Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)  (gelezen 6195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn en Lies

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota uit 2009
Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)
« Gepost op: augustus 10, 2014, 08:52:42 pm »

Nou... daar gaan we dan,

bijna althans..

Wij, Martijn en Lies en 3 kids tussen de 6 jaar en 5 maanden.... gaan zaterdag kijken voor een Jamet Dakota.
We waren laatst op vakantie (met de caravan) en heb me toch wel aan een paar dingen (met name de reis) geërgerd.
Op de campings wat rond gekeken en toen kwamen we een vouwwagen tegen. Ideaal!
Een Combi Camp, dat wel, dus een hele snelle klapper maar aangezien we zonder problemen altijd de voortent op konden zetten en verder ook elkaar goed aanvoelen/aanvullen is wat meer werk ook geen probleem.
Dus in de vakantie al eens wezen oriënteert een bezoekje gebracht aan Erica in Zeist. En van het weekend "even" naar Boxtel en Schijndel voor de welbekende adressen.....

Wel eens waar naar nieuwe en gebruikte gekeken maar ook de soorten naast elkaar en dan kan je pas goed een vergelijk doen voor je eigen situatie/wensen.

Een Jamet Dakota was ook 1 van de opties. Nieuwprijzen vallen best mee en je krijgt er veel (ruimte) voor terug maar omdat we nog maar beginnend zijn toch maar gekozen om voor een gebruikte te gaan. En dat bezoekje komt dus zaterdag (als het weer mee zit).

Nu natuurlijk de vanzelfsprekende vragen: waar naar te kijken???
Heb wel al zitten zoeken natuurlijk... het is een Dakota uit 2009. Zijn de wielkasten dan al/nog een aandachtspunt?
En is dit bouwjaar altijd een AS doek bovenop?
Ik zag nog iets voorbij komen van een latere aanpassing van Jamet vanwege lekkage. Hoe kan ik zien dat deze aanpassing erop zit. Wat houdt deze aanpassing dus in???

En verder nog tips, met name dan ook eventueel de Dakota specifieke dan?

Graag jullie kennis op dit vlak...

Martijn
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2014, 09:23:01 pm »

Ehm... Als de snelheid van de combicamp jullie aansprak zou ik toch echt naar een Rondo/Panorama kijken. Wij hebben één jaar een Dakota gehad en om moeten ruilen voor een Panorama. Deze vakantieboeek toch dat deze veel, maar dan ook veel prettiger is in het gebruik.

Begrijp me niet verkeerd, de Dakota is een fijne klapper, maar het opzetten is een hele klus. De reisconfiguratie is ook makkelijker. De wagenbak moet bij een Dakota immers leeg om te kunnen slapen en dat is een hele klus.
Gelogd

Martijn en Lies

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota uit 2009
Re: Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2014, 09:34:08 pm »

De Panorama is voor een enkelklapper best ruim. Mede door de ruimte naast de wagen is de voortent breder dan normaal.
Maar dan mis je alsnog de extra ruimte van de wagen zelf. Dit is (lijkt) ons nou net zo handig om bv aan/om te kleden omdat je er in kan staan.
En de voortent zit er volgens mij aan vast. Bij de Dakota niet.

En niet de snelheid van Combi camp sprak ons aan..... meer het principe van een vouwwagen.

Begrijp me goed. We hebben er veel gezien. Ook Trigano's en die zijn toch echt wel iets doordachter dan een Jamet. Tenminste, de Odyssee dan. Maar de Olympe waar we qua ruimte dan voor vielen is dan wel een heel stuk lomper ontworpen vinden we.
Vandaar de keuze voor de Dakota. Die vonden we zeker niet slechter dan de Olympe.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.358
Re: Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2014, 09:44:33 pm »

Je had zelf al gereageerd zie ik, toch...

Nou... daar gaan we dan,

bijna althans..

Wij, Martijn en Lies en 3 kids tussen de 6 jaar en 5 maanden.... gaan zaterdag kijken voor een Jamet Dakota.
We waren laatst op vakantie (met de caravan) en heb me toch wel aan een paar dingen (met name de reis) geërgerd.

... toen kwamen we een vouwwagen tegen. ... maar aangezien we zonder problemen altijd de voortent op konden zetten en verder ook elkaar goed aanvoelen/aanvullen is wat meer werk ook geen probleem.


Ehm... Als de snelheid van de combicamp jullie aansprak zou ik toch echt naar een Rondo/Panorama kijken. Wij hebben één jaar een Dakota gehad en om moeten ruilen voor een Panorama. Deze vakantieboeek toch dat deze veel, maar dan ook veel prettiger is in het gebruik.

Begrijp me niet verkeerd, de Dakota is een fijne klapper, maar het opzetten is een hele klus. De reisconfiguratie is ook makkelijker. De wagenbak moet bij een Dakota immers leeg om te kunnen slapen en dat is een hele klus.

Volgens mij zeggen ze nuo juist dat niet zo zeer de snelhied van de Combicamp ze aansprak maar meer het concept vouwwagen.
Snap ik helemaal! en zeker met 3 kids is een (ruime) vouwwagen echt veel prettiger. Althans dat is mijn mening. Ik had hiervoor een Knaus Südwind met kinderkamer, Maar dan had je die voortent toch echt nodig. En het opzetten daarvan was idd wel een klusje.  Mijn huidige voortent zet ik sneller neer dan die van de caravan en ik heb nog eens meer ruimte ook.

Op de website van Jamet staat trouwens een geinig filmpje van een gezin dat de vouwwagen opzet.

Tot zover mijn bijdrage want ik ken de Dakota niet goed genoeg om nou juist daar wat zinnigs over te zeggen.

Suc6 met zoeken!
Gelogd
Adventure Awaits

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2014, 11:03:50 pm »

De Panorama is voor een enkelklapper best ruim. Mede door de ruimte naast de wagen is de voortent breder dan normaal.
Maar dan mis je alsnog de extra ruimte van de wagen zelf. Dit is (lijkt) ons nou net zo handig om bv aan/om te kleden omdat je er in kan staan.
En de voortent zit er volgens mij aan vast. Bij de Dakota niet.

Wij hebben sinds vorig jaar een Dakota 2012 en juist de redenen die je hierboven noemt heeft mij afgelopen vakantie doen concluderen dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Vooral de ruimte tussen de slaapcabines vind ik erg prettig om even om te kleden (of in te smeren met zonnebrand), zonder dat je eerst alle gordijnen in de voortent moet dichtdoen. En ook de ruimte binnen bevalt erg goed, zeker bij slechter weer.

En eerlijk, het opzetten viel me best tegen, maar ach, achteraf gezien ben ik het langst bezig met alle spullen een plekje geven (of in te pakken bij vertrek).

Volgens mij heeft de 2009 wel al een AS dak (wat erg prettig is) en ik meen ook een kuipgrondzeil.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Martijn en Lies

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota uit 2009
Re: Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2014, 06:27:29 am »

Citaat
en juist de redenen die je hierboven noemt heeft mij afgelopen vakantie doen concluderen dat we de juiste keuze hebben gemaakt

een bevestiging van je keuze is altijd fijn om te horen  8)

Een grondzeil zit hier (helaas en vreemd genoeg) niet bij. Is bij ons ook niet doorslaggevend (hoewel... wel leuk als het er wel bij zou zitten).
Wellicht achteraf erbij kopen als we het echt zouden missen is ook nog een optie.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.358
Re: Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2014, 06:35:41 am »

een bevestiging van je keuze is altijd fijn om te horen  8)

Een grondzeil zit hier (helaas en vreemd genoeg) niet bij. Is bij ons ook niet doorslaggevend (hoewel... wel leuk als het er wel bij zou zitten).
Wellicht achteraf erbij kopen als we het echt zouden missen is ook nog een optie.

Dat is dus gewoon een accessoire die je echt bij je must have's zou moeten hebben staan.   Zeker een inritsbare kuip is aan te raden. Waarom?  allereerst heb ik gemerkt dat de tent echt beter (steviger) staat met de kuip en ten tweede... het blijft ook bij dikke dikke regen wel droog in je voortent! 
Gelogd
Adventure Awaits

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2014, 08:04:29 am »

Dat is dus gewoon een accessoire die je echt bij je must have's zou moeten hebben staan.   Zeker een inritsbare kuip is aan te raden. Waarom?  allereerst heb ik gemerkt dat de tent echt beter (steviger) staat met de kuip en ten tweede... het blijft ook bij dikke dikke regen wel droog in je voortent!

Hier sluit ik mij bij aan. Ik zou zeker wel een inritsbaar kuipzeil willen hebben, hebben tot nu toe iedere keer regen gehad en soms zelfs heftig en dan bleef de voortent tenminste droog.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2014, 12:09:52 pm »

Wij hebben een rondo en de voortent daarvan is echt groot hoor. We hadden hiervoor een trigano vendome, maar de ruimte is vergelijkbaar. Het grootste verschil is dat je de slaapcabines aan de voorkant hebt zitten en je daardoor geen kastje oid tegen die wand kan zetten. Naast de keuken hebben wij nog een grote brede keukenkast in de voortent staan, een grote tafel met 4 stoelen, een hele grote loungestoel, koelbox en portapotti in de voortent staan. En nog was er meer als voldoende ruimte over om binnen te bivakkeren (we hebben 8 dagen non-stop tegen gehad bij temperaturen van 10/14 graden, en dan ben je echt heel blij met je kuipzeil) met 2 volwassenen en 2 kinderen, zelfs met een vriendinnetje erbij. De rondzit om om te kleden hebben we niet gemist. We waren wel erg blij met alle opberbruimte onderf het bed. Met een rondzit is je tent toch veel rommeliger.
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Jamet Dakota aandachtspunten.... (2009)
« Reactie #9 Gepost op: augustus 21, 2014, 09:54:45 pm »

Alle jamet's vanaf 2009 hebben standaard een in ritsbaar kuipzeil!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal