Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe CCC 2020  (gelezen 13462 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #60 Gepost op: augustus 18, 2020, 03:58:51 pm »

Met goede tips moet je wel aan het werk.

Buis, doppen en oogjes gekocht bij de Hornbach. Gaatjes geboord en blindklinkmoeren erin geklonken.
Dit heb ik ook gedaan maar dan met een houten stok van 20 mm diameter ongeveer 1 meter lang, 6 gaatje in boren om de 5 cmen waslijn doorheen halen. Ideale waslijn waar je geen last van hebt en aardig wat was kwijt kan.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #61 Gepost op: augustus 31, 2020, 04:16:59 pm »

Nou de vakantie zit erop. 2 weken weg geweest. Aangekomen in de bloedhitte met 33 graden, weggegaan na de zomerstorm met 16 graden.

Gruwelijke hitte, en pieken regen van 120 mm/h. En niet te vergeten, flinke wind. Al met al, de CC erg goed kunnen testen.
Er is dan ook wel een lijstje uitgekomen waarmee ik eventjes terug ga naar Aart Kok. Er zullen dingen zijn die ik niet goed begrijp, maar ik heb ook het idee dat er een aantal dingen niet helemaal kloppen.
De grootste teleurstelling voor ons is de gastencabine. In mijn optiek zitten er echt constructiefouten in. Die van ons lekt ook, wat ook al niet meehelpt.
En verder krijg ik het na 3 keer proberen maar niet voor elkaar om de boogluifel goed aan te laten sluiten op de voortent. De luifel valt over de 3 ''pinnetjes'' van de voortent, maar tussen die pinnetjes krijg ik hem niet strak gesteld. Je zou dan de buizen in de voortent kunnen stellen, de liggers, maar die staan maximaal strak.
De andere onverwachte teleurstelling is de nutteloosheid van het keukenschort. De vakjes zijn zo onhandig klein en ondiep dat je er bijna niets aan hebt. Beetje stom, dat ding kost 125 euro oid?

Verder nog 15 andere puntjes waar ik jullie niet mee zal vervelen. Ik hoop komende maand even langs te gaan en een goede afspraak te kunnen maken over de afhandeling vd punten.

Verder zitten we te twijfelen over de extra achtertent, of de gastencabine te laten verbouwen zodat deze ipv 140x200 - 210 x 200 wordt. Het gaat met onze kids gewoon niet goed, ze raken elkaar met slapen en dan worden ze wakker.

We hebben trouwens gestaan op Camping Weideblik en we zijn naar Landgoed de Berenkuil geweest in Grollo.

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #62 Gepost op: april 21, 2021, 12:06:08 am »

Hoi Driezor,

Ik heb je topic even gelezen omdat ik het met de naderende vakantie gewoon leuk vindt om lekker op het forum rond te lezen.

Ik vraag me nu even af hoe het is afgelopen met je ontevredenheids-puntjes? Is het naar behoren opgepakt?

Wat zie je als 'constructiefout' bij de gastencabine? Wij hadden er afgelopen zomer onze kinderen van toen 10 en 8 in liggen. Maar qua breedte (op het grondvlak) past dat wel. Alleen heeft diegene die aan de buitenkant ligt vaak wel irritaties van de slap naar binnen hangende slaaptent, het schuine deel zeg maar. Ik heb me al eens af zitten vragen of ik niet een stukje klittenband aan de buitenkant van de slaaptent kan maken? Maar goed, nu lossen we 't altijd op door wat flinke knuffels tegen de schuine kant aan te leggen zodat de rand wat meer 'op staat'. Lekkage hebben we nooit gehad. Jammer is dat. Wat ik op je foto zag, zag er inderdaad gek uit (bij de scheerlijn-aanhaakpunten).

Overigens glijden de kinderen altijd van hun matjes af. Liggen uiteindelijk vaak op de grond ernaast. Of met zijn hoofd tegen de rand van de deksel. Ziet er nooit comfortabel uit, maar wakker wordt hij er niet van, haha!  8). Ook liggen ze wel eens helemaal tegen elkaar, gebeurt ook bij een losse overnachting als ze samen op de deksel slapen. Snap ik ook nooit zo goed, maar dan worden ze ook niet wakker. Ik leg ze dan vaak wel even correct terug op hun plek als ik zelf ga slapen, maar dat duurt dan ook niet altijd heel lang, haha. Heerlijk is dat, je slapende kind weer even goed leggen.

Hadden jullie het keukenschort vooraf niet gezien?

Hopelijk de volgende vakantie (nog) wat meer tevredenheid voor jullie met de CC!
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #63 Gepost op: juni 29, 2021, 08:32:35 pm »

Even een kleine update:

Over een aantal weken hadden ze bij AK pas tijd voor alle puntjes, dus tot die tijd kan ik er niets zinnigs over zeggen. We krijgen hem 2 dagen voor onze vakantie terug, en gaan dan meteen door.

Ondertussen druk aan het voorbereiden en de gemaakte lijstjes van vorig jaar aan het afwerken.
Wellicht herkennen mensen het volgende: Wij hebben zga alle opties voor de CCC. Dan heb je dus best een aantal losse doeken. Wat heerlijk is, is dat wij het niet meer in de zakken stoppen. Ik vouw het op dat alles precies tussen de wielen past. Daar zit een nadeel aan. Alles lijkt op elkaar.
1: Dak voortent
2: Linker zijkant voortent
3: Rechter zijkant voortent
4: Voorkant voortent
5: Dak boogluifel
6: linkerzijkant boogluifel
7: Rechterzijkant boogluifel
8: Grondzijl voortent
9: Gastencabine
10: binnentent gastencabine

We waren laatst een weekend weg, en dan ben je allerlei dingen aan het uitvouwen die ik geeneens vast wil hebben. Dus vandaag even wat labels gemaakt in powerpoint, geseald, geknipt, gaatje erin gemept en een kleine karabijnhaak erdoorheen. Nu zal het wel goed gaan toch....?

@Caroline:

De gastencabine is gewoon net even te klein. Ik had het groter ingeschat. Na komende zomervakantie laat ik deze inc stokken uit de vouwwagen en ga ik proberen om deze te laten vermaken zodat de kids niet meer in de rijrichting vd wagen liggen, maar er dwars op. De tent moet dus dieper worden. Dan kunnen we evt nog 2 weekendtassen ertussen zetten als ''muurtje''.
Tenminste, dat is nu mijn gevoel. Een andere optie is de achtertent, maar dat is ook niet echt een goedkope hobby met binnentent en wagenschort.

Voor het slap hangende binnentent doek ga ik nog even met AK in gesprek. En anders plak ik er een paar stukjes klitteband in. (dat heb je met plakzijde)
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2021, 08:41:32 pm door driezor »
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #64 Gepost op: juni 29, 2021, 08:50:33 pm »

Lekker bezig  :) Waaraan maak je die kaartjes vast?
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #65 Gepost op: juni 29, 2021, 09:20:33 pm »

Ik zie wel, een haakje, een rits. Een karabijn haak je overal wel aan vast :#
Gelogd

Doubjj20

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #66 Gepost op: juli 03, 2021, 06:25:28 pm »

Wat jullie met de gastencabine ervaren,  lopen wij ook tegenaan. Het doorhangen van de binnentent is best veel.
Het bijzondere is, dat aan de buitentent op meer plekken lusjes zitten om de binnentent vast te maken dan aan de binnentent zelf. Daar gaan we nu extra knoopjes aanzetten om ook daar de binnentent mee vast te maken, zodat het wat minder een slappe zak is.
Ook hebben we ervaren dat de besraande lusjes wel erg los hangen en deze gaan we korter maken. Met deze 2 acties hopen we dat de binnentent een stuk strakker komt te staan.
Daarmee is het vloeroppervlak niet groter geworden.
Mocht dit alles nog steeds niet werken, dan is onderstaande oplossing de volgende stap.
Maar als we dan toch iets op maat laten maken, dan willen we ook het grondzeil inritsbaar laten maken.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #67 Gepost op: juli 07, 2021, 10:16:15 am »

Ik heb ESVO gemaild of ze het zien zitten om het komende winter op te pakken, en dan nog even overleggen wat het kost. Gevraagd of de maat van 140x200 naar 210x200 kan. Dan moet dus de buitentent, de regenhoed en het verduisteringsdoek aangepast worden.

Waarom zou je het grondzeil apart willen vraag ik me af?

Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #68 Gepost op: juli 16, 2021, 11:09:15 am »

Ik heb ondertussen wat prijzen verzamelt voor het verbouwen/ veranderen vd gastencabine.

De vraag is nu eigenlijk, en mogelijk kunnen jullie daar iets zinnigs over zeggen: Wat levert een gastencabine oud die 2 seizoenen oud is...?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #69 Gepost op: juli 16, 2021, 01:48:35 pm »

Afhankelijk van de verkrijgbaarheid op dit moment zou ik zeggen.


Minimaal 60% (anders lekker laten liggen), maar 75 - 80% lijkt mij reƫel
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #70 Gepost op: juli 24, 2021, 10:26:19 pm »

Vandaag heb ik de VW opgehaald bij Aart Kok.

Ik had serieus wel veel puntjes. Teveel eigenlijk om in de 2 weken die ze ervoor uit hadden getrokken te fixen. Maar ze hebben gezorgd dat we gewoon zonder gedoe op vakantie kunnen, en vd winter mag ik terugkomen voor de restpunten.
Zeer tevreden over hoe serieus ze de punten hebben opgepakt, hoe de communicatie verliep en hun houding die gewoon positief en voortstrevend was.

Ik lees nog wel eens wat berichten over dat hun klacht niet serieus wordt genomen of ze worden niet geholpen. Mijn ervaring is tot nu toe echt perfect. Net zoals bij de aankoop, aflevering overigens.

De lekkage van de gastencabine is verholpen bij Esvo (vanuit AK)
Verder is er een transformator voor de kraan ingebouwd. De kraan werkt nu op batterij en 220V. Bijkomend voordeel is dat Dennis achter de koelbox de transformator en de koelbox anders heeft aangesloten, waardoor er bovenop weer een stopcontact vrij kwam.

Komende winter wordt de disselbak nog gerepareerd en wordt de hartafstand vd ogen vd buigluifel gecorrigeerd.
De disselbak had schade (bleek een dag na aflevering) aan de achter-onderzijde. Ik heb ze gemaild en we hebben het besproken bij het brengen. Ik dacht dat het een moeilijk verhaal zou worden, maar AK deed totaal niet moeilijk, zag in dat het bijna onmogelijk was dat wij zelf die schade hadden gemaakt en gaan het fixen.

Vandaag hebben we de boel voor 90% ingepakt. We hebben net zoals vorig jaar nog ruimte over. Iets minder ivm de nieuwe skottelbraai, maar het past nog steeds makkelijk. En dat is echt super fijn. geen geprop en alles kan mee.

Ik heb overigens nog een plankje gemaakt. Of ik er tevreden over ben weet ik nog niet, maar dat gaan we komende week uitproberen. We misten nogal een 'aflegplek' naast de stopcontacten. Dan leg je snel dingen neer op de koelbox, maar dat is eigenlijk enorm onhandig. Nou ja, anyway, zie de bijlage.



« Laatst bewerkt op: juli 24, 2021, 10:39:36 pm door driezor »
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #71 Gepost op: juli 24, 2021, 11:05:37 pm »

Wij hebben precies dezelfde koelbox. Probleem bij ons is dat
in de laagste stand de boel nog bevriest.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #72 Gepost op: juli 25, 2021, 11:49:07 am »

Is de thermostaat dan niet of kapot of niet goed aangesloten?
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #73 Gepost op: juli 25, 2021, 03:46:10 pm »

Waar zit de thermostaat ?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #74 Gepost op: juli 26, 2021, 09:58:25 am »

Om alles goed te benoemen:
De thermostaat zelf  is het blokje wat direct onder de instelknop zit.
De voeler die daarop aangesloten zit loopt vaak naar ergens binnenin.
Deze thermostaat-aansluiting is vaak gevoelig voor storingen, omdat het stroompje van de voeler erg klein is. Loshalen en schoonmaken / polijsten met een schoon katoenen doekje is vaak al voldoende om weer een goede verbinding te krijgen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal