Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Waterpas zetten van de jameta  (gelezen 819 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tim en Cindy

  • Gast
Waterpas zetten van de jameta
« Gepost op: juni 04, 2018, 06:09:58 pm »

Zo gezegd zo gedaan had ik zo een klein waterpasje op de dissel geplakt en alles netjes pas gezet.Nu wou ik nog eens dubbel checken door een grote waterpas op het deksel te plaatsen en tot mijn grote verbazing stond de wagen niet meer waterpas!Doe ik iets verkeerd of ligt de dissel niet waterpas  :?
Gelogd

Gait

  • Gast
Waterpas zetten van de jameta
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2018, 07:32:58 pm »

Zo gezegd zo gedaan had ik zo een klein waterpasje op de dissel geplakt en alles netjes pas gezet.Nu wou ik nog eens dubbel checken door een grote waterpas op het deksel te plaatsen en tot mijn grote verbazing stond de wagen niet meer waterpas!Doe ik iets verkeerd of ligt de dissel niet waterpas  :?
Die kleine waterpasje zijn meestal niet waterpas. Ik heb hem gemonteerd met een dot kit ipv schroeven. Tijdens monteren met een lange waterpas kalibreren en klaar is Kees
En de deksel is zeker niet waterpas tov het onderstel en dissel. Ik heb hem gekalibreerd met het vaste bedframe en de keuken.
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2018, 07:35:29 pm door Gait »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Waterpas zetten van de jameta
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2018, 07:56:52 pm »

Verkeerd, verkeerd... het is vakantie, doe wat je wil. Maar, als je het zo vraagt... beide :H

De dissel hoeft niet per se evenwijdig aan je meting te liggen.
Als je de wagen waterpas wilt zetten, maar waarom?, bedenk dat wat je waterpas wilt zetten. De keuken, of het bed of... het  een hoeft het ander niet uit te sluiten, maar het zou kunnen.

Zelf doen we daar niet meer aan, maximaal waterpas zetten. Kost teveel tijd en levert te weinig op...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Tim en Cindy

  • Gast
Re: Waterpas zetten van de jameta
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2018, 08:08:08 pm »

Ik ging ervan uit dat die waterpasjes een beetje te vertrouwen waren je betaald er tenslotte bijna 3 euro voor.De tip om deze te kalibreren met een dot kit ga ik ook maar toepassen,misschien kan ik onderkant vouwwagen gebruiken om te kalibreren deze is vlak en rust op het chassis.Alvast bedankt voor de snelle reactie Gait!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal