de kans dat de verlichting van een nieuwe (2009) vouwwagen defect of aangepast is, is erg klein.
vocht kan een probleem zijn in de verlichtingsarmaturen op de vw zelf maar deze kans is niet groot.
ik verdenk dan ook aan de connector op de auto. bij een auto onderdelenzaak waar ze ook o.a. radios inbouwen en trekhaken plaatsen (automat bijvoorbeeld) kun je je stekkerdoos naast je trekhaak laten controleren. deze bedrijven hebben doorgaans een testapparaatje die ze in de verlichtingsdoos prikken en zo de bedrading kunnen controleren, vaak gratis en soms tegen een geringe vergoeding.
hier zou ik het eerste mee beginnen voordat je een en ander gaat demonteren, al dan niet met een schema van de bedrading in de hand. 7 polig lukt nog wel maar 13 polig wordt lastiger, 2 verschillende systemen en eenmaal losgehaald, niet makkelijk terug te monteren.
vocht is vaak de boosdoener. je kunt bij wijze van proef de stekkerdoos naast de trekhaak een minuut of 5 fohnen. vervolgens de verlichtingsstekker van de vouwwagen een paar minuten fohnen. dit is meestal voldoende. eventueel kun je de plaatjes van de verlichtingsarmaturen losschroeven en ook hier even fohnen.
lost dit het probleem op dan zul je er voor moeten (laten) zorgen dat vocht wordt gewwerd uit de stekkerverbindingen.
suc 6 gewenst