Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: keuken jamet  (gelezen 2111 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lars Teulings

  • Gast
keuken jamet
« Gepost op: juli 24, 2015, 11:18:49 am »

hallo allemaal,

ik heb een jamet louisiana uit 1996 gekocht. dit is mijn eerste vouwwagen dus weet ik er nog niet heel veel over.
ik zit vooral met de keuken, ik heb geen idee hoe ik die aan moet sluiten wat gas betreft en het water voor de wasbak.

zou iemand mij misschien kunnen helpen aan een handleiding of uitleg hierover?

groet Lars
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: keuken jamet
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2015, 12:00:04 pm »

Ik heb geen Jamet, maar ik neem aan dat het zelfde gaat als bij ieder andere vw.
Het kookfornuis zit een slang aan, aan het einde van de slang een koppeling. Deze koppeling draai je op een gasfles. Zorg wel voor dat de slang en de koppeling niet te oud zijn en anders even vernieuwen, dat zijn de kosten niet. Gasfles kan je bijv. een campinggaz 907 fles voor gebruiken, wordt veel gebruikt.

Water gaat meestal dmv een dompelpomp die je in een waterreservoir hangt, dmv blokbatterijen zal de pomp gaan werken en water uit het kraantje komen. In mijn vorige vw had ik dit en zelf vond het niet handig, dus gebruikte ik gewoon een jerrycan met tapje eraan.
Gelogd

Lars Teulings

  • Gast
Re: keuken jamet
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2015, 12:24:30 pm »

hoi CenC,

dankjewel voor je informatie. ik heb de aansluiting voor het gas inmiddels ook gevonden.
wat water betreft lijkt me een jerrycan met kraantje idd handiger.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: keuken jamet
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2015, 12:28:53 pm »

Heel veel plezier ermee. Op dit forum staat heel veel informatie. Je kan ook een zoekfunctie gebruiken.
Dus lekker lezen en als je er niet uitkomt, dan vragen.
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2001
Re: keuken jamet
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2015, 01:42:24 pm »

Wij zijn voor het eerst deze zomer met de vouwwagen weg en ik had het niet zien aankomen, maar... wij gebruiken het watersysteem juist heel veel. Van handen wassen tot tanden poetsen tot fluitketel vullen. We zijn er helemaal blij mee. Ondanks dat de kraan maar 20 meter verderop staat. De 13L vers water tank kan ik drie keer vullen voor de vuilwatertank (10L) vol is. Meeste gaat immers in fluitketel. Op de Nederlandse camping waar ik vorige week stond dronken de kinderen ook doorlopend bekers water uit die kraan. Was al lang blij dat ze dronken. Gemak dient de mens :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal