Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Neuswiel jamet Louisiana 1995  (gelezen 1045 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leonie78

  • Gast
Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Gepost op: juni 06, 2018, 08:21:49 pm »

Wij hebben sind zondag een jamet Louisiana Bordeaux uit 1995 overgenomen en nu is de neuswiel krom en af afgesleten, waardoor de de diameters niet goed meer kunnen meten.
Is er hier iemand die ons daar mee kan helpen, zag verschillende maten 35 mm en 48 mm?
Alvast bedankt
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2018, 11:39:33 pm »

Dat is de diameter van de poot van je neuswiel. Niet van het wiel.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

Leonie78

  • Gast
Re: Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2018, 06:53:40 am »

Dank voor de reactie, maar waar t wiel aan vast zit willen we ook vervangen want die werkt ook niet meer naar behoren...dus zou daar dan ook graag de maat van weten
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2018, 08:58:24 am »

Het neuswiel is in een geheel, je koopt dus een compleet neuswiel. Het enige verschil is inderdaad de dikte van de poot, deze zijn er in verschillende diktes. Dus dat is het enige wat je hoeft op te meten. ( zie het voorbeeld hieronder:)
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2018, 09:45:27 am »

Die van ons was niet/nauwelijks kapot, maar ik heb hem wel vervangen voor een groter/dikker exemplaar. daarvoor ook de klem waar hij in zit vervangen. Hierdoor is het neuswiel nu makkelijker vast te zetten en rijdt hij een heel stuk beter over slecht grasland.
Vervangen van de klem ging 1 op 1 met de boutgaten. alleen het grotere wiel kan met hele hoge drempels nu sneller de grond raken (gebeurt ons eigenlijk alleen als we thuis de dijk op rijden...).
Gelogd

Leonie78

  • Gast
Re: Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2018, 11:30:16 am »

Ik snap dat je het als een geheel koopt, dat had ik ook gezien.
maar ik weet de maat niet en kan dat ook niet opmeten (omdat die hier nog niet in de buurt is) vandaar de vraag of iemand de maat weet, zodat ik niet de verkeerde koop.
Gelogd

Rick

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 2006 met 2016 tent
Re: Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2018, 12:55:35 pm »

Je gaat online bestellen? Anders oud exemplaar meenemen naar winkel.
Gelogd

Leonie78

  • Gast
Re: Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2018, 04:02:15 pm »

Nee ga niet online bestellen, maar hij staat niet echt in de buurt gestald om dat wiel even op te halen, vandaar de vraag of iemand de maat weet van dit type.
Gelogd

skidak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Camplet Concorde 2006
Re: Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2018, 11:38:57 pm »

Die van ons was niet/nauwelijks kapot, maar ik heb hem wel vervangen voor een groter/dikker exemplaar. daarvoor ook de klem waar hij in zit vervangen. Hierdoor is het neuswiel nu makkelijker vast te zetten en rijdt hij een heel stuk beter over slecht grasland.
Vervangen van de klem ging 1 op 1 met de boutgaten. alleen het grotere wiel kan met hele hoge drempels nu sneller de grond raken (gebeurt ons eigenlijk alleen als we thuis de dijk op rijden...).
Uit deze reaktie maak ik op dat het niet uitmaakt wat je er als vervanger onder zet.
Als er nu b.v. een neuswiel van 35 mm onder zit dan kan je die vervangen door een 48 mm.
Of andersom. Toch?
Dan is je vraag alleen nog zinvol als je een 1 op 1 vervanging wil (dus 35 voor een 35 of een 48 voor een 48)
Eind van de maand ga ik met mijn Louisiana uit 1997 op stap.
Is je vraag dan nog niet beantwoord dan zal ik even opmeten.
Gelogd
2016-2022 Jamet Louisiana 1997
2023-> Camplet Concorde 2006

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Reactie #9 Gepost op: juni 08, 2018, 11:33:20 am »

Inderdaad, zelfde maat is alleen echt belangrijk als je de klem waar hij in zit niet wilt vervangen. Maar onze conclussie was dat, met het gewicht en de ondergrond waar je meestal op rijdt, het orriginele neuswiel iets te ielig is.
Gelogd

Leonie78

  • Gast
Re: Neuswiel jamet Louisiana 1995
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2018, 12:24:51 pm »

Iedereen dank voor de reacties..ga morgen naar een kampeerwinkel en zal daar ook nog even navragen. Was eigenlijk de bedoeling alleen het neuswiel en niet waar dat klem aan zit. Dus dan is de juiste maat wel van belang als ik dat zo lees.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal