Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Alternatieven Roadmaster Family S  (gelezen 3994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Alternatieven Roadmaster Family S
« Gepost op: augustus 22, 2016, 12:33:27 am »

Beste mensen,

Na 2 jaartjes met veel plezier op stap te zijn geweest met onze Hobby 450 UF DeLuxe Easy ziet het er naar uit dat we weer overstappen naar een vouwwagen. Zoals sommigen misschien nog wel weten hebben we een Roadmaster Family S gehad (leeftijd weet ik niet meer). Mijn vrouw neigt meer naar een grote tent, maar ik vind een vouwwagen persoonlijk praktischer. Ik weet inmiddels dat een RM F-S van 2005 of jonger een aantal voordelen heeft op de oudere modellen, maar toch wil ik graag eens hier vragen welke alternatieven er nog meer zijn als je iets aan wil schaffen. De pluspunten die ik zie in een RM:
- Groot laadvermogen (1500L, was dat de oude of de nieuwe, hogere bak?)
- Sterk, zwaarder materiaal, zowel tent als ook de buizen
- Eenvoudig op te zetten (compleet klaar in ca 45minuten)
- Nederlands fabrikaat (communiceert toch net wat gemakkelijker)
- Vaste deksel (eenvoudig fietsen meenemen)

Om dan toch wat negatiefs te noemen:
- Mijn vrouw vind de relatief zware keuken onhandig (al weet ik dat daar vanaf 2005 wielen onder zitten).

Bij alternatieven ben ik eventueel op zoek naar de volgende EXTRA eigenschappen:
- modern uiterlijk
- meer laadruimte
- meer leefruimte als opgezet
- inritsbaar kuipzeil
- lager zwaartepunt (en dus stabieler)

Ik verwacht voor de caravan nog €5000-5500 terug te krijgen, dat is ook meteen het uiterste budget!

Ik heb gekeken naar een grote tunneltent en daarbij zou ik met een zo goed als nieuwe bagagewagen ruim binnen budget klaar kunnen zijn.

Edit: Wellicht nog handig om te vermelden: Wij zijn een gezin van 4 personen, 2 volwassenen, slapen in VW/tent en 2 kinderen, slapen in eigen tentje.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Mischa
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2016, 02:12:27 am door mischa72 »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2016, 06:48:58 pm »

Welkom terug

Een Roadmaster is een grote tent op wielen.  :P
Om dan toch wat negatiefs te noemen:
- Mijn vrouw vind de relatief zware keuken onhandig (al weet ik dat daar vanaf 2005 wielen onder zitten).
Wij hebben een bj 2000 met ook keuken wielen.

Bij alternatieven ben ik eventueel op zoek naar de volgende EXTRA eigenschappen:
- modern uiterlijk
- meer laadruimte
- meer leefruimte als opgezet
- inritsbaar kuipzeil
- lager zwaartepunt (en dus stabieler)
Moderns is de Roadmaster zeker niet maar het stoort mij niet
Wij hebben afgelopen jaar zeer veel complimenten gehad op de camping van caravan bezitters.
Meer laadruimte als de Roadmaster? Weet niet of dat er wel is  :P als ik naar een Cabanon Chamonix vouwwagen kijk zijn de redelijk gelijk aan afmeting.
Maar door de bankjes (die er in de nieuwere Roadmaster geloof ik niet meer in gemonteerd  worden) lijkt mij de bagage ruimte beperkter van de Cabanon.
Ik denk dat de Roadmaster een van de grotere voor tenten heeft onder de klappers. Daar wil ik mee zeggen dat er niet heel veel extreem grote verschillen in zitten.
Inritsbaar kuipzeil Tja dat mis ik (wij) ook en gaat (zolang Ad het voor het zeggen heeft) niet gebeuren ook bij Roadmaster.
Bij ons ligt de Roadmaster als een blok achter de wagen

Dus ga lekker weer een Roadmaster kopen  :#

Suc6 met je zoek tocht
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2016, 08:44:55 pm »

Dank je voor je reactie Olaf. We hebben een heel ander besluit genomen: Het wordt een tent !Vrijwel dezelfde ruimte als bij onze vertrouwde Roadmaster, maar dan met een inritsbaar kuipzeil. We gaan deze tent verplaatsen in een bagagewagen van het merk Anssems en het type GTB750 met deksel. We hebben op deze manier evenveel ruimte als met de Roadmaster, alleen slapen we niet meer op de planken, maar op de grond. Ook dit hoeft met de hedendaagse kampeermiddelen geen probleem meer te zijn.
De tent wordt hoogstwaarschijnlijk een Bardani Paradise Beach 400 RSC.

Bedankt voor het meedenken en waarschijnlijk zeker tot ziens, het blijft natuurlijk kamperen met een tent (tijdens transport) op wielen.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2016, 03:23:53 pm »

Mag ik vragen waarom jullie terug gaan van caravan naar een tent of vouwwagen?

Wij twijfelen juist om van een tent naar een vouwwagen of caravan te gaan.

Toch even wat meer luxe en opzet gemak.
Maar dan zou het wel een snelklapper worden.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2016, 09:39:03 pm »

Hoi Spokey,

Vragen mag altijd natuurlijk, ik wil je ook nog wel een antwoord geven  >:(

We zijn 3 jaar naar volle tevredenheid met onze klappers (1x Conway Cambridge + 2x RM Family S) op vakantie geweest. Klappen was onze manier van vakantie houden. In die periode ging ons zoontje ook steeds beter turnen, waardoor hij aan het NK kon deeleneme, waarvoor we het hele land afgereisd hebben. In plaats van steeds in hotels te overnachten, hebben we besloten om een caravan aan te schaffen in plaats van een jongere RM. Begin vorig jaar kochten we dan ook onze eerste caravan, waarmee we door verkeerde belading tijdens onze eerste reis bijna in de kreukels lagen. We hebben vervolgens een kleinere (en jongere) caravan gekocht, omdat mijn toekomstige auto de grote caravan niet mocht trekken. Mijn vrouw bleef echter de kriebels houden als we met dat ding achter de auto reden. Onze vakantiebestemming was daarmee ook beperkt tot een straal man maximaal 3 uur rijden. Aangezien we beiden graag verder op vakantie wilden (meer van Europa zien) hebben we onze caravan weer verkocht.
Ondanks dat het klappen ons goed bevallen is, willen we toch naar een tent. De reden hiervan is dat we ook een bagagewagen erbij aanschaffen die ik kan gebruiken tijdens mijn hobby als DJ, iets wat ik met een vouwwagen niet kan. De tent verdwijnt buiten het seizoen dan ook naar zolder. Voor het wedstrijdseizoen van mijn zoontje hebben we 2 3-persoons tentjes gekocht waarmee we kunnen overnachten.

Een lang verhaal, maar dan weet je precies hoe en waarom  :#

Groeten,
Mischa
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2016, 08:39:17 pm »

Bedankt voor het meedenken en waarschijnlijk zeker tot ziens, het blijft natuurlijk kamperen met een tent (tijdens transport) op wielen.
De tent op wielen  :P

een Bardani Paradise Beach 400 RSC.
Mooie tent hoor, wij hebben nog een Bardani Armani 3 persoonstentje degelijk materiaal en mooi afgewerkt.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2016, 10:56:12 pm »

Zeker een heel verhaal.

Wij blijven voorlopig ook nog met tent en bagagewagen, we hebben net een ander huis gekocht. Waar nog aardig wat aan moet gebeuren.

Maar mijn man had afgelopen vakantie last van zijn rug gekregen, we gaan eerst proberen met een slaapmat van Exped en anders zal het toch wel een vouwwagen of caravan gaan worden in de toekomst.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2016, 11:47:46 pm »

Op de volgens manier kan je ook op een lattenbodem slapen. Wij zagen het in Frankrijk in de decathlon liggen.
http://www.quechua.nl/opblaasbaar-veldbed-camp-bed-air-70-id_8352099
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2016, 07:57:32 am »

Is geen doen, de dwarsverstevigingen zitten te ver van elkaar af en het matje dat je erop zou moeten hebben mist de vereiste stevigheid. Als je er helemaal vlak op gaat liggen is het enigszins te doen, maar vrijwel elke poging om je af te steunen om te draaien of op te staan eindigt met een opgevouwen matje tussen de "dwarslatjes".

Ik ga wat proeven doen met zaken als een dekentje, isolatiefolie (ook wel bekend als isolatiemateriaal voor onder laminaat)

Gr. Mischa
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2016, 07:54:56 pm »

Op de volgens manier kan je ook op een lattenbodem slapen. Wij zagen het in Frankrijk in de decathlon liggen.
http://www.quechua.nl/opblaasbaar-veldbed-camp-bed-air-70-id_8352099
Maar dan moet je nog wel je eigen matras mee nemen
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #10 Gepost op: september 09, 2016, 08:25:05 pm »

Maar dan moet je nog wel je eigen matras mee nemen
In dit geval geen probleem, want ze kiezen voor de optie tent en aanhanger ipv vouwwagen.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Alternatieven Roadmaster Family S
« Reactie #11 Gepost op: september 09, 2016, 09:35:19 pm »

Prachtig tijdstip om alvast de ultime outsider te noemen: Smitveld

http://www.smitveld-vouwwagens.nl/

Smitveld; er is geen mooiere.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal