Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Traildog kindertent aanritsen  (gelezen 2821 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jmulder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Traildog kindertent aanritsen
« Gepost op: september 18, 2022, 11:58:55 am »

Hallo,

Wij overwegen de aankoop van een 3 Dog Traildog of Campwerk Family. Nu willen we er graag een tentje aan vastritsen(achterkant) zodat de kinderen hier in kunnen slapen, helaas kent men dit niet! Zijn er mensen welke hiervoor een alternatieve oplossing hebben bedacht? Ik bedoel dan bijvoorbeeld een tentje van een ander merk welke je er ook aan kan ritsen. Mocht er geen oplossing zijn dan hebben we geen andere keuze dan een los tentje buiten plaatsen.....

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Traildog kindertent aanritsen
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2022, 02:08:29 pm »

Campooz heeft zoiets, Holtkamper ook. Maar een soort universele aansluiting... nope.

Succes met je zoektocht!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: Traildog kindertent aanritsen
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2022, 02:16:56 pm »

Wij hebben de scheidingswand waarmee je in het uitklapdeel een apart 'kamertje" kunt maken. zit met klittenband bevestigd, erg gemakkelijk. Gebruiken wij als onze volwassen kinderen langskomen.
Gelogd

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: Traildog kindertent aanritsen
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2022, 02:25:04 pm »

Net nog even vergeten: Traildog is een heel fijne en kwalitatief heel goede vouwwagen. Wij hebben de voortent erbij en afgelopen winter een grote luifel (dieper dan de originele) laten maken waar ook de zijwanden van de voortent aan kunnen. De voortent hebben we tegenwoordig in minder dan een kwartier opgezet.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Traildog kindertent aanritsen
« Reactie #4 Gepost op: september 19, 2022, 11:08:35 pm »

Ik heb een uitbouw (zie foto)  gemaakt:)3]

Je kan dit ook prima bij een tentenmaker laten maken al gaat dit niet bij Campwerk passen omdat deze geen horizontale rits (voor keukenerker) heeft.

Deze uitbouw bestaat uit 3 stukken aan elkaar vastgezet tentstof; 1: rechthoek 220cmx175cm, 2 en 3: driehoek 220x180x126cm. bovenzijde rechthoek zit met YYK 10 rits aan tent vast, aan onderzijde zitten ogen voor de grondpennen.
Trouwens, alleen de 3Dog heeft een horizontale rits waar een dergelijke eenvoudige uitbouw/luifel aan past.

Voor gebruik als slaaptent moet er nog een vastkuip onder, dit zou hier direct onder passen. Je kan de uitbouw ook eenvoudig wat groter of met vertikale wanden maken. Helaas zitten de aansluiting van vertikale wanden van de uitbouw niet met ritsen (mug en wind)dicht aan de basistent vast. Wil je een mugdichte slaapruimte hebben dan zou je een binnentent kunnen overwegen.

Als alternatief kan je ook de losse campooz slaaptent achter de basistent opstellen, uitdaging is dan wel weer hoe dit waterdicht te koppelen.

In een fb groep heb ik de aangehechte foto gevonden hoe dit zou kunnen, uitdaging (of onmogelijkheid) is het waterdicht krijgen van de aansluiting. Een luifel erboven is denk ik het meest haalbare, mijn gemaakte zeer eenvoudige luifeltje is hier zeer geschikt voor:-)

Bij ons hebben de kinderen maar weinig in de basistent van de Traildog geslapen. Met een scheidingswand is hier een ruime slaapruimte van te maken. Mocht je dan leefruimte tekort komen dan kan je een voortent overwegen (niet mijn voorkeur vanwege het onhandige opzetten) of de luifel van wanden voorzien. Van het laatste staan ook vele voorbeelden in de fb groep.

Bij ons hadden de kinderen zeer snel voorkeur voor het slapen in een bijzettent. De slaapruimte is dan weer leefruimte. Indien gewenst zetten wij de ingang van het bijzettent onder en/of richting een luifel op. Dit kan ook prima onder een luifel aan de achterzijde, mijn eigengemaakte luifel op de foto van mdroog is hier uitermate geschikt voor. In geval van nood zijn ze zo snel (en droog) bij de ouders in de tent:)3]. Nu slapen wij alleen tijdens trekken, voor een enkele nacht met het hele gezin (5 personen) in de basistent.

Succes met de keuze tussen 3Dog en Campwerk; eind 2016 hebben wij ook beide (en vele anderen) bekeken en offertes vergeleken; verschil in opzetgemak, kwaliteit en het vernuft in de eenvoud gaven voor ons de doorslag om voor 3Dog te gaan. Hier hebben wij geen dag spijt van gehad.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2022, 10:15:45 am door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal