Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: welke merken/types hebben 2 vaste bedden?  (gelezen 7124 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bolke

  • Gast
welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Gepost op: oktober 07, 2011, 04:32:48 pm »

hallo allemaal, na een aantal jaar gekampeerd te hebben met een grote tunneltent (Baco), overwegen we om over te stappen op een vouwwagen.
We hebben 2 jonge kinderen dus we willen graag een wagen met 2 vaste bedden met lattenbodems.
Lattenbodems is echt een must omdat dat een van de redenen is waarom we overwegen om over te stappen.
We zijn gaan kijken bij de Wit in Schijndel, heel veel keus.
Sommige merken vielen toen ook meteen af omdat we die onpraktisch vonden (Aart Kok met diagonale buizen voor de vaste bedden of met een hoogwerker je bed in),
 of merken die alleen het klassieke vouwwagenmodel hebben.
Een tent op een bak heeft meer onze voorkeur qua vormgeving.
Holtkamper ook bezocht, maar we vonden die wel erg prijzig in relatie tot wat je er voor krijgt, dus die valt voor ons ook af.
We vonden de vouwwagens van Cabanon erg mooi om te zien en deze leken ons ook behoorlijk praktisch.
Nu zijn er natuurlijk nog veel meer merken dan die bij De Wit staan en Holtkamper vandaar de vraag wel merken hebben nog meer twee vaste bedden met lattenbodems en zien er uit als een "gewone" tent?
Ik hoop dat jullie me van wat info kunnen voorzien zodat ik niet alle dealers af hoef.
groetjes bolke

ps het hoeft geen snelopzetter te zijn, want we trekken niet (wel een keer gedaan maar is niet ons ding) en we zoeken een nieuwe geen tweedehandse.
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2011, 04:42:30 pm door bolke »
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2011, 05:03:03 pm »

Ik weet niet wat je onder "er uit zien als een normale tent" verstaat, maar vouwwagens die je al dan niet optioneel van 2 lattenbodems kunt voorzien zijn de verschillende Camp-lets, alle typen Jamet en de Trigano Odyssee en Olympe. Ook de Smitveld Beauvist is volgens mij met twee lattenbodems te krijgen, maar dat weet ik niet zeker.

Om te voorkomen dat je alle dealers af moet: deze maand wordt de Kampeer en Caravanbeurs georganiseerd in de Jaarbeurs in Utrecht. Daar staan ze allemaal, en kan je ze makkelijk vergelijken. Succes met je zoektocht!
Gelogd

Sami

  • Gast
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2011, 10:57:55 pm »

Beste Bolke,

Even een vraagje: heb je ook de Gerjak Arctic bekeken bij De Wit en wat vond je er van.

Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2011, 11:16:36 pm »

De Holtkamper Feluka moet hier denk ik ook genoemd worden. 2 bedden en absoluut geen doorsnee tentmodel.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Richard

  • Gast
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 08, 2011, 02:35:19 am »

Een Roadmaster Family S een optie?\Je kunt een lattenbodem in de dekselkant zelf maken 
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 08, 2011, 11:56:25 am »

hallo allemaal, na een aantal jaar gekampeerd te hebben met een grote tunneltent (Baco), overwegen we om over te stappen op een vouwwagen.
We hebben 2 jonge kinderen dus we willen graag een wagen met 2 vaste bedden met lattenbodems.
Lattenbodems is echt een must omdat dat een van de redenen is waarom we overwegen om over te stappen.
We zijn gaan kijken bij de Wit in Schijndel, heel veel keus.
Sommige merken vielen toen ook meteen af omdat we die onpraktisch vonden (Aart Kok met diagonale buizen voor de vaste bedden of met een hoogwerker je bed in),
 of merken die alleen het klassieke vouwwagenmodel hebben.
Een tent op een bak heeft meer onze voorkeur qua vormgeving.
Holtkamper ook bezocht, maar we vonden die wel erg prijzig in relatie tot wat je er voor krijgt, dus die valt voor ons ook af.
We vonden de vouwwagens van Cabanon erg mooi om te zien en deze leken ons ook behoorlijk praktisch.
Nu zijn er natuurlijk nog veel meer merken dan die bij De Wit staan en Holtkamper vandaar de vraag wel merken hebben nog meer twee vaste bedden met lattenbodems en zien er uit als een "gewone" tent?
Ik hoop dat jullie me van wat info kunnen voorzien zodat ik niet alle dealers af hoef.
groetjes bolke
ps het hoeft geen snelopzetter te zijn, want we trekken niet (wel een keer gedaan maar is niet ons ding) en we zoeken een nieuwe geen tweedehandse.
Tja, een Smitveld ziet er uit als een "gewone" tent en de Beauvist heeft 2 vaste bedden met lattenbodem.

Kijk maar een op de website van Smitveld -  http://www.smitveld-vouwwagens.nl/

En op Marktplaats voor wat meer foto's van de Beauvist - http://link.marktplaats.nl/476447673

En hier staat een folder van Smitveld, online te bekijken - http://www.smitveld-vouwwagens.nl/prijslijst/vouwwagenfolder/

Wij hebben de Ruebist van Smitveld en die heeft één vast bed en 2 ruimtes naast de wagenbak van 120x220 waar de kinderen kunnen slapen op een luchtbed of stretcher.

Zie hier het opzetten van onze Ruebist:   http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6989.msg76403.html#msg76403

« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2011, 01:31:05 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

bolke

  • Gast
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2011, 02:09:06 pm »

Bedankt allemaal voor het meedenken. Super de reacties!
Kampeer en Caravanbeurs hebben we aangedacht, helaas wordt deze gehouden op de dagen dat wij nou net niet kunnen.

Roadmaster, Camplet etc vallen voor ons, vanwege het uiterlijk, af.
Holtkamper feluka is denk ik een oud model want die staat niet op de website en hebben we ook niet zien staan.
We willen wel een nieuwe.

Bij De Wit waren we helemaal weg van deze: http://tinyurl.com/662feln
Maar Smitveld is er zeker een die we ook in overweging gaan nemen.
Ziet er mooi uit een pyramidetent op een bak!
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Re: welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 09, 2011, 02:35:40 pm »

De trigano odyssee heeft 2 vaste bedden
De laatste modellen zelfs aan beide kanten een latten bodem.
En best snel opzetbaar.
En heel erg betaalbaar.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 09, 2011, 06:05:05 pm »

Als dan toch weer iedereen reclame maakt voor zijn vw, ook de Tago Settler heeft 2 vaste bedden met lattenbodem, is snel op te zetten en af te breken, de bagage kan erin gedaan worden zonder de tent op te zetten, de keuken kan op zijn plaats blijven en behoeft er niet te worden afgehaald,   er zijn maar 10 haringen nodig en kent een goede prijs / kwaliteit verhouding.

Mijn tip: Ga echt kijken op een beurs, bepaal wat belangrijk voor je is, bepaal je budget en zoek de vw die je het meest aanspreekt.

Alle onzin van "mijn vw is de beste"kennen we nu wel.



Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 09, 2011, 06:57:30 pm »

Als dan toch weer iedereen reclame maakt voor zijn vw, ook de Tago Settler heeft 2 vaste bedden met lattenbodem, is snel op te zetten en af te breken, de bagage kan erin gedaan worden zonder de tent op te zetten, de keuken kan op zijn plaats blijven en behoeft er niet te worden afgehaald,   er zijn maar 10 haringen nodig en kent een goede prijs / kwaliteit verhouding.
Mijn tip: Ga echt kijken op een beurs, bepaal wat belangrijk voor je is, bepaal je budget en zoek de vw die je het meest aanspreekt.

Alle onzin van "mijn vw is de beste"kennen we nu wel.
Volgens mij zegt niemand hier "mijn VW is de beste"
Er worden tips gegeven en zo veel mogelijk rekening houdend met de wensen aangegeven door topic starter Bolke.
En laten we eerlijk wezen, de Safari Lodge die aangegeven wordt in het antwoord van Bolke ( Bij De Wit waren we helemaal weg van deze: http://tinyurl.com/662feln ) is een echte tent om te zien, en dat willen ze graag. En daar voldoet buiten die Safari Lodge volgens mij alleen de Smitveld aan, vandaar de tip naar Smitveld  :K
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

bolke

  • Gast
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2011, 08:24:18 pm »

We zoeken inderdaad een tent met de kenmerken van een vouwwagen, maar niet het klassieke vouwwagenmodel zoals je ziet bij camplet, trigano, gerjak tago, 3dog, compi-camp, roadstar etc etc
Daar hebben we niet echt een klik mee. Het liefst zouden we 2 lattenbodems in onze huidige tent in laten bouwen, maar helaas dat gaat niet zover ik weet  ;)
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #11 Gepost op: oktober 09, 2011, 09:24:34 pm »

Wat is de reden dat je 2 vaste bedden met een lattenbodem wilt hebben? Je schrijft dat je 2 jonge kinderen hebt, wat noem je jong. Kinderen kunnen al snel in een ondertentje liggen op een slaapmatje/luchtbed. Is nog spannend ook nog. Bij ons sliepen ze vanaf 7 jaar in een bijzettentje. Met het ouder worden van de kinderen veranderen je wensen/eisen aan een vw ook is mijn ervaring. Als je rond gaat trekken is het opzetgemak ook een aandachtspunt. Succes met het maken van een goede keus.
Gelogd

bolke

  • Gast
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #12 Gepost op: oktober 09, 2011, 09:38:15 pm »

@Alderik Een lattenbodem ventileert beter dan een bedplank.
Over 7 jaar zijn onze kinderen pas 7 en in de tussentijd wil ik ook graag dat ze goed slapen (en als ze dan toch in een eigen tent willen hebben m'n man en ik allebei ons eigen tweepersoonsbed met lattenbodem  ;)
Zoals ik al eerder schreef trekken we niet (een keer gedaan nooit weer) dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 09, 2011, 09:41:41 pm »

(en als ze dan toch in een eigen tent willen hebben m'n man en ik allebei ons eigen tweepersoonsbed met lattenbodem  ;)

Gezellig :#
Gelogd

bolke

  • Gast
Re:welke merken/types hebben 2 vaste bedden?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 09, 2011, 09:48:09 pm »

regeren is vooruitzien zeggen ze toch  :#
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal