Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Kyte handmatig door 1 pers op te zetten?  (gelezen 2543 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Kyte handmatig door 1 pers op te zetten?
« Reactie #15 Gepost op: september 18, 2022, 12:03:03 pm »

Dan nog even de 6A electric: de oudste versie windforce (2014 dus) is ook 1100W, en kan dus met 6A camping.

Ik lees best veel verhalen dat het zelfs met 10A niet altijd lukt. Dus ik zou het wel heel spannend vinden om ene oude versie te hebben.
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Kyte handmatig door 1 pers op te zetten?
« Reactie #16 Gepost op: september 18, 2022, 12:50:09 pm »

Dat klopt ook. De opstartspanning van de motor heeft een piek van richting de 30A, na de piek is het continue verbruik ca. 6.8A. Die piek kun je wat verlagen met truukjes als een elektronische weerstand, en het gedeeltelijk afdekken van de aanzuigopening met de flap. Maar linksom of rechtsom, dat ding vraagt gewoon best veel vermogen, dus het blijft altijd spannend of WF daadwerkelijk gebruikt kan worden.

Ik ben 2 meter lang en met WF kan ik hem redelijk eenvoudig in m’n eentje opzetten en afbreken. Zonder WF absoluut niet, dan zijn er gewoon momenten dat je een extra paar handen nodig hebt (niet de hele tijd natuurlijk).

Als een harde voorwaarde zou zijn dat je hem altijd in je eentje moet kunnen opzetten en afbreken zou ik om die reden geen Kyte WF aanraden, iig niet de versie van voor 2022. Of de nieuwe motor gegarandeerd wel werkt met 4-6A zekeringen weet ik niet, maar je blijft simpelweg afhankelijk van de stroompaal op de camping waar je staat.
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Kyte handmatig door 1 pers op te zetten?
« Reactie #17 Gepost op: september 18, 2022, 02:22:46 pm »

Ik lees best veel verhalen dat het zelfs met 10A niet altijd lukt. Dus ik zou het wel heel spannend vinden om ene oude versie te hebben.
Klopt, “spannend” ;)

Maar goed, ik heb de oudste/eerste versie met 1 draaibare motor (op uitschuiflade, met draaiplateau) en die is toch echt 1,1kW. Heb hem nu op 3 campings met 6A gehad en dat ging prima. Maar er Zal er vast een komen waar het niet lukt.

Volgens mij was de 2015-2021 versie 2kW toch? En dan 2 motoren in de bak.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal