Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: tent van het frame halen livingstone  (gelezen 9974 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
tent van het frame halen livingstone
« Gepost op: april 01, 2016, 10:32:51 am »

heeft iemand wel eens de hele tent van zijn frame verwijderd bij de livingstone? Onze tent moet ter reparatie naar aart kok maar deze gaf aan dat alleen al het verwijderen vd tent vh fram 170 euro kost excl reparatie vd tent zelf. nu weet ik niet hoeveel werk dat is maar als het zelf kan hoop ik dat ik die kosten dan kan besparen?   volgens mij kunnen veel dingen ook helemaal uitgerits worden toch? gister had ik oog de zijdeuren er uitgeritst. kan die ook met de voor en achterkant?? weet dat niet meer. maar als dat kan dan wordt het steeds minder stof wat ik naar aart kok hoef te brengen
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2016, 01:06:02 pm »

Zetten zij hem er ook weer op voor dat bedrag?
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2016, 01:09:25 pm »

uhmmmm dat mag ik hopen van wel
Gelogd

Jansje53

  • Gast
tent van het frame halen livingstone
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2016, 05:57:05 pm »

Wij hebben laatst de tent van de Zambezi (heeft zelfde tent als jullie Livingstone) afgehaald (omdat we de tent naar Aart Kok hebben gebracht voor reparatie). We hebben het met z'n 2en gedaan en het was echt heel makkelijk (wat ritsen los). Geen idee waarom dat zoveel moet kosten bij AK. We weten alleen nog niet hoe moeilijk het is om m er weer op te zetten ;-)!

We hebben de reparatie overigens niet uit laten voeren. Kregen prijsopgave: 180 euro voor vastnaaien ca 10cm crème bandje bij achterdeur en reparatie gescheurd gaasstof in zijkant binnentent. Gaan nog bedenken wat we er nu mee gaan doen (iemand nog tips?).
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2016, 06:05:37 pm »

Wij hebben laatst de tent van de Zambezi (heeft zelfde tent als jullie Livingstone) afgehaald (omdat we de tent naar Aart Kok hebben gebracht voor reparatie). We hebben het met z'n 2en gedaan en het was echt heel makkelijk (wat ritsen los). Geen idee waarom dat zoveel moet kosten bij AK. We weten alleen nog niet hoe moeilijk het is om m er weer op te zetten ;-)!

We hebben de reparatie overigens niet uit laten voeren. Kregen prijsopgave: 180 euro voor vastnaaien ca 10cm crème bandje bij achterdeur en reparatie gescheurd gaasstof in zijkant binnentent. Gaan nog bedenken wat we er nu mee gaan doen (iemand nog tips?).

Atomatent Uden!
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2016, 07:35:46 pm »

De Vrijbuiter (in Roden zeker) heeft een eigen naaiatelier en levert uitstekend werk.
Daarnaast kun je je tent ook naar een zeilmakerij brengen, die kunnen dat soort klusjes ook heel goed uitvoeren. En, vast ook nog eens vele malen goedkoper.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2016, 07:43:00 pm »

Daar zit ik ook al aan te denken maar hebben die dezelfde kleur stof?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.686
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #7 Gepost op: april 01, 2016, 09:16:42 pm »

Esvo heeft veel kleuren, informeer daar eens.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2016, 09:27:06 pm »

Esvo heeft indd vele leeftijden / kleuren Aart Kok tentdoek op voorraad. Ze kijken echter ter plekke welke kleur het beste bij jullie tentdoek past. Het opsturen van een kleurstaal wordt dus lastig en doen ze niet snel. Hun reparaties zijn wel uitstekend. #ervaring
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #9 Gepost op: april 01, 2016, 09:37:00 pm »

Aart Kok stuurt de tent ook naar Esvo (dat heb ik geconcludeerd uit de informatie dat de tent naar Volendam werd verstuurd). Zou verbaasd zijn als ze rechtstreeks ineens wel goed betaalbaar zijn.
Gelogd

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp venezia
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2016, 09:44:21 pm »

maar deze gaf aan dat alleen al het verwijderen vd tent vh fram 170 euro kost excl reparatie vd tent zelf. nu weet ik niet hoeveel werk dat is maar als het zelf kan hoop ik dat ik die kosten dan kan besparen?

Voorop gesteld, ook ik vind €170 veel geld maar ik denk dat er om de tent er af te halen 2 man een uur  bezig is en om er op te zetten ook weer 2 mn een uur bezig is, tel daarbij nog eens de btw, dan kom je op €40  per uur.....

Dat is een bijna laag uurtarief voor fysiek arbeid. dat red je niet bij een garage of elektricien.

Maar inderdaad het is makkelijk verdiend om hetzelf te doen,

Succes
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #11 Gepost op: april 01, 2016, 11:23:45 pm »

We waren -ongeoefend- binnen 20min klaar (incl zeil eraf). Denk dat geoefend duo het binnen een minuut of 10-15 voor elkaar moet hebben.
Het weer erop zetten zal denk ik iets meer tijd kosten omdat je dan moet zorgen dat het doek weer goed over de buizen ligt. Maar ook daarvan kan ik me niet voorstellen dat we daar een uur mee bezig zijn (en zeker niet als je het vaker doet).

De verkoper bij DeWit gaf het trouwens destijds nog als tip mee: je kunt het doek er in de winter makkelijk afhalen en elders bewaren (muisvrij).
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #12 Gepost op: april 01, 2016, 11:26:10 pm »

Bij DeWit rekenen ze ook een bedrag voor het afhalen van de tent, maar ik meen me te herinneren dat dat daar goedkoper was.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #13 Gepost op: april 02, 2016, 12:25:26 am »

bedankt voor de antwoorden. we gaan hem maandag opnieuw open klappen en kijken hoe het in elkaar zit en als het niet moeilijk is halen we hem eraf. ik ga maandag esvo bellen of mailen voor prijsopgave en eens op zoek naar andere tentreparatiezaken hier in de buurt. ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten en kwaliteit en knappe afwerking staat hoger op mijn lijstje dan een laag prijskaartje maar goed als ik dmv zelf een uurtje knutsleen de tent kan verwijderen steek ik die 170 euro liever ergens anders in... wordt dus vervolgd
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: tent van het frame halen livingstone
« Reactie #14 Gepost op: april 02, 2016, 10:42:05 am »

Hmm voor 170 euro zou ik het hun lekker laten doen. Als er dan iets mis gaat is het niet jouw probleem.
Het gehannis om de tent van het frame te krijgen, ook al zitten er ritsen om de buizen zou mij teveel gedoe zijn, zeker in vergelijk met wat een Livingstone kost...
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal