Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet rondo laden  (gelezen 6043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

faba

  • Gast
Jamet rondo laden
« Gepost op: juni 15, 2014, 10:39:09 am »

Hallo luitjes,

Door de overschakeling van Arizona naar Rondo zit ik nu wel met een dringende vraag: wat laad ik best in de bak. Bij de arizona moest het middenpad toch vrij gemaakt worden dus maakte het niet echt uit wat er neergelegd werd. Op de rondo hebben we ook geen disselbak omdat dat blijkbaar vervelend opzet. Wat raden jullie aan?
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2014, 12:21:43 pm »

Wij hebben sinds kort ook een rondo en hebben gewoon onze zelfgemaakte disselbak (extra groot) overgezet van onze vorige vouwwagen en geen probleem hiermee gehad met het opzetten. Alle spullen die bij stalling ook in de vouwwagen blijven liggen, liggen bij ons onder het bed. Behalve de stokken en de luifel zijn dit de tafel, stoelen, kastjes. We hebben vergeleken met onze vendome een zee van ruimte over. Kleding en eten doen we wel in de auto.
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2014, 08:56:24 pm »

Wij hebben een aantal keren de disselbak verwijderd op locatie zodat de tent strakker op te zetten was. Ik heb me er nu bij neergelegd dat het alleen een optisch probleem is met een beetje creativiteit is hij wel redelijk functioneel op te zetten met disselbak. Hij staat immers op de camping en niet in de showroom. Qua inpakken denk ik juist dat de rondo eenvoudiger is. Wat wij doen ik kleding in afsluitbare kratten pakken en die schuiven we allemaal onderin.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2014, 09:03:14 pm »

Wij doen het zo:

Disselbak bevat watertanks, gasfles, grondzeil en de leveler.  Verder nog wat los spul.

In de bankjes diverse spullen maar vooral 4 klapkratjes van de Jumbo met electra, gasspullen, huishoudelijk spul en een krat met eten. Aan de ander kant 3 grote bakken met deksel van Sunware, 33,5 cm hoog met onze kleding erin. Ertussen pasen perfect de tentstokken. De Annex en luifel liggen op de klapper. Verder onder dekzeil de tafel, twee stoelen en twee xxxxxxl stoelen. Daarbovenop een topper voor de lekkere nachtrust.

En dan hebben we in de auto nog een krat met speelgoed in de auto, de koelbox en wat eten.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2014, 12:28:56 pm »

Wij doen het zo:

Disselbak bevat watertanks, gasfles, grondzeil en de leveler.  Verder nog wat los spul
In de bankjes diverse spullen maar vooral 4 klapkratjes van de Jumbo met electra, gasspullen, huishoudelijk spul en een krat met eten. Aan de ander kant 3 grote bakken met deksel van Sunware, 33,5 cm hoog met onze kleding erin. Ertussen pasen perfect de tentstokken. De Annex en luifel liggen op de klapper. Verder onder dekzeil de tafel, twee stoelen en twee xxxxxxl stoelen. Daarbovenop een topper voor de lekkere nachtrust.

Hebben jullie het dekzeil laten verlengen dan? Ik heb namelijk niet het idee dat er bij ons zoveel onderr het zeil past. Wij hebben daar nu alleen het kuipzeil en 2 stoelen liggen. Ook ritsen wij de voorwand van voortent steeds eraf vboor het inklappen. Ik weet eigenlijk niet of die zou kunnen blijven zitten. Maar die neemt ook nog wel wat ruimte in beslag bij ons.
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2014, 02:14:58 pm »

wij hebben het afdekzeil laten verlengen bij de Wit voor 65 euro, nu past er genoeg onder.
onder het afdekzijl liggen;

voortent,
luifel met zijwanden
kuipzijl
4 crespo stoelen
tafel
opbergkastje
tenttapijt
wasrekje

je moet ongeveer 5 cm zeil op je wagen bak hebben tegen het opspattend water hebben ze bij ons gezegd, dus als je je spullen er op hebt liggen kun je meten of je hem moet verlengen of niet.
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2014, 02:16:44 pm door RonvanTilburg »
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2014, 04:37:11 pm »

Wij als volgt:

In de wielkastbakken. Electra, gasatributen, koffie apparaat. Hoofdkussens en handdoeken. Haringen en scheerlijn.
In de bak. Drie stoelen. Aanbouw. Stokken. Droogmolentje. Skottel. Boodschappen in ah-kratje. Gereedschapkoffertje.
Op bed. Dekbed.
Onder dekzeil. De vouwwagen met daarop kuipzeil, voorwand, luifel met zijwanden, 2 tafels, campingkastje, boogstokken voortent.
Dan op vouwwagenimperial. De fietsen.
In disselbak. Koelkastje, gasfles (grote bp- fles) en campingspeelgoed,
In auto. Drie weekendtassen, koelbox eten voor onderweg en wijzelf.


Als je alles strak vouwt pas er echt een hoop op hoor! Wij hebben zelfs nu nog ruimte over onder de imperial, hooguit 2 cm, maar toch.
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2014, 04:38:18 pm »

Hebben jullie het dekzeil laten verlengen dan? Ik heb namelijk niet het idee dat er bij ons zoveel onderr het zeil past. Wij hebben daar nu alleen het kuipzeil en 2 stoelen liggen. Ook ritsen wij de voorwand van voortent steeds eraf vboor het inklappen. Ik weet eigenlijk niet of die zou kunnen blijven zitten. Maar die neemt ook nog wel wat ruimte in beslag bij ons.

Bij de onze (nieuwe tweedehands dus) zit de voorwand er gewoon aan vast. In het midden openritsen en naar buiten tegen de zijwanden aanleggen blijkbaar en dan dichtklappen.
De vorige eigenaar legde het doek niet echt strak na het klappen, dus we zullen wel nog enige tijd met een verfrommelde vw staan  :#. Omdat hij ook niets ondernam om het doek wat recht te leggen was het na het inklappen ook kwestie om alles een beetje langs alle kanten in te proppen. Moet wel zeggen dat dat spanbandje aan het bedframe echt wel super is om allles ook dan lekker vlak te krijgen.

Ik denk dat wij met onze citroën jumpy zodanig verwend zijn qua bagageruimte dat we nit echt stil stonden bij het laden van de bagage. Vanzelfsprekend lag alles wat enkele gebruikt werd om te kamperen in de arizonabak. Ik zou het nu nogal stom vinden om dingen die we ter plaatse in de bak onder het bed willen hebben nu eerst in de auto te laden en dingen die sowieso eruit moeten  (zoals de tafel en stoelen) te laen op een plaats waar we ter plaatse iets anders willen leggen (de bak dus)  :?

Ik had er echter nog niet aan gedacht om meer onder het dekzeil te leggen, ik denk dat we daar ook tafl en kuipzeil en misschien de kinderstoeltjes zullen leggen.
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #8 Gepost op: juni 18, 2014, 10:37:32 am »

Onder het dekzeil hebben wij alleen maar een ploftent en het grondzeil. Verder past alles wel in de bak of in de dissel. In de auto hebben we de kratten met kleren en een boodschappenkratje. Vind het een groot voordeel van de Rondo dat je weinig losse stokkenboel hebt. Hierdoor kan je veel in de bak kwijt. En opzetten met disselbak, daar heb ik me ook maar bij neergelegd dat dit niet superstrak staat. Heb hem ook wel eens opgezet met het doek over de disselbak heen maar dat is ook geen oplossing. Ik zou de disselbak niet meer kunnen missen iig.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2014, 01:36:45 pm »

Ik zat dit nog eens na te lezen, aangezien we volgend weekend vertrekken. Maar ik krijg het idee dat wij veel meer spullen en kleding meenemen op vakantie. Wij hadden altijd ook nog van die opvouwbare kastjes staan in de voortent vasn onze oude vendome, 2 voor kleding en 1 voor de keuken. Die voor de keuken gebruiken we zeker weten. Maar misschien moeten we die kledingkastjes maar eens thuislaten. Had bedacht om deze in de bergruimte te zetten. Maar ik denk nu dathet handiger is om de kleding gewoon in de tassen te laten zitten onder het bed.
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #10 Gepost op: juli 06, 2014, 06:46:49 pm »

We zijn terug en hebben het uiteindelijk zo gedaan:

Omdat i geen zin had én de oude én de nieuwe vw open te zetten om alles over te laden, heen reis zoveel mogelik in het middenstuk geladen en dat was geen enkel probleem, bijna alles geraakte erin zonder problemen. Omdat we pas op het laatste moment beslisten om toch de disselbak van de oude te gebruiken voor de nieuwe, deze gebruikt om alles van textiel en de schoenen hierin te stoppen.

Op de terugreis lag r nog minder in d bak omdat ik intussen natuurlijk alle electra, tarpen, bbq en dergelijke in de zijbakjes ondergebracht had. Grondzeil en uitbreiding liggen bovenop de bedden. De disselbak weer volgepropt met kledij en handdoeken en schoenen alles moet toch gewassen worden wegens bezoek va verschillende egimnten mieren, steekvliegen, muggen enkele dikke (woeha) spinnen en nog ander vliegend en lopend ongedierte dat ik liever zie verzuipen in de wasmachine dan en gezellig nest te bouwn in onze kasten....

Op zich dus niet veel veranderd ten opzichte van ervoor maar wel enorm veel plek in de bak over. Waar we ervoor de ruimtes rond onze stoelen (die jammer genoeg een vervelend formaat hebben en die niet plat genoeg plooien) konden opvullen met de ettelijke zeilen en tentdoeken van de arizona  hebben we nu niks liggen. Dus er moeten andere stoelen komen anders gaat de lading teveel schuiven maar dat is dus  :off

Ter plaatse de ruimte onder het bed gebruiken als opslag voor kledij is zeer practish gebleken. Ook het vervoeren van de kledij in de disselbak bleek heel gemakkelik te zijn, di neem ik me naar volgende vakantie. De disselbak blijft dus bij ons. Ik vond onze vw toch zeer strak staan, MET disselbak dus. Wij zijn naar de languedoc streek gegaan en hebben dus het genot van de mistral winden en onze rondo flapperde niet, bolde op dus de vw STOND, ook met de disselbak dus.

Overigens is die rondo SUPER SUPER  :> :> :K
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #11 Gepost op: juli 26, 2014, 10:10:06 pm »

Ons is het ook erg goed bevallen. Dit jaar hadden we voor het eerst geen dakkoffer mee. Niet nodig, door alle extra laadruimte die we over hadden. Op het bed hadden we alleen 2 platte stoelen en het kuipzeil liggen. Maar doordat we veel regen hebben gehad onderweg stond er aan beide zijden in de voorste en middelste banken water en waren onze bedden nat aan de kant van de dissel. Dit vond ik geen succes, we gaan daarom toch maar kijken of we het dekzeil kunnen laten verlengen. Bij ons hebben de eerste eigenaars het standaard tweede vaste bed laten verwijderen. We hadden hier nu zelf een bed op gemaakt tussen de banken. Maar hierdoor zijn de spullen in de banken en de ruimte onder het bed niet goed bereikbaar tijdens het kamperen. Dus we gaan toch kijken of we dit er weer in kunnen zetten. Verder vinden wij de Rondo ook helemaal super. De eerste week hebben we heel slecht weer gehad (8 dagen non-stop regen bij 10-14 graden) dus veel binnen gezeten, maar hij was ruim genoeg voor ons vieren en het vriendinnetje van onze dochter en we hadden ook lekkere droge voeten. Ook de doorloopkeuken is erg goed bevallen. Als we onderweg zijn. Laten we hem er gewoon opzitten en hebben de kinderen meteen een handig opstapje naar het bed, als we voor langere tijd ergens staan halen we hem er wel af en dan is het een mooie plek voor ons koelkastje. Doordat die dan van de grond staat gaat de deur ook veel beter open.
Gelogd

Slompie

  • Gast
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #12 Gepost op: juni 21, 2015, 12:47:50 pm »

Sinds een paar weken een "eigen gemaakte" disselbak op de Rondo zitten. Vroeger stond daar een vouwfiets.

Nu in de disselbak een overnachtingstentje, wat elektra, slaapzakken, en hoofdkussens.

Kleding, gasfles, koelbox in de auto

Bier, mud aardappelen en andere zaken onder het bed.

Over een paar weken weten we of dat bevallen is
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Jamet rondo laden
« Reactie #13 Gepost op: juni 21, 2015, 04:02:20 pm »

Ik zou ook niet zonder disselbak kunnen. Hier hebben wij altijd de koelbox in staan samen met de kratjes met de gasflessen voor de BBQ en de gaslamp. Verder liggen daar de plaatjes voor onder de steunen van de vw en de plaatjes voor de steunen van het bed zodat we die altijd gelijk bij de hand hebben bij het opzetten. Onder het dekzeil hebben we alleen het grondzeil en een ploptent liggen. Tafel, stoeltjes (4) stokken, luifel, droogmolen ed in de tussenruimte onder het bed. In de bakken de slaapzakken, 2 matjes, kussens, badmintonrackets ed.  Je hebt zoveel ruimte in de Rondo (heeft niet voor niks de toevoeging Xl denk ik) en dat je het middenpad nooit vrij hoeft te maken vind ik ideaal. En dat je op de bak slaapt vind ik ook wel zo comfortabel. We hebben in de auto eigenlijk alleen de kratten met kleren en een kratje boodschappen. En ja die disselbak, ik heb me erbij neergelegd dat de tent minder strak staat. Eerst zetten we hem op met het doek over de disselbak, maar tegenwoordig trek ik heb er liever achterlangs waardoor je tijdens het kamperen de disselbak kan blijven gebruiken. 
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal