Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring  (gelezen 7616 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spanbandje

  • Gast
Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Gepost op: augustus 30, 2009, 09:39:24 pm »

Hallo mede klappers,
Zou iemand mij het merk en type schokbreker kunnen geven die gemonteerd wordt bij een Jamet Arizona vouwwagen, dan ga ik van de winter mijn vouwwagen aanpassen voor de keuring.

Een montagehandleiding zou helemaal te gek zijn, misschien zijn er wel setjes voor. Of heeft iemand er een foto van, ik verwacht wel dat ik een paar steuntjes aan het chassis moet lassen.

M.v.g. Marcel.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2009, 10:25:09 am »

Geen idee hoe dat moet. Ik ben ook wel benieuwd hiernaar. Wat mij nog tegenhoud is de vraag waarom?? In Duitsland moet je al aangehouden worden willen ze je kunnen bekeuren. Bij flitsen wordt je altijd van voren gefotografeerd door de Duitsers dus kunnen ze geen tempo sticker zien... voor die paar 100 km die ik door duitsland rijdt gok ik het er voorlopig op. Ik ben wel benieuwd naar de mogelijkheden en de kosten van de schokbrekers + keuring. 
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2009, 03:35:02 pm »

Ik heb ook over de 100km keuring zitten denken en heb besloten het niet te doen.
Ik ken niemand die ooit in Duitsland aangehouden is omdat je 90km/h rijdt om zodoende dezelfde snelheid aan te houden als de vrachtwagens.

Hoeveel tijd win je er mee? Je bent op vakantie... Relax!.
Bekijk de volgende vakantie eens je gemiddelde snelheid over de autobahn inclusief de pauzes. Ga daarna eens rekenen met een gemiddelde snelheid die misschien 5km/h hoger uit komt (je kan immers niet altijd 100 rijden omdat je vrachtwagens in moet halen en je dus geregeld moet wachten met inhalen op sneller verkeer). Ook zal je brandstofverbruik hoger zijn en je zit gewoon minder rustig achter het stuur.
Ik zet de cruisecontrol aan op 90km/h (op de GPS) en ga dan lekker relaxed zitten en tuf zo heerlijk verder. Elke 2 uur even stoppen voor een versnapering en/of sanitaire stop en je komt heerlijk rustig aan op je bestemming.

Het kost een hoop geld en je kan er dan beter een keer voor gaan eten o.i.d. Daarbij is het ook wel een enorm lelijke grote sticker :)
Gelogd

spanbandje

  • Gast
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2009, 10:15:25 pm »

MIjn idee is ook dat de vacantie thuis begint, maar ik zat aan de boetes te denken, als je even een vrachtwagen inhaald en je gaat iets over de 100 dan kan dit best een hoge boete kosten, en ik dacht dat een Ahw  met schokbrekers is kwa wegligging een stuk beter, ook in nood situatie`s ( ik hoop ze niet mee te maken, maar dat geld ook voor het ESP in mijn auto

M.v.g. Marcel.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2009, 10:22:12 pm »

Overigens is de 100 km/h keuring bij de Dekra goedkoper dan bij de TÜV.
Bij de Dektra kost het Euro 109,- en dan komen ze op afspraak thuis bij je langs voor de keuring.
Bij de TÜV kost het Euro 149,- en moet je zelf naar de TÜV in Apeldoorn toe rijden met je aanhanger.
Gelogd

spanbandje

  • Gast
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2009, 10:27:30 pm »

Hallo Meeder.

Wat voor, en waar licht de zaak Dektra. ik heb even gegoogled maar kon zo gauw niets vinden, misschien kunnen ze dan aangeven wat voor type Schokbrekers er op moeten.

Groetjes Marcel.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2009, 10:40:57 pm »

DEKRA: http://www.dekra.nl

TÜV Nord: http://www.dekra.nl/Particulier/312.html

Misschien kan je in deze PDF wat vinden : http://www.al-ko.nl/fahrzeugtechnik/anhaenger/zubehoer/documents/comfortaccessoiresahw_000.pdf
Ik neem aan dat Jamet Alko assen gebruikt. Misschien kan je zelf zo'n schokdemper er onder bouwen.
Gelogd

walter

  • Gast
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2009, 11:22:54 pm »

nu is het voor mij al een tijd geleden dat ik in duitsland ben geweest maar hoe ik het me herinner is het toch niet alleen de vrachtwagen die een inhalverbod heeft, maar ook bussen en auto's met een aanhanger/vw/ varavan?
en net als wat ze zeggen die 10 km p/uur verschil maakt ook niet schrikbarend veel uit hoor.

ik heb het met een collega uitgeprobeerd naar parijs toe en er zat nog geen half uur tussen, hij met 90 en ik met 80.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2009, 10:09:29 am »

Klopt de meeste inhaal verboden voor vrachtwagens gelden direkt ook voor auto's met aanhanger. Dat staat aangegeven op de onderborden.
Als je dus via autobahn 1 naar het noorden rijdt dan heb je een enorm stuk waar je dus niet in mag halen en dan heeft 100km/h rijden ook geen zin meer.
Nu zijn er mensen die beweren dat het inhaal verbod niet geldt als je een 100km/h goedkeuring hebt, maar daar heb ik geen grondslag voor kunnen vinden.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2009, 11:29:35 am »

Ik zit er zelf ook aan te denken om ze onder mijn Flyer te laten zetten (? 195). De hoofdreden is dat de wagen stabieler achter de auto blijft hangen. De tweede reden zou die 100 kmh sticker zijn. Nu is het wel zo dat je in grote delen van Duitsland niet harder kan (werk aan de weg) of mag (inhaalverboden e.d.). Maar dan blijven er nog steeds flinke afstanden over waar ik wel 100-120kmh rijd.
De sticker gaat dan helpen bij het feit dat ik dan zelf rustiger zit. De hele tijd nerveus rond kijken of ik geen politie zie (want je bent toch in overtreding...) draagt voor mij niet bij aan een relaxte vakantiebeleving...... O0
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

muis

  • Gast
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #10 Gepost op: september 09, 2009, 11:35:21 am »

Nu zijn er mensen die beweren dat het inhaal verbod niet geldt als je een 100km/h goedkeuring hebt, maar daar heb ik geen grondslag voor kunnen vinden.
http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Tempo100.htm hier staat onderaan het volgende

Citaat
Op de Autosnelwegen en Autowegen is met de ontheffing een maximum snelheid van 100 km/u toegestaan. Let wel: Daar waar een inhaalverbod voor voertuigcombinaties van toepassing is, geldt dit ook voor de verleende Tempo 100 ? Ontheffing. In kleinere steden bestaan wegen waarvoor inrijverboden gelden voor auto ? aanhangwagen combinaties. Dit geldt dus ook voor uw combinatie!

Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Schokbrekers Jamet voor 100Km keuring
« Reactie #11 Gepost op: september 09, 2009, 04:31:34 pm »

Muis, bedankt voor de info.
Het inhaalverbod blijft dus gewoon van kracht, weer een reden minder om 100 tot 150 Euro uit te geven aan zo'n sticker.

Ik denk, eigenlijk weet ik wel zeker dat de tijdswinst zo minimaal is dat het de moeite niet loont.
Als je gewoon rond de 90 gaat rijden (90 volgens de GPS, niet volgens je snelheidsmeter) dan rij je netjes met de vrachtwagens mee en loop ook geen risico op bekeuringen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal