Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Tips en tricks matras Jamet Louisiana  (gelezen 21113 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Gepost op: april 09, 2012, 03:47:14 pm »

Dag allemaal!

Het kampeerseizoen staat weer voor de deur en dan begint het weer te malen. Wij zijn in het bezit van een Jamet Louisiana a.s 2006, erg tevreden alleen niet over het matras. Ik heb de zoekfunctie al even gebruikt en verschillende topics doorgelezen maar heb nog niet goed een antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Ik heb zelf regelmatig last van rugproblemen, en ondanks een lattenbodem, wat al een verbetering  is t.o.v. onze Alpen Kreuzer die een houten plaat had, kom ik toch stijf en soms met pijn mijn bed uit.

Zou een oplegmatras op het originele jamet matras de oplossing zijn? Of is een compleet nieuw matras een betere optie? Graag zou ik ook tips van sites en winkels ontvangen want door de bomen zie ik het bos niet meer.

Alvast hartelijk dank!
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2023, 04:59:46 pm door KampeerFan »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2012, 03:55:02 pm »

Ik heb een paar vragen, hoe jong/oud is je matras, wat voor materiaal is het en wat is de maximale dikt die je kwijt kunt bij het dichtklappen?
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2012, 03:56:48 pm »

Wij hebben op de oorspronkelijke matrassen van onze Conway memory foam matrassen gelegd van ? 100,- per stuk (2 persoons) van de Outlet van De Vrijbuiter in Heerhugowaard! Ze zijn eenvoudig in lengte of breedte aan te passen, voor onze wagen waren ze nl. iets te lang.

Een enorme verbetering maar nog altijd niet perfect. Denk toch dat je met een matras van de Matrasvakman (en vele andere adressen, wij hadden bijv. een adresje in IJmuiden op het oog toen we hier 'tegenaan' liepen) ws. een hoger comfort kan bereiken.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2012, 03:57:34 pm »

Tja dit is eigenlijk erg moeilijk want iedereen voelt iets anders.
Wij hebben een opdek genomen van nasaschuim van ongeveer 5 cm en slapen hier goed op.

We hebben trouwens een sponsor http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5830.0.html
Die is ook erg goed in adviseren .
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2012, 04:26:47 pm »

Ik heb een paar vragen, hoe jong/oud is je matras, wat voor materiaal is het en wat is de maximale dikt die je kwijt kunt bij het dichtklappen?

De matrassen zijn van 2006, ze zijn gemaakt van een groen schuim wat je vorm langzaam aanneemt, de dikte is nu 7/8 cm en daar kan een dik dekbed bovenop met dichtklappen. De maximale dikte weet ik zo niet en kan ik moeilijk achterhalen omdat de vouwwagen in de stalling staat. Misschien dat iemand anders hier antwoord op kan geven?

Staat genoteerd Alex en Klavertjes, bedankt!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2012, 04:38:11 pm »

Als ze zo "dun" zijn heb je een hoge stevigheid nodig om een goede suport te krijgen. Als je Robert van de matrasvakman een bericht stuurd krijg je bijna direct een reactie. Hij geeft, zoals Alex ook al aangaf, ook advies en kent alle do's en dont's
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #6 Gepost op: april 09, 2012, 04:43:53 pm »

Ok bedankt muis! Ik zal Robert i.g. even een bericht sturen!
Gelogd

arjanjamet

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #7 Gepost op: april 09, 2012, 04:52:55 pm »

hey jeroen,

ik ben benieuwd naar je uitkomst. Wij hebben welliswaar geen lattenbodem, maar een dichte plaat, maar wel dezelde zachte matrasjes.

ik hoor graag wat je bevindingen zijn, en wat je geadviseerd hebt gekregen.


groetjes

Arjan
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #8 Gepost op: april 09, 2012, 04:55:53 pm »

Heb net even een berichtje gestuurd naar Robert en je kunt je vraag meteen stellen.

@ arjanjamet, check ook even via de zoekmachine de andere topics over matrassen.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #9 Gepost op: april 09, 2012, 05:01:19 pm »

@ Muis en Arjan

Ik heb mijn vraag net verstuurd, ik zal jullie hier op de hoogte houden.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #10 Gepost op: april 10, 2012, 07:49:26 pm »

Ik heb mijn verhaal even aan Robert uitgelegd en heb een heel duidelijk antwoord terug gekregen. Ik post zijn mail even omdat ik het niet beter kan uitleggen:

Ik denk dat als ik het zo lees, dat het een Polyether matras is, wat niet voldoende ondersteuning biedt om de hele nacht goed op te kunnen slapen. Het is zo dat een matras naar verloop van tijd "doorzakpunten" krijgt, vooral op de punten waar het matras het zwaarste belast wordt. Het lastige met vouwwagenmatrassen is dat de meeste vouwwagens niet voldoende ruimte hebben om een echt comfortabel matras kwijt te kunnen, vanwege de geringe dikte die het matras mag hebben.

Wij leveren enkel polyether matrassen van een goede kwaliteit schuim (SG40), maar deze hebben ook een stevig slaapcomfort.

Als u het gevoel heeft dat u na verloop van tijd het matras steeds harder vindt worden, dan denk ik dat een topdekmatras van traagschuim een oplossing zou kunnen zijn. Door de stevige onderlaag van het matras zou u dan meer comfort krijgen door de traagschuim topper erbovenop te leggen. Een traagschuim topdekmatras vormt zich helemaal naar de contouren van uw lichaam door de lichaamswarmte, waardoor u op de ondersteuning krijgt waar dit nodig is.
 
Het nadeel is dat u hiervoor wel weer ruimte kwijt bent, want vermoedelijk niet in de vouwwagen past. (een topdekmatras is vaak ongeveer 5 cm extra).

Een topdekmatras op maat 165x200 cm is wel een vrij prijzige oplossing, want die zou ? 383,90 kosten.

Kenmerken:
? Kern: 5 cm Traagschuim HR60
? Hoogte: +/-5 cm
? Tijk: Luxe afneembare bekleding
? Anti-allergisch: Ja
? Geschikt voor op alle matrassen
? Levensduur: ? 10 jaar
? 3 Jaar garantie

Wel is het zo dat wij u hierop 10% korting kunnen aanbieden, als u betalend lid bent van de vouwwagenclub, Dan zou de prijs uitkomen op: ? 345.
De genoemde prijs is inclusief btw, en inclusief bezorgkosten in Nederland.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd,

Met vriendelijke groeten,

Robert Brouwer
Matrasvakman.nl


Ik moet nu dus eerst gaan meten hoeveel cm matras ik kan meenemen in de vouwwagen. Verder vind ik het persoonlijk een hele hap geld, al besef ik ook wel dat je voor een kwaliteitsmatras op maat nu eenmaal wat centen kwijt bent. Maar toch het zijn wel weer extra centen... Verder weet ik ook niet zeker of dit de ideale oplossing zal zijn.

Ik ga er eerst maar eens rustig over nadenken en misschien heeft iemand anders nog een goede en goedkopere tip?

Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #11 Gepost op: april 10, 2012, 08:49:04 pm »

hmmm.. ik zit eigenlijk te denken aan 2 self inflatable matjes. Die kun je kopen tot een dikte van 10cm en na gebruik rol je ze op tot ze leeg zijn... veniel weer dicht en weer uitrollen en dan nemen ze bijna geen hoogte in beslag en kun je ze laten liggen.
Uitgerold is de levensduur het langst.

wellicht zoiets... http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/luchtbedden-matrassen/hypercamp-camp-10.html?category_params=category_id%3D1216%26page%3D2
Het zal wellicht even zoeken zijn naar de juiste maat maar een avondje internet is het prijsverschil waard denk ik.

Succes!
Gelogd

teammeyer

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #12 Gepost op: april 10, 2012, 09:01:17 pm »

Wij hebben er een opdekmatras van 5 cm opgelegd , die inderdaad reageert op lichaamswarmte.
We slapen nu heerlijk, koste ongeveer 150 eurootjes bij een camping winkel hier. 2 persoons ! 120  x 190
Ik vindt ze wel wat zwaar, maar ja hoef het zelf ook niet te sjouwen steeds.

Alleen met dat lichaamswarmte heb ik mijn bedenkingen. Het was in Kroatie s`nachts warm , hoe zit dat dan?

Gr teammeyer

Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #13 Gepost op: april 11, 2012, 09:18:14 am »

Wij hebben nu de lattebodems van cabanon van iemand over genomen voor een mooi prijsje. Nu gaan we eind van de maand eerst dit proberen en als dat niet voldoende is kopen we een matras van 9 cm hoogte bij de matras vakman.
Iets duurder maar schijnt geweldig te liggen!!
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #14 Gepost op: april 12, 2012, 10:50:05 pm »

@dorus_Jolan; wij hebben de lattenbodems al maar we gaan toch nog voor een opdekmatras...het scheelt wel maar ik vind de matrassen toch nog te hard.

Wat betreft de traagschuim/nasa schuim achtige matrassen die werden ons juist afgeraden aangezien ze als het erg warm is zo slap worden dat je er eigenlijk niet veel meer aan hebt...en bij kou het tegenovergestelde...

Er werd ons geadviseerd juist niet voor dergelijke opdekmatrassen te gaan...wij zijn het spoor een pietsie bijster maar we gaan nog wel ff verder zoeken :**
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal