Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Eerste keer alleen kamperen met de kinderen  (gelezen 3786 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tamlin

  • Gast
Eerste keer alleen kamperen met de kinderen
« Gepost op: juli 13, 2015, 02:32:18 am »

Hallo allemaal,

Ik ga a.s. vrijdag voor het eerst alleen met de kinderen op vakantie. En ik begin onderhand echt wel de zenuwen te krijgen. Ik heb namelijk een Jamet Louisiana. De stokken zijn het probleem niet maar, ik krijg dat gevaarte van een tent niet over de stokken heen alleen noch met mijn 14 jaar oude dochter! Doe ik iets fout? Kan het makkelijker? Graag advies hierover. Toen ik hem kocht heb ik alleen naar de ruimte gekeken en of hij compleet was en in goede staat. Ook werd hij door 2 bonken van kerels terug uit elkaar gehaald. Nogmaals niet echt bijster slim en goed over nagedacht bij het kopen maar, ja voor een alleenstaande moeder met 4 koters waaronder 2 pubers "size does matter" zullen we maar zeggen :P .

De tentstokken is het probleem niet die heb ik compleet onder controle (na 100 x opzetten  :> ) Het is echt de tent die ik zo hoog in mijn eentje of met dochter erover moet krijgen. En hoop echt dat er een "easy way" is! Nogmaals wordt voor ons de allereerste keer kamperen en is best beangstigend! Heb netjes alle topics gelezen over wat mee te nemen vooral niet te vergeten, veiligheid e.d. wil echt niet onbeslagen ten ijs komen maar, dit probleem is knagend. En als er geen andere manier is klopt het dan dat men je helpt op een camping?

Alvast enorm bedankt!

Tamlin
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Eerste keer alleen kamperen met de kinderen
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2015, 05:20:41 am »

Hoi , ik zou de tent aanritsen aan de wagenbak en  dan op het dak van de wagenbak leggen, vervolgens het frame opbouwen en dan de tent over het frame uitrollen / vouwen.

Succes en mocht het niet lukken met je kids samen dan is er vast wel iemand op de camping die je even ee  handje wil helpen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Eerste keer alleen kamperen met de kinderen
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2015, 06:43:01 am »

Ik herken je probleem. De tent van de wagenbak wel uitklappen maar niet de stang omhoog duwen (blijf je wat lager). Dan de voortent aanritsen op de wagenbak leggen. Dan de stangen van de wagenbak omhoogduwen. Frame van de voortent opzetten en het doek van de voortent eroverheen trekken.
Je kunt er ook voor kiezen als het gewicht te hoog ligt om de voorwand eerst los te ritsen, dan heb je een stuk minder gewicht omhoog te liften

Anderzijds je kunt ook kiezen om de luifel aan de wagenbak aan te sluiten.
Succes.

Paul
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2015, 06:53:36 am door Paulvh »
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Eerste keer alleen kamperen met de kinderen
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2015, 08:56:00 am »

Je kan ook een klein huishoudtrapje meenemen zodat je hogen komt te staan om het doek over de buizen te schuiven. Of met een omgekeerde bezem het doek omhoog duwen en schuiven.

Succes!
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Eerste keer alleen kamperen met de kinderen
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2015, 08:57:16 am »

Je kan ook een klein huishoudtrapje meenemen zodat je hogen komt te staan om het doek over de buizen te schuiven. Of met een omgekeerde bezem het doek omhoog duwen en schuiven.

En natturlijk mag je best hulp vragen aan andere kampeerders.

Succes!
Gelogd

Tamlin

  • Gast
Re: Eerste keer alleen kamperen met de kinderen
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2015, 02:12:39 pm »

Dat huishoudtrapje ligt al in de wagen maar dan nog is het boven je macht sjouwen. Maar dat eerst ritsen aan wagenbak en op de wagenbak leggen ga ik zeker proberen dan hoef ik het gewicht niet meer omhoog te krijgen en dat was het probleem. En eventueel de stokken iets lager houden dan moet het zeker lukken! Deze tips nemen al hoop spanning weg.


Ontzettend bedankt allemaal.
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Eerste keer alleen kamperen met de kinderen
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2015, 01:47:06 pm »

Probeer ook het frame nog niet volledig op te spannen en dat je de delen uit de tent rits . Nadien rits je deze terug erin en spanje je stokken op en dan pikketjes slagen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Eerste keer alleen kamperen met de kinderen
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2015, 03:57:37 pm »

Inderdaad de tent op het dak leggen en daarvandaan afrollen. Alles wat los kan, losritsen scheelt een heleboel gewicht.
Maar, ik zou wel je wagentent op spanning zetten. Ten eerste is dat veel fijner met het opbouwen van het frame, ten tweede er komt best een hoop extra gewicht op het dak te liggen (weet je zelf dus ook inmiddels ;-) ) en dat is gewoon niet zo fijn voor het frame van de wagenbak als die niet strak staat

Komt helemaal goed!

fijne vakantie met je kids!

Gelogd
Adventure Awaits

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Eerste keer alleen kamperen met de kinderen
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2015, 08:49:28 am »

Mon excuse, ik zet deze wel op spanning als ik de tent er heb aangeritst. Is enkel op het aanritsen te vergemakkelijken
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal