Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aanpassen bed Jametic Panorama  (gelezen 2094 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Aanpassen bed Jametic Panorama
« Gepost op: juni 01, 2014, 09:50:25 pm »

Dit lange weekend genoten van de Panorama. Vooraf wilden we eigenlijk op het rechter bed slapen want daar zitten nu extra pootjes onder. Doordat deze niet laag genoeg konden hebben we de pootjes in de grond gedrukt en heeft onze dochter van 2,5 het extra ruime bed mogen gebruiken. Wij sliepen op de wagenbak en dat is heel erg goed bevallen, zo goed dat we de extra pootjes eraf halen (makkelijkeren sneller opzetten) en altijd op de wagenbak gaan slapen.

Wel constateerden we dat het bed slechts op 4 punten ondersteund wordt en dat wil ik voor de zekerheid aanpassen. Ik denk er over om 4 klosjes onder de zijkant van het bed te plaatsen mbv tie-wraps zodat deze keurig op de dwarsschotjes van de bakken steunen. De middenpalk wil ik in het midden ondersteunen middels een steun op een plaat die in de wagenpak staat. De plaat onder het balkje om de druk over de bodem te verdelen. Aan de voorkant zijn het twee kleine plastic dopjes die het bed ondersteunen. Helaas beschadigd dit de lak van de wagenbak dus ook daar wil ik iets netjes voor verzinnen. Iets van een rubber plakstrip onder het bed.

Verder vinden we het matras wat aan de harde kant, dus daar willen we een dekmatras op plaatsen van de Ikea.

Ik ben benieuwd of er vergelijkbare aanpassingen aan Jametics zijn doorgevoerd.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Aanpassen bed Jametic Panorama
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2014, 10:51:15 pm »

Ondersteuning is bij niet nodig, ben zelf 135 kg. Ik ben bang dat de schotjes door eventueel wringen bij beweging juist verbuigen. Het frame rust bij ons op schotten in de lengte richting en de dopjes is ter voorkoming van metaal op metaal. Laat het zeker niet na voor je eigengevoel, wij zijn nu 4 keer weggeweest en niet een moment van zorg gehad hierover. Dekmatras is zeker een goed idee, wij hebben het andere matras eruitgewipt en bij inklappen ligt het dekmatras op het klappende gedeelte vastgesnoerd. Ik hoor graag je ervaringen!
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Aanpassen bed Jametic Panorama
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2014, 06:45:03 am »

Dat is dan een verschil tussen de Rondo XL en de Panorama. In de Panorama steunt het bed in lengterichting niet op de schotten maarhangt er tussen.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Aanpassen bed Jametic Panorama
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2014, 01:18:20 pm »

Ai, dat is inderdaad een grof verschil. Gezien lengte en ik denk dan ook gewicht is het inderdaad dan handig om te kijken voor versteving. Misschien iets van kleine uitdraaisteunen? Dan hoef je ook niet te rommelen met lisse pootjes of blokjes. Heb je wel een metalen frame waar de lattenbodems in liggen?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal