vrachtwagenchauffeurs staakten 91992) maar toen stond al het verkeer vast.

Wel grappig te lezen dat vorig jaar bijna niemand dit interessant vond en nu, kennelijk omdat de prijs van de badge is gehalveerd ?, veel mensen het ineens wel de moeite waard vinden.
Dat niet alleen, het is ook stukken makkelijker door de ANWB de complete aanvraag te laten doen dan zelf zitten modderen in het Frans. Ik denk dat dit trouwens het begin is van de automatisering van de Franse tolwegen. Op den duur scheelt het veel loonkosten aan personeel denk ik als de helft van de toeristen ook een badge heeft.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #142 Gepost op: juli 03, 2014, 06:05:37 pm »


Dat niet alleen, het is ook stukken makkelijker door de ANWB de complete aanvraag te laten doen dan zelf zitten modderen in het Frans. Ik denk dat dit trouwens het begin is van de automatisering van de Franse tolwegen. Op den duur scheelt het veel loonkosten aan personeel denk ik als de helft van de toeristen ook een badge heeft.

Denk ik ook. Wij zien op veel plaatsen nu al afritten waar geen bemande poortjes meer zijn terwijl vroeger bij alle afritten altijd wel iemand aanwezig was. Duurt niet lang of cash betalen is ook al verdwenen aan de tolwegen...
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #143 Gepost op: juli 03, 2014, 06:13:25 pm »

Wij hebben er vandaag ook eentje gekocht. Toch wel handig, scheelt tijd en je hoeft geen cash te hebben.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #144 Gepost op: juli 03, 2014, 06:20:27 pm »

Niet alleen tijd, geen bonnetjes die je kwijt kunt raken, geen lamme arm van het strekken naar de automaat als je weer eens iets te ver van de paal staat.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #145 Gepost op: juli 03, 2014, 06:23:31 pm »

Volgens een kennis van mij die regelmatig van de tolwegen gebruik maakt. Is het voordeliger om met een badge te werken aangezien je je snelheid redelijk behoud en daardoor brandstof bespaard. Tja het klinkt mij redelijk in de oren. Zeker met een klapper achter de auto gebruik je meer brandstof met het optrekken. 
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #146 Gepost op: juli 03, 2014, 07:19:39 pm »

Volgens een kennis van mij die regelmatig van de tolwegen gebruik maakt. Is het voordeliger om met een badge te werken aangezien je je snelheid redelijk behoud en daardoor brandstof bespaard. Tja het klinkt mij redelijk in de oren. Zeker met een klapper achter de auto gebruik je meer brandstof met het optrekken.
Je moet evengoed afremmen tot een hele lage snelheid en weer optrekken. ?Winst zal eerder zitten in het niet wachten met stationair draaiende motor.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #147 Gepost op: juli 03, 2014, 11:00:16 pm »

Dat niet alleen, het is ook stukken makkelijker door de ANWB de complete aanvraag te laten doen dan zelf zitten modderen in het Frans. Ik denk dat dit trouwens het begin is van de automatisering van de Franse tolwegen. Op den duur scheelt het veel loonkosten aan personeel denk ik als de helft van de toeristen ook een badge heeft.

Ik denk ook dat dit een enorm voordeel is. Ik ben nog steeds niet van de tolwegen omdat ik de wegen zo saai vind dat ik in slaap val achter het stuur. Mij te gevaarlijk dus. En daarbij betaal ik cash bij de poortjes. Ook weer een probleem, ik kom er nooit bij. Mijn kinderen liggen altijd in een deuk omdat ik de meest vreemde caperiolen moet uithalen te betalen.
Dus ik denk dat ik uiteindelijk wel voor een badge ga. Het voordeel dat ik geen kleingeld hoef op te sparen en niet van die vreemde caperiolen hoef uit te halen. Ik denk ook dat ik makkelijker kies een stukje tolweg te nemen.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #148 Gepost op: juli 03, 2014, 11:38:41 pm »

Mijn vrouw kwam laatst van de ANWB terug met zo'n info-briefje over de tolbadge. We gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk, dus ik heb geen idee of het zin heeft om zo'n badge aan te schaffen. We vertrekken 26 juli vroeg in de ochtend en keren 9 augustus weer huiswaarts.

Gr. Mischa
Nou, ik heb zelf  nog nooit echt lang voor de tol moeten wachten. 15 minuten of zo is wel de max en dan praat je over regio Parijs of Lyon. Meestal is het in een paar minuten gepiept - maar ik rij nooit in het weekend. Maar alleen het gemak is het me al waard, gewoon lekker doorrijden en thuis zien we de rekening wel weer.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #149 Gepost op: juli 04, 2014, 08:48:36 am »

Wij hebben wel eens voor een tolpoortje gestaan en getwijfeld of we nog wel voldoende cash bij ons hadden. Bovendien moest ik mijn man altijd wakker maken als ik reed, hij moest dan ergens geld vandaan halen :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal