Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!  (gelezen 6843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jg.van.erven

  • Gast
Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Gepost op: juli 09, 2015, 02:46:38 pm »

hoi,

Ook wij willen voor volgend jaar een vouwwagen aanschaffen. Loop er nu al jaren mee rond te tobben en de kleine wordt dan leerplichtig dus buiten het seizoen goedkoop iets huren is er niet meer bij en van vroeger heb ik (als klein jochie) heerlijke ervaringen met de alpenkreuzer.

Ik wil perse een symmetrisch model waarbij je bij het uit bed stappen in de wagenbak stapt. (weet niet waarom, vind het gewoon mooi:)) en ik neig ook heel erg naar de boogtent.
Eigenlijk dus ook altijd die dakota die me erg aantrok, ook qua prijs.
 
Ben even benieuwd naar jullie mening over het volgende:
- de wagentent van de dakota, hoe snel staat hij als je dat alleen moet doen? voor bijvoorbeeld 1 overnachting of een korte vakantie lijkt me dat prima. men roept wel eens dat je dat in de praktijk niet zou doen, maar die wagenbak, pak je toch zo even leeg in een paar minuten en zet je gewoon onder je bed, of ligt de praktijk toch anders?
- De raclet safari is ook erg mooi, maar wel aanzienlijk duurder. Wat rechtvaardigt in die het prijsverschil? zouden jullie liever een nieuwe dakota kopen dan een 2e hands safari, of andersom?
- zijn er nog meer vouwwagens die aan mijn wensen voldoen? (symmetrisch, uit bed stappen in wagenbak en boogtent) zo ja, graag jullie mening over die vouwwagens.

thnx voor de info!

groet, Jelle
Gelogd

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2015, 04:13:31 pm »

Citaat
zijn er nog meer vouwwagens die aan mijn wensen voldoen? (symmetrisch, uit bed stappen in wagenbak en boogtent)

Ja, een hele serie cabanons, de trigano galleon, en bij de wit hebben ze nu een cabanon kopie (weet zo niet hoe die heet)
                                                                                                                          edit: Suncruiser vouwwagen - Europa Camper

En mijn mening...... ik ben denk ik bevooroordeeld  :O maar vond de cabanons de mooiste.
deze hebben de ronde vorm ook in de wagenbak doorgetrokken, de anderen niet.
En toen wij de onze 2 jaar geleden kochten waren er geen andere merken 2e hands te krijgen (in ons budget)

Maar ik denk er voor elk merk wel voors en tegens zijn, dus succes met de zoektocht
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2015, 04:36:11 pm door Grsnld »
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2015, 07:23:02 pm »

Hoi Jelle,

Geen ervaring met de dakota, maar wel de louisiana, waarvan de wagentent nagenoeg hetzelfde is, lijkt mij.
Wij zetten onderweg bij stops van 1 of een paar dagen altijd alleen de wagentent op. Wij hadden het ondertentje eronder hangen, en
hier verdwenen dan de voortent en andere spullen in die in het middenpad lagen. Prima te doen. Bleven we een paar dagen, dan zetten we
de luifel aan de wagenbak. (weet niet of dit bij een dakota ook kan).
Het opzetten van de basis was een fluitje van een cent. We zetten ook maar een paar haringen erin dan.

Succes met je keuze!

Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2015, 10:39:09 pm »

De wagentent staat op 30min. Niemand voor nodig( al je keukenwielen hebt)
Je spullen kunnen gewoon onder je bed, je klapt open en dag spullen:)
De luifel kan enkel bij model 2015 aan je wagen hou daar rekening mee.
Ik vin de voortent geen probleem om die op te zetten, luifel nog steeds niet gebruikt. De voortent doe ik op men uppie in 1,5u ( zet daar paar pintjes koud bij...)

Ik ga liever voor nieuw dan voor 2dehands (4500€ uitgeven geef ik liever mijn 6000€ uit voor nieuw) das ook de reden dat ik hem kocht.
Ik vind de afwerking prima, prijs kwaliteit vind ik dit zeer correct. Tenslotte vind ik 10jaar de afschrijftijd. De restwaarde is meerwaarde.
Ik ben er alsinds super blij mee.

De safari is iets netter afgewerkt maar ik vond de dakota nu geen zeemankwaliteit vandaar dat ik geen 1700€ meer wou uitgeven. En het AS dak is snel proper ondanks sommige meeuwen dringend een ander dieet moeten nemen...

Je hebt nog de galleon maar ik vond de bedden te klein...
De mercurie vond ik ook te duur maar is een strakke tent en vond ik te donker. Mijn vriendin was daar dan weer fan van.
Gelogd

pstuurwold

  • Gast
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2015, 10:41:45 pm »

De wagentent opzetten duurt een half uurtje. Je kunt in het model van 2015 ook de luifel aan de wagen ritsen zonder de hele voortent op te zetten
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2015, 11:58:28 pm »

Ja, een hele serie cabanons, de trigano galleon, en bij de wit hebben ze nu een cabanon kopie (weet zo niet hoe die heet)
                                                                                                                          edit: Suncruiser vouwwagen - Europa Camper

En mijn mening...... ik ben denk ik bevooroordeeld  :O maar vond de cabanons de mooiste.
deze hebben de ronde vorm ook in de wagenbak doorgetrokken, de anderen niet.
En toen wij de onze 2 jaar geleden kochten waren er geen andere merken 2e hands te krijgen (in ons budget)

Maar ik denk er voor elk merk wel voors en tegens zijn, dus succes met de zoektocht

Die suncruiser is toch geen namaak? Is toch ook van Cabanon?
Ik vond hem wel mooi, heel mooi zelfs.

Maar inderdaad bijvoorbeeld de Mercury (die wij hebben :-)) is ook een dubbelklapper, boogtent, dus ook een aanrader!
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2015, 08:06:22 am »

Suncruser is geen opzetgemak. En is geen namaak maar een budgetlijn van cabanon. Was ik ook naar gaan kijken. Voordeel van de cabanon mercury is dat de wagentent er makkelijk zou afkunnen en die kan dan binnen drogen. De manga heeft het nadeel dat het grondzeil er aan vastzit. 
Je hebt nog een raclet antibes tune maar ik vond die al snel duur worden.
Ook heeft de jamet standaard 2 lattenbodems,  wat ik ook wel interessant vond. Matrassen slapen best stevig.
Gelogd

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2015, 08:21:30 am »

Citaat
Die suncruiser is toch geen namaak

Ik zei ook geen namaak, maar een kopie van een Cabonon en dan uitgebracht onder de eigen merk lijn van de Wit.
Dat ie ook nog gemaakt wordt door Cabanon wist ik niet.
Gelogd

jg.van.erven

  • Gast
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2015, 12:29:08 pm »

Thnx voor jullie reacties tot nu toe. de mercury is inderdaad ook erg mooi, eigenlijk nog wat mooier dan de dakota, alleen met keuken wordt hij dan toch nog wel prijzig. ben dan vooral benieuwd wat dat prijsverschil rechtvaardigt? en zit er nog verschil in het opzet gemak?
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2015, 01:06:01 pm »

Mercury is handiger ma ni sneller.8500€ had de verkoper ons uitgerekend
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #10 Gepost op: juli 11, 2015, 01:03:31 pm »

Wij hebben zelf een Jamet Rondo, dat is nu de Panorama als het goed is. Ik vind het juist een groot voordeel om op de wagenbak te slapen. Het ligt veel steviger en je hebt meer opbergruimte. Bij een dubbelklapper moet je het zitje leeg halen. Bij ons kan er veel in blijven liggen en we hebben dan ook mooi ruimte voor de kratjes met kleren. Misschien toch het overwegen waard
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #11 Gepost op: juli 11, 2015, 01:18:28 pm »

Maar daar vond ik de opstap naar het bed maar niks. Je kruipt er langs het voeteinde uit. Wat ik niet gewoon ben (doe ik thuis ook niet) en de opstap start op bekkenhoogte wat ik veel te hoog vind. Hierbij heb je een opstapje nodig. Ik hou niet van opstapjes ifv slapen. Maar dit is natuurlijk puur een persoonlijke mening. De middenbak leegmaken zijn exact 4 klapkratjes (stapel je gwn op en ze kunne gwn blijven staan (als je met 3 bent toch) staan ze in de weg dan zet ik ze eerst naast de wagenbak en klap ik dan pas open. zo staan ze er ineens onder. Samen met de stoelen die op de kar lagen.

Mijn vriendin slaapt ook aan de 'deur'kant (doet ze altijd) dus ik kruip langs haar benen eruit (plaats genoeg) Het bed is 210 lang en zij 1.60 dus ik heb een halve meter plek;)

Ook vind ik het gezelliger eerst in een wagenbak te stappen dan gelijk in een voortent maar dat zit 'int kopke'
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #12 Gepost op: juli 11, 2015, 07:31:33 pm »

- zijn er nog meer vouwwagens die aan mijn wensen voldoen? (symmetrisch, uit bed stappen in wagenbak en boogtent)

Aart Kok Tundra.

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Jamet Dakota of toch een ander type? graag jullie meningen!
« Reactie #13 Gepost op: juli 11, 2015, 08:47:04 pm »

Wij hebben sinds 2011 een Raclet Safari uit 2008. Wij vinden het een top wagen voor een gezin. 2e hands gekocht van de eerste eigenaar. Voor mijn vrouw voelde deze wagen, toen we hem voor het eerst zagen, als thuis komen. De nieuwe(re) wagens hebben aanpassingen die wij ondertussen zelf hebben gerealiseerd. Maar dat hou je denk ik bij elke wagen dat er dingen zijn die naar jouw mening anders kunnen. Terwijl er weer andere zijn die denken waar maak jij je druk om?
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2015, 08:55:46 pm door Theu »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal