Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stangen van de jametic  (gelezen 5545 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vlekkenbertje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
stangen van de jametic
« Gepost op: mei 18, 2008, 09:53:30 pm »

Hoi , wij hebben ook een Jametic vandaar dat ik deze tekeningen   bekeek.

Op de onderste tekening staan de stangen die ik ook in onze Jametic hebben zitten.
Onze vouwwagen is volgens de bijgeleverde papieren uit 2000.
En staat ook een soort van klem op die je over de beugels van het slaaptentje en zittentje heen hangt, die hebben wij er ook bij.

Op de bovenste tekening is echter een stang te zien die ik niet heb.
Het gaat om 902952 en 904182 en 900713C, zo te zien een losse stang die je in plaats van die 'klem' gebruikt.
Hij loopt dan van het slaap/zit tentje naar de tent die helemaal vooraan in de voortent zit.

Mijn vraag is nu: zit die losse stang alleen in nieuwere modellen of juist in oudere modellen?

Volgens het bijschrift van die tekening gaat het dus inderdaad om een Jametic.
Maar ik heb nog nooit ergens een Jametic met die stang gezien, wel soortgelijke VW's bijv de Trigano's.

Ik ben beniewd of andere bezitters van een Jametic dit ook hebben gezien?

Gelogd

wimbo

  • Gast
Re: stangen van de jametic
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2008, 03:59:27 pm »

Hallo , deze stang is pas later toegevoegd, ik meen in 2005 of 2006 , het tentdoek is daar ook op aangepast,het is dubbel. Het voorkomt een waterzak vermoed ik. De stangen zijn "verzinkst"ipv wit gemoffeld.
Gelogd

jori49

  • Gast
Re: stangen van de jametic
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2008, 09:46:21 pm »

Hallo, ik heb een Jametic model 2008 en heb dezelfde tekening, de stang 902952 ondersteunt inderdaad het dak van de voortent en moet samen met het korte stangetje 904182 worden gebruikt, het korte stuk rust op de twee stangen 619026V. De 900713C is een losse buis die over het scharnier 900714V kan schuiven. Als de wagen wordt ingeklapt moet de buis worden verschoven zodat het scharnierpunt vrij komt en de wagen kan worden dichtgevouwen. Bij het opzetten moet de buis na het openklappen van de wagen eerst over het scharnierpunt worden geschoven en kan de hele handel naar voren worden uitgeklapt.
Gelogd

fish

  • Gast
Re: stangen van de jametic
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2008, 09:53:02 pm »

Die van ons is uit 2005. Die stang zit er bij ons zo op. Dus vanaf de slaaptent naar de deur zeg maar. En er zitten 2 stangen tussen de slaaptent  en de wagenbak. (de 2de slaaptent zeg maar) Die   loopt van boven naar beneden recht, en aan de bovenkant van deze stang loopt hij naar voren even onder de stang die  naar de deur loopt.
Gelogd

wimbo

  • Gast
Re: stangen van de jametic
« Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2008, 07:30:52 pm »

hmmm dat kleine buisje is gewoon de verbinding over het verbingschanier zoals  hierboven is aangegeven, er is ook nog de garderobestang tussen wagenbak en uitklapdeel.
De buizen zoals aangegeven in dit bericht zullen dan vanaf 2005 zijn toegevoegd, zoals ik al zei, het doek is dan ook dubbel.

gr
Gelogd

vlekkenbertje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
Re: stangen van de jametic
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2008, 10:41:01 pm »

Als ik jullie antwoorden zo lees heb ik toch de indruk dat we het steeds over het normale gedeelte van het frame hebben, het deel wat scharniert (dat is uiteindelijk de stang die boven de deur zit) met het stuk buis dat daar over heen schuift.
Waar ik eigenlijk over vroeg was het gedeelte wat inderdaad een garderobe stang lijkt.
Bij een ander merk met vergelijkbare constuctie heb ik dat namelijk ook wel gezien.
En blijkbaar is dat later toegevoegd aan de Jametic.

Dank jullie voor je reacties.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal