Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: later gemonteerde gasveer  (gelezen 936 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
later gemonteerde gasveer
« Gepost op: augustus 19, 2023, 03:54:29 pm »

Dag mede campletters, wij hebben al 20 jaar een camplet concorde, dus nog zonder gasveer. Het kantelen van de bak gaat met het vorderen van de leeftijd (allebei aow-er nu) en hier en daar wat gewrichtsprobleempjes, toch wel een dingetje worden. De keus wordt zo langzamerhand om er alsnog een gasveer in te zetten, of toch eens uit de kijken naar een andere klapper.
Wat zijn de ervaringen met een gasveer? Ik kan me voorstellen dat het uitklappen lichter wordt, maar geldt dat ook voor het inklappen? En ik heb ook wel eens gehoord dat je bagageruimte verliest bij een later ingezette gasveer. Weet iemand hoe dat zit?
Ik hoor graag van ervaringsdeskundigen!
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: later gemonteerde gasveer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2023, 08:25:15 pm »

Ik heb zelf destijds een gasveer gemonteerd op onze vorige vw. Alpenkreuzer parade. Loeizware klep! In mijn geval werkte dat twee kanten op. Hulp bij openen en weer dichtklappen. Nu heb ik geen ervaring met de camplet, maar ik was zelf nog geen 50 euro kwijt! Dus ik denk dat dit zeker een overweging waard is!
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: later gemonteerde gasveer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2023, 07:08:10 pm »

Voor 50 euro zou ik het zo doen! Maar ik heb inmiddels begrepen dat het niet alleen
een kwestie is van een veer erop schroeven. De hele bak zal plaatselijk verstevigd moeten worden om de krachten van de veer te kunnen opvangen.
En dat wordt toch wel een duur grapje dan.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: later gemonteerde gasveer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2023, 07:56:13 pm »

Je kunt allicht eens informeren natuurlijk, maar als het geheel verstevigd moet worden lukt dat vast niet voor 50 euro. Ik zelf heb alleen een rvs strip aan de binnenkant van het omgevouwen deel van de rand van het deksel als extra versteviging. Dat viel dus erg mee.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: later gemonteerde gasveer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2023, 08:04:31 pm »

Bij een Camp-let koste het voor Corona €500 en was enkel uit te voeren door Vouwwagencentrum Noordbergum.
Gelogd

sidi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: later gemonteerde gasveer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2023, 09:18:26 pm »

Camp-Lets zonder gasveer hebben een andere scharnierconstructie dan de modellen met gasveer. Als er op een oudere wagen een gasveer wordt gemonteerd, moet het scharnier verstevigd worden, anders trekt die de hele zaak uit elkaar. Hebben ze bij VWC Noordbergum al eens meegemaakt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal