Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ondertent jamet Louisiana  (gelezen 3028 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Astaartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: James Louisiana
Ondertent jamet Louisiana
« Gepost op: mei 25, 2014, 12:48:30 pm »

Hi,

Zie dat er al wel berichten over zijn geweest, maar kan dat bericht niet (meer) openen.
Wij hebben een jamet Louisiana (2000) met een ondertent, maar kunnen die ondertent niet goed monteren.
In het midden zakt het tentje door waardoor het een beetje een bedompt tentje wordt. We kunnen de tent namelijk alleen aan het begin en eind vastknopen aan stangen van de wagen.
Heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt!
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Ondertent jamet Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2014, 09:12:21 pm »

Deze ondertentjes blijven altijd een beetje bedompt. Wij hebben er geen last van gehad, onze kinderen schoven 's avonds in hun slaapzak, en 's ochtends er weer uit. Spelen of er in zitten deden ze toch niet.

Ik denk dat als je het wilt oplossen, zelf een of twee lusjes moet maken aan het ondertentje en bevestigingspunten onder het bed. Dit moet zelf goed te doen zijn. Zeker als je het tentje al vast maakt voor je de wagen uitklapt.
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Ondertent jamet Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2014, 09:36:21 pm »

Ik had bij onze Louisiana 'ondertentenrekkers' gemaakt. Bij de campingzaak om de hoek wat dunne tenstokken gekocht (van die glasfiber deelbare koepeltenttentstokken) en deze op de breedte van de ondertentjes gemaakt. De ondertentjes hingen wij aan vier ogen aan de bedplank (die zaten er al). Omdat de breedte van die bevestigingspunten kleiner was dan de breedte van de ondertentjes zette ik daar de ondertentenrekker tussen, met een redelijk strakke ondertent tot gevolg.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Ondertent jamet Louisiana
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2014, 10:08:57 pm »

Wij zaten met onze vorige vw met hetzelfde probleem.
We hadden een elastiek gespannen in het midden van de bedplank. Vanuit de binnenkant van de ondertent konden we dan het midden vastzetten met een of twee wasknijpers. Simpel maar erg doeltreffend...


Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Ondertent jamet Louisiana
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2014, 09:14:56 pm »

Wij hebben dit ook in onze oude trigano. Een beetje met knijpers vastzetten, is ook wat wij hebben gedaan. Ik had het idee dat dit kwam omdat het een universeel ondertentje was. Maar ik was ook van plan om in het midden nog 2 extra bevestigingsclipjes te maken. We hebben inmiddels een andere vouwwagen gekocht en hier zit een origineel tentje bij, volgend weekend gaan we hem uit proberen en hopelijk hebben we dan dit probleem niet meer.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal