Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Omzetten voeding kraantje 12 v  (gelezen 988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Omzetten voeding kraantje 12 v
« Gepost op: augustus 23, 2019, 02:03:31 pm »

Deze vakantie waren onze blokbatterijen zowaar ‘op’!

Omdat ze al jarenlang ‘gewoon werkten’ heb ik zelfs de reserve batterijen uit de vouwwagen gehaald :-)

Op zoek dus naar nieuwe in Italië, maar in het gebied waar wij zaten waren die niet te vinden.
Wat wel voorhanden was (en waar ik het bestaan niet van kende daarvoor) was een kant-en-klare omvormer van Mobicool. Aan de ene kant een 230v stekker en aan de andere kant een sigaretten-plug (12 v). Samen met een losse 12 v plug was dat onze redding!

Met een kroonsteentje alle draden en de 12 v plug verbonden: dat werkt prima. Deze vakantie met ductape afgeschermd, dat ga ik tzt netjes doen nog. Nu dus een lichter systeem, met altijd stroom!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 315
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Omzetten voeding kraantje 12 v
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2019, 09:26:11 pm »

Moet je wel 230v hebben.
Dat was het voordeel van de accu/batterij. Werkt ook onderweg of een  camping zonder stroom, omdat er verder geen plek is?
Gelogd

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Omzetten voeding kraantje 12 v
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2019, 09:54:04 pm »

https://www.obelink.nl/crusader-omvormer.html?gclid=EAIaIQobChMIh8rnwqOc5AIVkud3Ch0GUAn2EAQYASABEgIfL_D_BwE

deze omvormer heeft 2 ingangen (230 en 12V) en 1 uitgang 12V

Op de ingang kan je dus 230V aansluiten en op de andere ingang 12V (bijvoorbeeld je auto of 2 blokbaterijen) op de uitgang sluit je dan je kraan aan
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Omzetten voeding kraantje 12 v
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2019, 10:55:40 pm »

Dat is ook een handige variant van de omvormer!

Wij gebruiken het kraantje eigenlijk alleen als we langer op een plek staan, en dan hebben we ook altijd stroom. Voor ons is de afhankelijkheid van 230 v dus geen probleem!

Voor mij was het feit dat de omvormers gewoon ‘plug & play’ beschikbaar zijn nieuw, waardoor het zelf ombouwen echt een fluitje van een cent was, dat wilde ik graag delen.

Ik denk dat ik de volgende stap ook maar ga zetten: een afvoer maken in het losse teiltje en dan op zoek naar twee opvouwbare jerrycans: een voor vers water en een voor de afvoer!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal