Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??  (gelezen 3189 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gthq_tigra

  • Gast
Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Gepost op: juli 29, 2013, 12:21:17 am »

Wie kan me helpen??
Ik heb me net een jamet canyon aangeschaft tweedehands voor met men gezinnetje op vakantie te kunne gaan. Nu de man waarvan ik deze heb gekocht zei me dat het een jamet canyon van 2001 was, maar nu staat er op de Dessel wel 1992. Nu weet ik eigenlijk niet goed welk het juiste bouwjaar is  :? Tevens ben ik ook op zoek naar een handleiding voor deze op te stellen. Wie kan me hierbij helpen aub. Het is mijn eerste vouwwagen dus ben eigenlijk nog maar een leek. Alvast bedankt
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2013, 09:31:51 am »

Dan is hij van het jaar wat op de dissel staat. Die van ons uit 93 is lichtgrijs met donkergrijs en paarse accenten inclusief wild paars gestreepte gordijnen. En op die van ons staat ook canyon 2001 op de bak.
In de files kan je de instructies vinden. Opzetten gaat vrij makkelijk en als de stokken van de voortent goed gemerkt zijn dan is dat ook niet zo moeilijk.
Succes.

Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk

Gelogd

elenp

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2013, 09:43:54 am »

in het kader een filmpje zegt meer dan een gebruiksaanwijzing:
http://youtu.be/HOvO_cUubbU  hier zoals we 'm opgezet hebben in de meivakantie. Onze 2e keer dus!
We hebben het expres toen gefilmd om van te leren, wat we de volgende keer dan beter zouden kunnen doen.
De handeiding had ik trouwens thuis laten liggen, maar die had ik wél doorgelezen. :-)
Een paar weken daarvoor hadden we 'm binnen in een grote hal even uitgepakt en gedeeltelijk opgezet om te kijken of alles er globaal bij zat.
In de winter had ik 'm namelijk gekocht.
Het blauwe zeiltje onder het dekzeil is omdat het dekzeil niet helemaal meer gaaf is.
Maar om nou 200 euro voor een nieuwe uit te geven? met een zeiltje van 5 euro eronder ging het ook.

Je ziet dat wij ook nog wel wat lopen te klooien met de stokken, vooral die dwars bovenop hoorden, en een trapje was ook hard nodig.

Maar dit is ongeveer de methode.

Belangrijkste bij de voortent: aanritsen, op het dak leggen, frame opbouwen en  een stuk naar binnen duwen (bij ons moest ik de voorste buizen er zelf in doen, er zaten plakbandplakkertjes van de vorige eigenaar in de weg. de buizen hadden kleurtjes bij ons. maar volgens de gebruiksaanwijzng horen de horizontale buizen erin geschoven te worden  nou ja: 3 buizen extra onder de bank merk je toch niet )
Dan voortent eroverheen hangen en dan het frame weer naar voren trekken zodat je tent gespannen wordt.
groetjes,
Louise
p.s. naderhand lagen we helemaal dubbel om de fratsen die ons dochtertje uit had gehaald. hadden wij tijdens het opzetten niet gemerkt. Ze vermaakt zich uitstekend met de slinger, de vouwkrat en de houten hamer die in een pilon had geslagen.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2013, 09:45:48 am »

Het filmpje is 5 x versneld  :# anders werd het wel een lange zit van bijna een uur.
Gelogd

ewoud.nijland

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #4 Gepost op: maart 25, 2019, 10:24:20 am »

Allereerst wat een mooi en nuttig filmpje.
Wij hebben ook een jamet canyon gekregen. Precies dezelfde als van jullie filmpje.
Nu is mijn vraag hebben jullie toevallig ook nog de beschrijving erbij? Wij hadden er helemaal niks bijzitten. We hadden het idee ook dat we vee te veel stangen hebben.
Hopelijk kunnen jullie. Of iemand met dezelfde canyon ons hieraan helpen.

Mvg ewoud


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #5 Gepost op: maart 25, 2019, 12:06:45 pm »

Het is al een oud topic uit 2013 waarop je reageert, elenp is in 2017 voor het laatst online geweest maar wellicht is er iemand anders die je aan de beschrijving kan helpen.

Staat ie niet in de map bij Jamet?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

ewoud.nijland

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #6 Gepost op: maart 25, 2019, 12:10:52 pm »

Het is idd een oud topic. Ik kan bij jamet niet de juiste/duidelijke beschrijving vinden. Miss dat dat andere opbouwen zijn omdat ze nieuwer zijn   


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #7 Gepost op: maart 26, 2019, 08:58:36 am »

Gelogd

ewoud.nijland

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #8 Gepost op: maart 26, 2019, 11:08:43 am »

De bovenste had ik niet gezien. Staat helaas ook niks in over de opbouw van de canyon.
De onderste link had ik al wel gezien. Deze is van 2007. Op onze dissel staat 1993. Zal dus wss ook rond dat bouwjaar zijn. We hebben ook dezelfde kleurstelling als in het filmpje.
Ik krijg zelf het idee dat wij veel te veel stokken erbij hebben zitten. Daarom ook mijn vraag of iemand het juiste boekje heeft voor een jamet canyon uit 1993 of rondom. Wel bedankt voor beide links

Gr ewoud


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #9 Gepost op: maart 26, 2019, 07:29:19 pm »

Wellicht heb je ook stokken om de raamflappen open te zetten? Die worden op de 'bouwtekeningen' eigenlijk nooit ingetekend.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #10 Gepost op: maart 26, 2019, 07:34:38 pm »

In de basis is het frame zo'n beetje gelijk aan de andere Jamet-modellen. Is er geen meer ervaren klapperaar die in de buurt woont en eens wil komen kijken? (Zelf regio Den Haag)
Dan kom je er vast uit.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

ewoud.nijland

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #11 Gepost op: maart 26, 2019, 07:46:06 pm »

Ik wou dat ik het allemaal Wist. De vw is ontzettend netjes er is niks kapot of verweerd of wat dan ook. De stokken zijn met stiften gemerkt blauw/groen/rood en zwart. Als ik die logischer wijze allemaal zou gebruiken dan ben ik bijna 2 voortenten nodig. Voor ons is dit de eerste klapper. We zijn er onwijs blij mee. En uiteindelijk krijgen we hem ook wel opgezet. Het zou het alleen een heel stuk gemakkelijker maken met het juiste opbouwschema.
Wat betreft ramen zou het idd heel goed kunnen dat daar ook nog stokken voor zijn. Ook hebben we nog een luifel erbij waar stokken voor nodig zijn. Evenals een luifel met rits die zoals het eruit ziet aan de klapper gemaakt kan worden i.p.v. de voortent. Veel opties en veel vragen sorry. Of er ervaren mensen uit de omgeving Enschede komen weet ik zo niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #12 Gepost op: maart 26, 2019, 08:40:21 pm »

Zal ik eens een oproepje plaatsen, niet geschoten is altijd mis.

Met Hemelvaart hebben we een klapweekend in Zeewolde,  misschien is dat een optie, je zou niet de eerste zijn die we helpen met de stokkenpuzzel ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #13 Gepost op: maart 26, 2019, 08:50:09 pm »

Wat ik ook nog zit te denken,  is er een luifel bij? Daar heb je natuurlijk ook nog stokken voor nodig :J
Gelogd

ewoud.nijland

  • Gast
Re: Jamet canyon 2001 ook bwj 2001??
« Reactie #14 Gepost op: maart 26, 2019, 09:02:10 pm »



Dit is de klapper compleet opgezet. Er zit dus nog een luifel voor. Maar zo te zien staat die met 3 stokken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal