Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Van Chantilly naar snelklapper?  (gelezen 4499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcoprofittlich

  • Gast
Van Chantilly naar snelklapper?
« Gepost op: oktober 18, 2012, 09:39:54 pm »

Hallo!

Na een jaar of 4 met de Trigano Chantilly op pad te zijn geweest willen we eigenlijk een snelklapper zoals bv de odyssee.
In de chantilly zit enorm veel ruimte alleen omdat we tegenwoordig diep in het zuiden van Frankrijk gaan kamperen leven we toch buiten en een kind slaapt al in een tentje. Voor de overnachting op de heen en terugreis willen we dus een snelklapper. De chantilly is uit 2003 en in die prijsklasse zoeken we ook iets.

Wie heeft er de juiste tips en ervaringen?

Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 20, 2012, 10:21:01 am »

Hoi,

Wij hebben zelf een Trigano Odyssee gehad, staat snel doordat de voortent aan het wagendoek vastzit. De Odyssee is wel (veel) kleiner dan de Vendome en echt (althans dat vonden wij) een wagen om met mooi weer te klappen.

Ver nog de Jametic natuurlijk, Camplet (wel duurder), Combi-camp en er zijn er vast nog wel een paar! Met deze laatste wagens hebben wij geen persoonlijke ervaring maar er zijn vast wel anderen op het forum die dat wel hebben.

Succes met de zoektocht,

groet

Nout
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

KarinZ

  • Gast
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 21, 2012, 08:38:51 pm »

Ook wij zijn op zoek, dus vandaag naar de beurs geweest.
Heb veel gezien.
Bij de Wit stond de Malawi, snelle opzetter, bed was hoog, maar met een opstapje goed in en uit te komen, is een breedte slaper dus over je Man of Vrouw heen als je er in de nacht uit moet.
Het bed had een mooie dikke matras en lag lekker.
Onder het bed veel berg ruimte, en handige kastjes, met een klepje erop.
Deze VW heeft een inritsbaar kuip zeil, Show model stond met luifel en daar kan je los een voorwand inkopen.
Deze VW heeft een afdek zeil dus geen vast deksel.
Wij vonden het voor die prijs een mooie wagen.

Holtkamper Cocoon M, Heeft een ruime binnenkant, Nadeel vonden we dat de dissel in de vouwwagen uitkomt, ik weet niet of dat bij alle modellen zo is.
Heeft ook een afdekzeil als deksel.
Voor mij had de matras iets dikker gemogen.
Heel handig hadden ze een verhoogde tafel voor de keuken waardoor me niet is opgevallen of die dissel er ook bij de S/XL
Maar mooie wagen!

Holtkamper Astro S, Vaste deksel, je slaapt  in de lengte, dus makkelijk je bed uit.
En geen opstapje nodig.
Vond het een prachtige wagen, maar erg duur.

Dan de Trigano Alpha kopie van de CC, maar dan het oude model.
Maar voor die prijs echt een mooie wagen.
De ruimte onder de vouwwagen is alleen ondieper, dus ook ondieper bij het oude model CC, want een later uitvoering van de CC het een hoger bed.
Alleen ook daar vond ik de matras wat dun.
Wat ik heel handig vond is de aansluiting bij het bed om daar evt mobiel in te pluggen als je die als bv.wekker wilt gebruiken.
Buizen afspan systeem van Trigano is vierkant en bij de CC is dat rond.

Raclet.  Heel dun matrasje, lage onderbak, en de wagen is heel laag.
Mijn man 189 cm kon daar niet rechtop in staan. 
Was niet ons ding.

Camplet vonden wij niet bij ons passen, matras dun, en dan het gedeelte naast het bed, waar het bankje was, toonde rommelig.
Laat ik het zo zeggen wij hadden er geen klik mee.


De Combi-camp, die hadden wij de vorige week bekeken, mooi uiterlijk, maar ook daar matras wat aan de dunne kant.
Keuken is en blijft mooi.
Voor ons is de CC bekend, omdat wij die al eens gehad hebben. Oude model.
Vaste deksel, veel ruimte onder bed. mooie verdeling van de ramen en ventilatie, zelf vinden wij de Vario luifel erg mooi, zoals die is zouden wij er geen tent aan zetten.

Hoop dat ieder die dit leest er wat aan heeft.
Dit waren mijn bevindingen vandaag.

Groetjes Karin




« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2012, 09:54:18 am door KarinZ »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 21, 2012, 09:13:25 pm »

Kijk eens naar de trigano.
Niet duur veel bagage ruimte en snelle klapper.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

marcoprofittlich

  • Gast
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 22, 2012, 05:58:16 am »

je bedoeld de trigano odysee?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 22, 2012, 12:24:24 pm »

Wil je een nieuwe of mag het een tweedehands zijn?
Holkamper zijn bijna allemaal snelklappers en tweedehands zijn ze zeker voor een goede prijs op de kop te tikken.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2012, 12:29:47 pm »

je bedoeld de trigano odysee?
idd die (vergeten erbij te zetten)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 22, 2012, 01:41:15 pm »

N.a.v. de dunne matrassen van de Combi camp en de Alpha: heb je er ook opgelegen? De dikte zegt niet zoveel. Wij slapen er nu twee seizoenen op en dat bevalt prima. In geval van nood kan je ook een dunne oplegmatras van bv Ikea toevoegen.
Gelogd

KarinZ

  • Gast
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 22, 2012, 02:04:01 pm »

Ja we hebben er zes jaar op gelegen, en iedere vakantie, zeker aan het begin dan voelen mijn heupen echt beurs, dus daarom let ik er zo op.
En zeker, er komt gewoon een oplegmatras op,  want dat die matrassen wat dun zijn, doet niks af aan de rest van de vouwwagen.
Want die blijf ik heel mooi vinden verder.
Je moet dit ook niet als een aanval zien hoor.
Maar omdat je de ervaring al eens hebt ben je gewoon extra alert op die dingen, zeker als je besluit om een nieuwe te kopen.
Zeker op een beurs zie je veel en leer je ook weer.
Zo heeft ieder vouwwagen zijn eigen ding, er is er niet een die waardeloos is, niemand heeft dezelfde smaak, en je kunt bij niemand in de portemonnee kijken!
Groetjes Karin
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2012, 02:06:51 pm door KarinZ »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 22, 2012, 08:55:00 pm »

Je hebt een punt Karin, er zijn over matrassen al veel topics vol geschreven en we hebben hier zelfs een sponsor die matrassen op maat levert voor de vouwwagen :J (dat van die beurse heup weet ik alles van)

@marcoprofittlich, er zijn verschillende snelle modellen (zoals die door Klavertjes beschreven) Denk dat het toch goed is te bedenken hoe hoog je een bed wilt, welke richting, de maat van de voortent of juist meer iets van een luifel etc. Bij een dealer gaan kijken scheelt ook een hoop, we hebben begin komend jaar een meeting bij Bravo waar je ook veel wagens kunt zien :J Succes
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 22, 2012, 09:55:56 pm »

Je moet dit ook niet als een aanval zien hoor.

Dat was ook niet het geval hoor  :#. 't Was niet meer dan een goed bedoelde tip...
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #11 Gepost op: oktober 23, 2012, 11:51:22 am »

Wij waren afgelopen zomer in de Ardeche en hebben de grote voortent geen dag nodig gehad (behalve voor het onderbrengen van zooi!!!). Volgend jaar zoeken we weer de zon op in het zuiden van Frankrijk O0. We gaan dan met nog maar drie personen, waarvan er een in een eigen tentje gaat.  Wat moet je dan nog met zo'n grote voortent?
Ik dacht er ook aan om de Chantilly van de hand te doen en een Odyssee aan te schaffen. Gezocht op Marktplaats, maar het aanbod viel tegen.
Kwam toen op het lumineuse idee om gewoon voortaan de voortent niet meer mee te nemen (duh!).  ::)
De wagentent zelf klapt snel zat, onder de grote luifel (ik heb eventueel losse zijwanden voor windvang) is het goed toeven en de zooi kan in de ondertentjes. Is wel even wennen, maar paar jaar terug ook een zomer zonder voortent op trektocht geweest en dat was goed bevallen.
Nadeeltjes die ik zo zie: 1): waar laat je de keuken?  In Denemarken hebben we die niet gebruikt, stond afgedekt achter de wagentent; 2)geen plaats meer voor de PP; maar Pristen is dan al 8 jaar kan best zonder :J.
We gaan het zo een jaartje proberen.
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2012, 12:09:08 pm door wezenveld »
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #12 Gepost op: oktober 23, 2012, 11:59:56 am »

Keuken gewoon onder de luifel tegen de zijwand aan of tegen de voorzijde van de wagentent. Werkt voor ons uitstekend.
Gelogd

peertjes

  • Gast
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 30, 2012, 06:27:17 pm »

@marcoprofittlich, als je toch CC ervaring hebt zou je de nieuwe Flexi van CC van Aart Kok ook kunnen bekijken.
Dit snelklapsysteem is identiek aan vaste voortent systeem a la Kavango/Kampala van Aart Kok (en a la Camplet of Odyssee), met 2 dubbele bedden. Deze kent een mooie voor- en slaaptent met veel ventilatie ramen en lichtinval (moderne CC kleuren) EN als optie een grote Varioluifel.
Je kan van de FLEXI twee heel verschillende wagenbakken met softtop kiezen: in aluminium zonder aangehangen keuken maar wel met snelladen/lossen systeem of in staal incl. doorloopkeuken (is de bak van aart kok modellen). Deze bedden zijn op goede hoogte om in te klimmen.
De stalen Flexi variant kent een scherpe aanbieding tot 1 nov.! incl. extra's, maar daarna is deze nog steeds goedkoper, en met 5/6 slaapl., dan de (Cabanon)Malawi met optie voortent.
 
Voorgaande bekeken wij afgelopen dagen want we zijn vergelijkbaar zoekend naar een opvolger tzt (voor een Conway). Een ipv twee dubbelbed is voldoende en kids apart/op de grond, liefst keuken met laadruimte, varioluifel en snelklappen.
Wij nemen de tijd voor de zoektocht.
Intussen laten ook wij de grote voortent thuis en staat de keuken onder luifel.  (@Wezenveld en @Miss BBQ)
Gelogd

peertjes

  • Gast
Re: Van Chantilly naar snelklapper?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 31, 2012, 03:23:50 pm »

vorig bericht is ook aan zoekende KarinZ gericht, vanwege haar ervaringen op de beurs en met Combi Camp en varioluifel.


In de onderwerpsregel kan 'Chantilly' met gemak worden vervangen door 'zoekend van nog niets' of van 'te grote vw naar..'.
Steeds vaker zie ik losse draadjes hierover met overeenkomsten en een universele zoektocht naar bijv. een snelklapper.
Het zou mooier zijn als al die handige reacties (kampeer, beurs, showroom) ervaringen en wensen niet versnippert raakt en niet meer vindbaar is.

@Administrator, bestaat dit al of zou 1 doorlopende topic in de lucht kunnen blijven, bijvoorbeeld met 'zoektocht naar een moderne vw/tenttrailer (snelklapper)' ?  Met bijv. universele en merkeninformatie in Vw, Algemeen, buiten de Merkenrubrieken.  En wanneer er weer open vragen komen deze meer kunnen beantwoorden met verwijzing naar ..
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal