Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Alleen op te zetten vw  (gelezen 2619 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mamamuis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Nog geen, momenteel een caravan
Alleen op te zetten vw
« Gepost op: juni 01, 2022, 02:43:08 pm »

Hoi,

Ik lees hier al wat jaren zo af en toe eens mee en nu de kinderen iets groter worden lokt de vouwwagen toch weer meer. We hebben nu een caravan met voortent op een seizoensplek wegens gemak en toch beetje kamperen. Hiervoor heb ik ook wel met tent gekampeerd. Maar goed, doet niet echt ter zake allemaal. Vouwwagen lijkt me handig omdat ik dan wat meer campings kan bezoeken, wat verder weg kan gaan, meer kamperen ook.

We hebben 4 kinderen tussen de 3 en 11 jaar en ik kampeer altijd alleen met hen, man werkt de vakanties altijd. Bij voorkeur moeten die in de vouwwagen kunnen slapen, maar we hebben ook een bijzettentje.

Eisen aan de vouwwagen:
Alleen op te zetten met mijn 1.63m (oudste zoon kan evt wel handje helpen)
Ik wil graag bij bagageruimte kunnen zonder tent op te hoeven zetten


Verder weet ik nog niet zo goed wat handig is, niet echt een budget, maar wel goede prijs/kwaliteit verhouding.

Kunnen jullie me op weg helpen? We keken tot nu toe naar een Aart kok river lodge of een kavango omdat het lijkt of die snel en relatief gemakkelijk op te zetten zijn, maar misschien hebben jullie wel heel andere ideeën .
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Alleen op te zetten vw
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2022, 05:22:32 pm »

Wij hebben een Smitveld Ruebist gehad. Deze was alleen op te zetten en met een beetje coordinatie en ervaring ook nog wel redelijk snel (voor mij is dat binnen een half uur). Punt dat ons (we zijn wel met z'n tweetjes) opbrak is de zooi die je moet verplaatsen voordat je kunt bouwen of afbreken. De promotiefilmpjes laten het altijd van de zonnige kant zien; kan je de keuken zelf verplaatsen (ook vol met potten en pannen), hoeveel stangen die 3 meter uitelkaar staan kun je rechtop houden en is de wagen enigzins horizontaal krijgen?

Wellicht ter overweging een tent van ESVO, Karsten, De Waard of Bardani.

Succes met je keuze.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Alleen op te zetten vw
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2022, 05:50:49 pm »

Wellicht ter overweging een tent van ESVO, Karsten, De Waard of Bardani.

Jaren met een bardani gekampeerd maar die kon ik echt niet alleen opzetten. De vouwwagen met de Hemelvaart met een klein beetje hulp van mijn dochter opgezet. Alleen zou lastiger zijn maar zou ook lukken. Alles hangt samen met hoe handig en sterk je bent.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Alleen op te zetten vw
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2022, 06:55:41 pm »

Ik zette onze Jamet Louisiana ook alleen op. Kwestie van geduld.

De huidige kar, een Combi Camp Country kan ik ook alleen opzetten. Ook invouwen lukt alleen, maar is wel flink zwaarder dan het opzetten.

Maar, de ervaring leert dat er altijd wel een helpende hand in de buurt is.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Alleen op te zetten vw
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2022, 10:27:25 pm »

@CEO: Nu weet ik niet of je het goed doet maar wat belangrijk is bij het inklappen van een CC is dat je de deuren naar buiten trekt voordat je de deksel optilt. Voorheen wilde ik eigenlijk altijd te snel inklappen en dacht niet echt goed na bij het nemen van elke stap. Nu de laatste keren meer bedachtzaam ingeklapt waardoor het uiteindelijk veel makkelijker ging.
Het uitvouwen voor het optillen van de deksel van de 2 deuren is cruciaal omdat anders de ramen daarvan aan de buizen blijven plakken en als je dan de deksel optilt wil de deksel steeds terugvallen. En dan kost het (mij) enorm veel moeite om deze over het middelpunt heen te krijgen. Nu ik iets zorgvuldiger mijn stappen neem gaat het echt een heel stuk eenvoudiger.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2022, 10:30:36 pm door C5CCV »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Alleen op te zetten vw
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2022, 10:43:48 pm »

Klopt inderdaad, zorgvuldig werken helpt echt. Maar toch is het optillen van de plank zwaarder dan het uitvouwen. Nog steeds wel te doen.

Wat ik vooral wilde aangeven dat alleen kunnen uitklappen mooi is, maar alleen kunnen inklappen is minstens zo belangrijk.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal