Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Reus zoekt vouwwagen  (gelezen 28183 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Reus zoekt vouwwagen
« Gepost op: december 02, 2012, 10:58:46 pm »

De afgelopen jaren zijn wij altijd erg prettig op vakantie geweest met een tent, maar dit jaar waren er nogal wat uitdagingen omdat we tegenwoordig een dochtertje hebben. Inmiddels is nummer twee ook al onderweg en de tent hebben we inmiddels verkocht. We zijn dus op zoek naar een alternatief en denken dat in een vouwwagen gevonden te hebben daar een caravan met een stahoogte van 195cm voor mij op mijn knieen betreden moet worden, als ik al door de deur kom. Ik ben namelijk 212cm lang en weeg een 140 kilo. Ik ben dus niet alleen lang, ik ben groot! Dat is dus een flinke uitdaging in hotels, appartementen e.d. dus ga ik graag op pad met eigen materiaal.

Onderstaand ons lijstje met wensen/eisen:

Must have:
Opzetgemak: door 1 persoon op te zetten. Voor overnachting binnen 5 minuten opgezet en binnen 5 minuten afgebroken en ingepakt;
Stahoogte in grootste deel tent minimaal 220 cm;
Grote baggage capaciteit die goed bereikbaar is zowel in- als uitgeklapt;
Minimaal 1 x vast bed van minimaal 150 x 210, liever 180 x 220 of nog langer;
1 aparte slaapcabine voor 2 kinderen die deel uitmaakt van de basis constructie;
Maximaal 750 kilo toelaatbaar gewicht ivm hybrid trekauto, wel geremde aanhanger;
Keuken zowel binnen als buiten te gebruiken;
Modulaire opzet: basistent, voortent, luifel;
Vast grondzeil;
Muggendichte slaapcabine;
Betaalbaar.

Nice 2 have:
Mogelijkheid tot het vervoer van fietsen;
Zij-ingangen;
Instap bij voeteneinde;


Tot nog toe hebben wij de longlist beperkt tot 1 leverancier, namelijk de Campwerk Family die een enorme hoogte heeft en vreselijk veel op de 3Dog lijkt maar iets vriendelijker in prijs is. Esthetica is overigens van ondergeschikt belang als je mijn afmetingen hebt. Als iets goed past, wordt het vanzelf mooi. Zo vind ik de Renault Vel Satis de mooiste auto  die er is. I rest my case...

Tips voor alternatieven zijn meer dan welkom want ik zie door de tentstokken de tenttrailers niet meer staan...
« Laatst bewerkt op: december 03, 2012, 12:00:26 pm door TallGuy212 »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: december 02, 2012, 11:16:26 pm »

 :off :O
« Laatst bewerkt op: december 02, 2012, 11:30:35 pm door Qwaqa »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: december 02, 2012, 11:24:48 pm »

De merken met grote bedden die ik zo weet, Aart Kok, Combicamp, volgens mij is dat bij Holtkamper ook een mogelijkheid. In februari gaan we naar Bravo in Ommen, misschien een idee om daar ook naartoe te komen om vanalles te kunnen bekijken. In het gedeelte met meetings staat de info hierover :J
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: december 02, 2012, 11:35:45 pm »

succes met de speurtocht, ben benieuwd waar je op uit komt.
« Laatst bewerkt op: december 03, 2012, 08:03:02 pm door Swede »
Gelogd
live life outdoors

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: december 02, 2012, 11:36:43 pm »

Het klinkt een beetje alsof je je keuze eigenlijk al gemaakt hebt... :#

Er zijn denk ik wel meer merken met grote bedden, de columbia heeft deze bijvoorbeeld ook alleen is dat geen snelklapper.

Succes met je keuze
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

muis

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: december 03, 2012, 12:20:39 am »

nav caravan en camperberichten hierboven  :off
Graag on-topic blijven. Laten we meedenken met TallGuy212, het lijkt me best een uitdaging waar mogelijk andere leden ook iets kunnen hebben aan het antwoord.  :J :J
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: december 03, 2012, 08:33:55 am »

Kijk eens bij de Combi Camp Valley, deze heeft een bed van  2.20X1.60m. en het ligt in de bak van de vouwwagen. Het is een zij klapper en je kunt er een zijtent aan ritsen waar 2 personen in slapen. De keuken zit wel op een vaste plaats. De tent is modulair op te zetten.
Het voordeel is dat je binnen een paar minuten kan opzetten en slapen.
Suc6 met je zoek tocht.
Henk
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: december 03, 2012, 08:49:31 am »

Ik ben zelf 1,94 en cind het bed ook belangrijk dus.
Heb 10 jaar een trigan Odyssee gehad en dat gaat net voor het bed.
Sta hoogte is overal super.
Nu de Holtkamper Kyte waarvan het bed ruim is en ook overal flinke sta hoogte.
Ik weet dat de Aart kok met xl bed zeer ruim is maar sta hoogte is er niet overal daarom viel die bij mij iig af.
De Combi camp cc heeft ook een groot bed maar die viel bij mij af o.a. ivm bagage ruimte verder een super wagen ook hoor.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Richard

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: december 03, 2012, 09:06:34 am »


een Roadmaster Family S is ook een mogelijkheid.
Genoeg stahoogte in de voortent, bedden van 210x140.
Slaapgedeelte staat snel genoeg en ook afgebroken.
Alleen instappen aan het bed-einde zal niet gaan, maar in en uit stappen voor die lenget is geen probleem.
FF gaan kijken in Goirle...bij Roadmaster.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: december 03, 2012, 08:16:30 pm »


Dank voor de reacties zover.

De bus gaat het niet worden want er past geen auto in de busgarage waar ik dan weer WEL in pas.

We gaan binnenkort maar eens kijken bij Aart Kok naar de diverse modellen van o.a. Combi-Camp. Holtkamper heeft mogelijk ook interessante modellen maar ik heb een filpje gezien over het opzetten van de Kyte en volgens mij moet ik dan eerst een technische opleiding gaan volgen. Naar mijn gevoel een beetje over-engineered. Ik ben meer van de KISS-school.

Inmiddels short list ietsje langer:
  • CampWerk Family
  • Dingo-Tec Camper 12
  • 3Dog TrailDog
  • Combi-Camp Flexi
  • Combi-Camp Valley

Waar mijn vrouw en ik ons zorgen over maken bij de zijklappers is de sterkte van de constructie. Een bed dat aan een kant steunt op 3 dunne pootjes dat vervolgens een totaalgewicht van bijna 250 kilo moet dragen is iets waar wij twijfels bij hebben. Zeker als onze kinderen lekker op bed komen springen.... En ik lig trouwens zelf ook niet echt stil.

Zijn er hier ervaringen qua belasting van dergelijke constructies? Ik kom namelijk nergens gegevens tegen over maximale belasting e.d.

Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: december 03, 2012, 09:20:54 pm »

Belasting van de Roadmaster deksel is 400kg en de plankzijde is belastbaar tot 260 kg.

Bron: www.roadmaster.nl
http://www.roadmaster.nl/images/football/Folder%202011.pdf
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: december 03, 2012, 09:25:01 pm »

Nu een ieder weer zijn eigen product promoot: als de Combi Camp een serieuze optie wordt, kijk dan ook eens naar de Trigano Alpha. Is er een kopie van, maar dan wel betaalbaar. Bedden zijn 212 bij 150, hoewel in de folder staat dat het bed 204cm is. Heb het nagemeten, de folder klopt niet. De bagageruimte houdt het midden tussen de Combi Camp Valley en Country en heeft een giga disselbak.

Succes met de zoektocht!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: december 03, 2012, 09:29:12 pm »

Volgens is het imago van Holtkamper juist dat het heel eenvoudig op te zetten zou zijn, ik heb er geen dus ik kan dat niet beoordelen, maar ik denk dat jouw opmerking geen recht doet aan het merk. Wellicht dat om je gewenste budget te respecteren HK niet je primaire keus zou zijn.

Verder zijn de plank-met-pootjes constructies behoorlijk sterk. Ik heb op dit forum nog nooit gehoord dat iemand er doorheen gezakt is, en velen van ons zijn van omvang en gewicht waarop er wel wat eisen gesteld worden aan de belastbaarheid van het bed. Alhoewel waarschijnlijk comfortabeler, de lattenbodem constructies zijn volgens mij sneller overbelast, alhoewel het aantal gerapporteerde incidenten op dit forum ook niet schrikbarend te noemen is.

En om mijn eigen product nog te promoten, de Cabanon Columbia is géén snelklapper, ook geen bouwwagen, maar wel kathadralisch hoog.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: december 03, 2012, 10:09:59 pm »

Ik heb uiteindelijk mijn trigano olympe (zijklapper) ingeruild vanwege de stevigheid van de constructie.
Verscheidene keren een houten spijl bij het omdraaien uit de houder geduwd. En de wagen bewoog veels te veel bijnhet omdraaien van een van de kinderen (lagen ad andere kant) of mijnn vrouw.

Daarom gekozen voor een stevig bed op de wagenbak zelf. Ik woog toen rond de 104 kg. Inmiddels gelukkig weer rond de 97.
Ben overigens 1,98 lang.

Bij mij dus wel die afweging. Kan verser niet oordelen over andere wagens omdat de trigano de eerste was
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: februari 17, 2013, 03:54:01 pm »

Vandaag op bezoek geweest bij Holtkamper en in principe zijn mijn vrouw en ik erg enthousiast over de Kyte XL met kindertent Large. Helaas kost zo'n ding in de door ons gewenste uitvoering op 20 euro na een misselijk makende 22.000 euro! Dat gaat hem dus niet worden ben ik bang.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal