Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?  (gelezen 6073 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MartineB

  • Gast
Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Gepost op: september 26, 2011, 07:18:59 pm »

Wij zijn ons aan het oriënteren om een vouwwagen te kopen (waarschijnlijk tweedehands).
Nu viel het mij op dat heel veel vouwwagens geen rugleuningen op de zitbanken hebben.
De Roadmaster heeft dit wel maar die heeft weer geen banken rondom.

Zelf heb ik jarenlang met mijn ouders met een Holtkamper (family? - oranje bak) gekampeerd.
Deze vouwwagen had bankjes rondom (met heel veel opbergruimte) en rugleuningen (de bak is vrij hoog dus daar zat je met een kussen tegenaan).
Met name bij kort verblijf of bij frisser weer zaten wij regelmatig in de wagen en dan is het wel heel fijn als je daar een rugleuning hebt.

Ik heb al veel afgezocht op internet maar ben er nog niet achter gekomen.
Weet iemand of het mogelijk is om (verwijderbar) rugleuningen te maken voor bijvoorbeeld de Jamet (Arizona of Louisiana)?
Heeft iemand ook wel eens een roadmaster gezien met bankjes rondom of is dat technisch gewoon niet mogelijk?

Ik hoor graag jullie reacties!
Martine
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2011, 08:36:42 pm »

Wij zijn ons aan het oriënteren om een vouwwagen te kopen (waarschijnlijk tweedehands).
Nu viel het mij op dat heel veel vouwwagens geen rugleuningen op de zitbanken hebben.
De Roadmaster heeft dit wel maar die heeft weer geen banken rondom.

Zelf heb ik jarenlang met mijn ouders met een Holtkamper (family? - oranje bak) gekampeerd.
Deze vouwwagen had bankjes rondom (met heel veel opbergruimte) en rugleuningen (de bak is vrij hoog dus daar zat je met een kussen tegenaan).
Met name bij kort verblijf of bij frisser weer zaten wij regelmatig in de wagen en dan is het wel heel fijn als je daar een rugleuning hebt.

Ik heb al veel afgezocht op internet maar ben er nog niet achter gekomen.
Weet iemand of het mogelijk is om (verwijderbar) rugleuningen te maken voor bijvoorbeeld de Jamet (Arizona of Louisiana)?
Heeft iemand ook wel eens een roadmaster gezien met bankjes rondom of is dat technisch gewoon niet mogelijk?

Ik hoor graag jullie reacties!
Martine

Roadmaster heeft wel bankjes rondom is gewoon standaard bij de family S kijk maar op hun site
Gelogd

MartineB

  • Gast
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2011, 08:47:50 pm »

Wat is op foto's van de Roadmaster zie is dat één lange kant en één korte kant een bank heeft en bij de andere lange kant zie je de wielkast.
Dat is voor mij geen bankjes rondom (want je mist zo ook een hoop opbergruimte).
Als het wel helemaal rondom kan dan ben ik erg tevreden  :)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2011, 08:49:31 pm »

Roadmaster is een complete, gebruiksvriendelijke vouwwagen welke u kwaliteit en veiligheid tijdens uw vakantie garandeert.

 

Dit Nederlands top product word al 50 jaar in het brabantse Goirle gebouwd en is het resultaat van de jarenlange ervaring van de makers gecombineerd met de wensen van vele duizenden kampeerders.

 

Hierdoor behoord roadmaster tot één van de beste vouwwagens van Europa.

 



Roadmaster staat bekend om zijn kwaliteit.100 % ecologisch 330 grams tentdoek rondom, zowel dak als zijwanden zijn milieu vriendelijk en veilig.

? Waterafstotend (60 cm)
? Rot-en Schimmelwerend.
? Brandvertragend.
 


De wagenbak en bodem zijn vervaardigd van twee zijdig verzinkt plaatstaal met daaroverheen een zeer goede exterieure kwaliteit epoxie poeder voor een extra lange levensduur.

 

De onderzijde wordt nog eens extra van bitac voorzien zodat ook steenslag geen kans krijgt om de onderzijde te beschadigen. Het Roadmaster onderstel is het enige wat wij niet zelf maken. Dit is zo goed dat wij dit zelfs niet kunnen verbeteren. Het bestaat uit een as met grote wielen ( 155 x 13 inch ) een V disselsysteem voor extra stabiliteit en daardoor geschikt voor de extra grote disselbak. Ook de oplooprem voor een veilige reis is inbegrepen (kortere remweg). Uiteraard zou u voor de winterstalling de dissel en as op een eenvoudige manier kunnen(de-)monteren.

 

Het frame van de tent bestaat uit geepoxeerde stokken die door hun eenvoud zeer makkelijk te gebruiken zijn en nagenoeg geen onderhoud behoeven.

 

De Ritsen van de volledige tent zijn zg. spiraal ritsen die bijna niet kapot te krijgen zijn en een zeer lange levensduur garanderen.

 

De tent wordt met speciaal ontwikkeld garen van nylon binnenkern en katoenen omhulsel gemaakt.

 



Roadmaster is zeer comfortabel te gebruiken door 2 tot 8 personen. Boven in de deksel en op de plankkant bevinden zich 2 twee persoons matrassen met overtrek die aan zelfs zeer lange mensen slaap comfort bieden (210 x 140 cm). Door de kwaliteit van de gebruikte materialen mag u de deksel met wel 400kg belasten en de plankkant met 260 kg. Roadmaster werkt nog steeds niet met de zg. lattenbodems. Zijn de lattenbodems namelijk aan de onderzijde niet "dicht"gemaakt dan kunnen deze kou optrekken van onder uit dus minder slaap comfort. En vergeet u om de matrassen en binnententen te luchten ontstaat er schimmel of verweerde matrassen.

 

Comfort betekend ook : Makkelijk opzetten.
Door het uitgekiende veersysteem kunt u op een makkelijke manier Roadmaster opbouwen. Indicatie: Voor een overnachting 5 minuten. Voor "vast" kamp met voortent en luifel 20 minuten.

 

Dit is door 1 persoon te doen zodat de andere voor de kinderen kan zorgen. De luxe bermkeuken is ten alle tijden te gebruiken (ook onderweg). Door de magnifieke ruimte kunt u alle keukenspullen onder het gaskomfoor en wasbak kwijt, ook de gasfles.

Sinds 2006 is de wagen ook te leveren zonder banken en tafel. Hierdoor ontstaat over de gehele wagenbak één grote bagageruimte.
 

 

Deze wagen hebben wij uitgebracht omdat er veel gebruikers zijn die vinden dat de wagenbak alleen gebruikt wordt om te slapen en zichzelf te verkleden.

De wagenbak geeft u hierdoor veel extra bewegingsruimte. In iedere Roadmaster kunt u door middel van een luifel en/of een tussentent een uitzonderlijk grote leefruimte creëren. Bovendien is er een tweede uitbouw in de voortent te plaatsen, waardoor een extra ruimte ontstaat voor bijvoorbeeld het toilet of voor een bergplaats.

 

 


 De Roadmaster heeft een groot laadvermogen, u kunt maar liefst tussen de 230 en 345 kg bijladen. De door een bedplank afgeschermde bagageruimte van 1500 liter is makkelijk van buitenaf te bereiken.
 



Roadmaster vouwwagens worden standaard in een uitvoering geleverd waarmee u zo op weg kunt. Dat betekent dat de vouwwagen de showroom verlaat met een wagentent,80 cm vaste luifel,en een voortent met luxe keukenuitbouw.Iedere Roadmaster heeft 1 of 2 volledig afsluitbare (insectenvrije) binnententen in de wagenbak.

De wagen is tevens standaard uitgevoerd met een Luxe bermkeuken inclusief RVS 3 pits gaskomfoor en RVS wasbak. In deze keuken is ook een bestekbak gemonteerd zodat u alle keuken spullen lekker dicht bij elkaar heeft. Ook de matras(sen) met overtrek alsmede een compleet set gordijnen met roedes wordt standaard geleverd. Ook het grondzeil voor in de voortent ontbreekt niet.

Het reservewiel met beugel, neuswiel met klem, haringzak, 2 jaar garantie zijn standaard voorzieningen bij elke Roadmaster.
 

 
 Nieuwkerksedijk 2b

5051 HT GOIRLE

Tel: 013-5301177

Fax: 013-5300230


Onze showroom is

dagelijks geopend van

10:00 tot 16:30 uur




Zon-en feestdagen gesloten




 

 

 
 
   
 
 
 

Roadmaster.nl Š 2011
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2011, 09:53:07 pm »

ehm.... volgens mij wilde ze juist banken rondom om spullen in op te bergen i.p.v. een lege bak.
Een lege bak is tijdens rijden natuurlijk ideaal maar voor gebruiksgemak op de camping vond ik de twee banken in de lengte ideaal bij onze klapper. Dag lag al het spul in wat we niet nodig hadden of gebruikten. Opgeruimd en netjes.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Richard

  • Gast
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #5 Gepost op: september 26, 2011, 09:57:13 pm »

ehm.... volgens mij wilde ze juist banken rondom om spullen in op te bergen i.p.v. een lege bak.
Een lege bak is tijdens rijden natuurlijk ideaal maar voor gebruiksgemak op de camping vond ik de twee banken in de lengte ideaal bij onze klapper. Dag lag al het spul in wat we niet nodig hadden of gebruikten. Opgeruimd en netjes.
Dat bedoel ik dus..er staat ; is ook te leveren zondere banken...dit betekent dat ze standaard geleverd worden met banken...
 ;)
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #6 Gepost op: september 26, 2011, 10:03:07 pm »

 ;) wij zijn zelf dit jaar over gegaan van de holtkamper family (idd de oragne bak met wit deksel) naar de roadmaster family met 2 bankjes en die halen het echt niet met de holtkamper, maar ja, eens mens moet wat.
bij de roadmaster zijn de bankjes absoluut geen opbergplaatsen, is wel jammer.
heb ook geen andere wagen met banken gevonden, maar wel een hele mooie en handige, oerdegelijke roadmaster...... :J

                                                                 Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

MartineB

  • Gast
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #7 Gepost op: september 27, 2011, 10:51:39 am »

Wat grappig dat er nog steeds van die oranje bakken rondrijden  :)
Het waren echt oerdegelijke vouwwagens en nu blijkt ook wel dat ze heel erg praktisch waren!
Toch vreemd dat er nu (bijna) geen vouwwagens te vinden zijn met bankjes waarbij je voldoende opbergmogelijkheden hebt en met rugleuningen.

Ik geloof in de degelijkheid van Roadmaster maar met weinig opbergruimte (ook bij korte stops) loop je elke keer tegen je spullen op (letterlijk) en ik vermoed dat me dat snel tegen gaat staan.
Wat kan er wel in de bankjes van de Roadmaster, passen daar bijvoorbeeld wel de tentstokken van de voortent in?

Zou het ook mogelijk zijn om de bankjes zelf te maken (uitgaande van een lege bak)?
In onze oude Holtkamper was dit eigenlijk niet meer dan dunne plankjes met klepjes.
Een beetje handig iemand moet dat toch ook zelf kunnen maken?
Heeft iemand daar wel eens iets over gehoord?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #8 Gepost op: september 27, 2011, 05:54:31 pm »

Er gaat genoeg in de bankjes , de stokken kun je kwijt onder het matras dus daar heb je geen last  van..
voortent achtyerin luifel en zijwanden voor in, paar kisten met spullen. tafel en stoelen boven opp de deksel inclusief grondzeil/tapijt.
keuken volsjouwen met keukenspullen en een gasfles. en klaar is kees...ueh sorry Mr.roadmaster
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #9 Gepost op: september 27, 2011, 07:10:57 pm »

Zit me toch af te vragen hoe je in vredesnaam in je bed moet komen als je Louisiana of Arizona rugleuningen heeft...
Gelogd

MartineB

  • Gast
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #10 Gepost op: september 27, 2011, 08:17:49 pm »

Zit me toch af te vragen hoe je in vredesnaam in je bed moet komen als je Louisiana of Arizona rugleuningen heeft...

overheen stappen of naar beneden klappen??
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #11 Gepost op: september 27, 2011, 08:26:42 pm »

overheen stappen of naar beneden klappen??

Overheen wordt lastig omdat je op de bank ligt ;)
En als je hem naar beneden klapt ligt hij op je matras.

Gelogd

MartineB

  • Gast
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #12 Gepost op: september 27, 2011, 08:38:49 pm »

Lig je bij een Jamet altijd op je bank of is dat een keuze om het bed breder te maken?
Het eerste heeft namelijk niet mijn voorkeur en zou voor mij een belangrijke reden zijn om niet voor een Jamet te kiezen.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Rugleuningen (laten) maken Jamet Louisiana/Arizona?
« Reactie #13 Gepost op: september 27, 2011, 08:51:41 pm »

Lig je bij een Jamet altijd op je bank of is dat een keuze om het bed breder te maken?
Het eerste heeft namelijk niet mijn voorkeur en zou voor mij een belangrijke reden zijn om niet voor een Jamet te kiezen.

Als je alleen ligt of beiden lekker tegen elkaar aan ligt dan kan je op het bed zelf slapen ;)
Er ligt echter een goed 'matras' op de bank.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal