Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Gastencabine Jametic  (gelezen 9688 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Gastencabine Jametic
« Reactie #15 Gepost op: februari 10, 2012, 04:19:54 pm »

Is inderdaad zoiets. rood dak en verder ecru en een rode onderrand. Heb het ding ongezien gekocht bij een Jamet dealer. Maar op vertroouwen dat het is zoals gezegd. zou ook nog 1 jaar garantie hebben omdat de zijtent net een jaar oud is. Ik denk overigens niet dat een dergelijke tent aan de Louisiana of Arinzona past. deze past precies op de rits in de zijkant van de Jametic. Heb zoiets nog nooit gezien, maar kan Angel vast beter uitleggen.

Hij is heel mooi. Gefeliciteerd ermee.

Wij hebben an sich wel een rits aan de zijkant, maar deze zal inderdaad niet gaan passen.
Bij wie zou ik kunnen navragen of zoiets er ook is voor de Louisiana?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gastencabine Jametic
« Reactie #16 Gepost op: februari 10, 2012, 05:06:55 pm »

Hij is heel mooi. Gefeliciteerd ermee.

Wij hebben an sich wel een rits aan de zijkant, maar deze zal inderdaad niet gaan passen.
Bij wie zou ik kunnen navragen of zoiets er ook is voor de Louisiana?
Kun je vinden op Jamet.nl Maar staat geen aanbouw in de accessoires lijst. wel kun je de Louisiana verlengen volgens mij. Is ook een optie natuurlijk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gastencabine Jametic
« Reactie #17 Gepost op: februari 10, 2012, 05:08:47 pm »

Het is echt wel groot inderdaad. Een beetje de maat van een tweepersoons bed. Er zit inderdaad een rits aan de kant van de voortent. Als je die dicht doet is de voortent makkelijker warm te krijgen en te houden. Waar wij wel tegen aanliepen letterlijk en figuurlijk. Dat was de schuine tentstok van de voortent. Ik heb al gezegd dat we hem pas 1 nacht gebruikt hebben, maar toch beide wel een aantal keer ons hoofd gestoten. Mocht je dat nog iets creatiefs op vinden dan hoor ik dat graag. Nu hadden we er maar een handdoekje aan gehangen zo dat het iets harder op viel.

Wij hebben de tent er niet standaard aan zitten wat wel zou kunnen denk ik. Maar als we een keer 1 nacht op een camping staan om daarna door te trekken dan zet ik hem toch niet op. Ik heb ook het vermoeden dat het op sommige plekken niet groot genoeg is om het tentje er aan te laten zitten.
Zo, de uitbouw is net binnen. geweldig snelle service van vouwwagencentrum Noordbergum. Alles lijkt helemaal compleet. De afm. zijn netto 205x140 cm. KLeur is egaal ecru, dus net als onze Jametic. Had gehoopt op wat meer kleur, maar dit is ook prima.
Die schuine tentstok is inderdaad wel een goeie, nog niet aan gedacht. Daar is ook niets voor, want dat is een dragend deel van de gehele constructie en dus niet verwijderbaar. Er een handdoek op hangen is inderdaad wel een goeie tip. Want je hersens ertegen stoten lijkt me niet prettig.
Het geheel Jametic en zijtent wordt nu langzamerhand wel groot. Vooral als de luifel er ook nog eens voor hangt.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2012, 06:54:47 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Gastencabine Jametic
« Reactie #18 Gepost op: februari 11, 2012, 06:33:15 pm »

Zo, de kogel is door de kerk. Gisteren een gastencabine, zijtent gekocht voor onze Jametic. Liep al een jaar te zoeken via MP. Diverse gezien, maar altijd blauwe. Meesten waren niet los te koop. Nieuw vinden we nogal prijzig. Nu dan eindelijk een gevonden in de kleur ecru/cognac zoals onze vw. Nog niet echt goedkoop voor Euro 400,-. 1 jaar gebruikt, als nieuw volgens de verkoper. Onderhandelen over de prijs hielp niet. Wel is de prijs nu inclusief de verzendkosten door de Jamet dealer ver van hier. Een nieuwe kost momenteel overigens 663 Euro. De reden; dochterlief is inmiddels 12 en sliep altijd in de ondertent. Erg ruim is het daaronder niet nu ze steeds maar groter wordt. ze wil graag in een eigen tent, maar wij als bezorgde ouders vinden dat een minder goed idee in het buitenland. En het scheelt ook in kampeerkosten. De gastencabine is ook altijd weer makkelijk te verkopen gezien de vraag die er naar is.


Zeer herkenbaar, alleen waren wij opzoek naar de blauwe uitvoering. Zijn wel iets meer te krijgen dan de lichte maar ook roofgoed: als ze al op MP staan, zijn ze vaak binnen 15 minuten weg! Dus toch maar een nieuwe gehaald bij Obelink: ? 530. Wij wilden niet het risico lopen dat we straks geen aanbouw hadden......

Toen Vervat failliet ging hadden ze trouwens nog een aantal van die lichte op voorraad: rond de  ?300. Helaas geen blauwe voor ons en een lichte zijtent bij onze blauwe Jametic vonden wij geen goed plan, al is de wagen dan wel héél herkenbaar voor de kids op de camping!

Hoop dat je er net zoveel plezier van zult hebben als wij dat hopen te hebben, enne bij eventuele verkoop krijg je vaak een goede prijs voor de bijzettent.
Su6
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gastencabine Jametic
« Reactie #19 Gepost op: februari 11, 2012, 06:57:04 pm »

@Davinci. Een lichte bij een blauwe vind ik dan nog reuze meevallen, vrij neutrale kleur. Maar ik kwam alleen maar blauwe tegen en vond dat niet zo geslaagd bij onze kleur. Nu dus veel mazzel en dat er niemand sneller reageerde dan mij. Want de adv. stond zaterdag al op MP en ik heb pas woensdag de koop gesloten. Hikte eerst tegen de prijs aan, maar na wa nadenken toch maar gedaan. En inderdaad blijft de zijtent redelijk zijn waarde behouden vanwege de zeer grote interesse voor de tent. Had ook veel adverteerders benaderd die een vw plus zijtent te koop hadden. Maar niemand wilde los verkopen. En begrijp ik wel, want met een zijtent is de Jametic zeer interessant voor gezinnen met kinderen die toch snel willen klappen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Gastencabine Jametic
« Reactie #20 Gepost op: februari 15, 2012, 08:11:29 pm »

@Davinci. Een lichte bij een blauwe vind ik dan nog reuze meevallen, vrij neutrale kleur. Maar ik kwam alleen maar blauwe tegen en vond dat niet zo geslaagd bij onze kleur. Nu dus veel mazzel en dat er niemand sneller reageerde dan mij. Want de adv. stond zaterdag al op MP en ik heb pas woensdag de koop gesloten. Hikte eerst tegen de prijs aan, maar na wa nadenken toch maar gedaan. En inderdaad blijft de zijtent redelijk zijn waarde behouden vanwege de zeer grote interesse voor de tent. Had ook veel adverteerders benaderd die een vw plus zijtent te koop hadden. Maar niemand wilde los verkopen. En begrijp ik wel, want met een zijtent is de Jametic zeer interessant voor gezinnen met kinderen die toch snel willen klappen.

Klopt: heb alle advertenties van een vw met cabine benadert om de cabine los te verkopen, helaas....  Had trouwens ook diverse vraagadvetenties geplaatst op de welbekende sites, ook zonder succes.Wat ik wel irritant vond was dat toen ik de nieuwe uitbouw had opgehaald ik spontaan werd benadert door 2 mensen of ik nog interesse had in een uitbouw! Zul je altijd zien. Maar wij zijn blij, een daar gaat het om.
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re: Gastencabine Jametic
« Reactie #21 Gepost op: februari 15, 2012, 09:46:18 pm »

gefeliciteerd met de uitbouw,
Ook wij hebben bij onze 4X4 (2011) deze uitbouw, deze is ons vorig jaar uitstekend bevallen.
In eerste instantie zou onze oudste dochter hier slapen en de middelse in de onder tent.
Echter na 4 nachten sliep deze ook in de uitbouw.
ze vond de onder tent te laag stoten regelmatig haar hoofd.
Alleen waar je voor moet uit kijken zijn de pooten, hier zit een rond plastic plaatje aan dat heel makkelijk afbreekt .
Hier wil ik zelf een houten plaatje voor maken, was bij ons afgebroken waarschijnlijk iets zwaars op gelegen tijdens het in pakken.
Kwamen achter bij het opzetten op de camping.
Wij hebben een aantal dagen met wat regen gehad in Frankrijk en toen kwam er water in de aanbouw.
Dit komt door de naad tussen het stoffen en kunstof gedeelte, wij konden door deze naad naar buiten kijken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gastencabine Jametic
« Reactie #22 Gepost op: februari 15, 2012, 09:57:14 pm »

gefeliciteerd met de uitbouw,
Ook wij hebben bij onze 4X4 (2011) deze uitbouw, deze is ons vorig jaar uitstekend bevallen.
In eerste instantie zou onze oudste dochter hier slapen en de middelse in de onder tent.
Echter na 4 nachten sliep deze ook in de uitbouw.
ze vond de onder tent te laag stoten regelmatig haar hoofd.
Alleen waar je voor moet uit kijken zijn de pooten, hier zit een rond plastic plaatje aan dat heel makkelijk afbreekt .
Hier wil ik zelf een houten plaatje voor maken, was bij ons afgebroken waarschijnlijk iets zwaars op gelegen tijdens het in pakken.
Kwamen achter bij het opzetten op de camping.
Wij hebben een aantal dagen met wat regen gehad in Frankrijk en toen kwam er water in de aanbouw.
Dit komt door de naad tussen het stoffen en kunstof gedeelte, wij konden door deze naad naar buiten kijken.
We zullen zien hoe de aanbouw zich houdt komend seizoen. Hoort natuurlijk geen water in te komen lijkt me. Waar zit die naad precies? Wel iets om rekening mee te houden als het regent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal