Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: opzetschema luifel jamet lousiana  (gelezen 3702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tempelaars

  • Gast
opzetschema luifel jamet lousiana
« Gepost op: maart 23, 2009, 01:33:05 pm »

Hallo,

we zijn net de trotse bezitters van een Jamet Louisiana uit 1998. Afgelopen weekend de boel eens opgezet. Lekker weertje, leek wel vakantie! Alles ziet er OK uit, op de rits van de deur in de voortent na. Die moet vernieuwd worden.

Bij het opzetten van de luifel kwamen we niet verder. De stokken lukt nog wel (alle rood omtaped), maar de bevestiging aan de voortent is ons een raadsel.

Weet iemand hoe dat moet? Mooist is als er een opzetschema van te vinden is.

Bij voorbaat dank en groet,
Marieke en Eric
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.278
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:opzetschema luifel jamet lousiana
« Reactie #1 Gepost op: maart 23, 2009, 02:27:35 pm »

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.278
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:opzetschema luifel jamet lousiana
« Reactie #2 Gepost op: maart 23, 2009, 08:48:26 pm »

Slot is eraf na aanleiding van een andere vraag stelling.

_________________________________

thx Alex. Het opzetschema is duidelijk. Ik zie alleen nog niet hoe de bevestiging van het luifel-frame aan de voortent is. De luifelstokken eindigen met een open einde die je op een of andere manier aan het voortent-frame moet zien te bevestigen. De luifel lijkt me origineel, net als de stokken.

Mocht je het niet weten, misschien is het dan een idee om de topic weer open zetten zodat anderen ook inbreng kunnen leveren.

Groetjes, Eric

 
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.278
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:opzetschema luifel jamet lousiana
« Reactie #3 Gepost op: maart 23, 2009, 08:52:51 pm »

Nou hier komt de uitleg.
Hoop dat je het gaat snappen. ;)
Op de uiteinden van de voortent stokken komen  kleine stokjes die ook een palletje naar boven hebben.
De luifel stokken hebben een platte kant met een gat er in.
Dus die komt op de korte stukje te liggen waardoor het palletje in het gat komt.
Hmzzzzzzz jammer dat ik er geen foto's van heb.


Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

fish

  • Gast
Re:opzetschema luifel jamet lousiana
« Reactie #4 Gepost op: maart 24, 2009, 07:26:43 pm »

Heb je er geen korte smalle buisjes bij die erin moeten?
Gelogd

tempelaars

  • Gast
Re:opzetschema luifel jamet lousiana
« Reactie #5 Gepost op: maart 25, 2009, 11:59:33 am »

Alex, ik begrijp jouw uitleg   I:. Bij onze luifel zit het echter anders. De luifelstokken eindigen richting de voortent met een versmalling die inderdaad in een buis met grotere diameter geschoven zouden kunnen worden. Ik zie alleen niet waarin. De korte stokjes aan de voortent zijn nl afgedopt zodat bij het opspannen van de voortent de tent ook netjes heel blijft. Daarnaast is de voortent dus strak over de korte stokjes heengespannen, dus je kunt er aan de voorkant niets meer aan vastmaken.

Wel heb ik drie zwarte dopjes over met een haak eraan. Die dopjes passen precies op het uiteinde van de luifelstokken (richting de voortent). Het aantal (3) komt overeen met met het aantal liggers (waarop de luifel uiteindelijk ligt). Ik kan alleen nog niet uitvinden waar de haken aan bevestigd moeten worden. Misschien is het wel niet origineel? Zie ook bijgaande simpele tekening.

Groet, eric


Gelogd

fish

  • Gast
Re:opzetschema luifel jamet lousiana
« Reactie #6 Gepost op: maart 25, 2009, 07:06:13 pm »

Die stok van jou tekening lijkt op de stok van onze luifel jamet 2005. Die van ons moet deze stok in het midden. Op de luifel bij de rits die aan de tent zit, zit een opening. Een tunnel zeg maar. Daar stop je de kant met het dopje in. De haak wordt over de stang aan de voorkant van de luifel geschoven. Dan span je de stang zodat de luifel strak komt te staan.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal