Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Bouwjaar Jamet Louisiana  (gelezen 10765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosi

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #15 Gepost op: juni 21, 2012, 09:05:25 am »

ik heb helaas moeten ondervinden, dat de vw, of aanhanger, zowel op de oprit, voor het perceel, als ook op je eigen perceel achter een hek; niet verzekerd is via de inboedel. Wel als hij in de garage staat.
heeft me heel wat centjes gekost afgelopen week.......

Dat is balen zeg, je leest het niet vaak dat er een VW van de oprit wordt gestolen.

Ik heb over het mee verzekerd zijn met de inboedelverzekering, in begin van dit jaar nagevraagd bij onze verzekering (RVS) en zij gaven aan dat ALLES wat aan of in je woning of bij behorende bijgebouwen (schuurtje / garage) is mee verzekerd. Voor zaken als een aanhanger of VW etc werd wel aangegeven dat deze moet zijn voorzien van goedgekeurde sloten en bijvoorkeur zijn beveiligd (lees vast gemaakt) aan de bebouwing. Heb je geen oprit/garage (zoals wij) dan zou onze VW mee verzekerd zijn als hij met de voorgeschreven beveiliging middelen voor onze woning aan de openbare weg zou staan met inacht neming van de lokale gemeentelijke bepalingen.

De reden dat wij onze 6 jaar oude VW toch nog hebben verzekerd, is een samengaan van de (rest)waarde van onze VW met de kampeeruitrusting die erin/aan zit. Zouden wij alleen de standaard VW-WA verzekering hebben genomen zouden we op ca. ?50,- zijn uitgekomen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #16 Gepost op: juni 21, 2012, 09:42:30 am »

Hier heb ik een offerte liggen van de Unive van 43 euro per jaar, idd alleen wa. Dat vindt ik nog wel meevallen, mocht er iets mis gaan!

Dat vind ik eigenlijk best wel duur.

Bij unigarant kwam ik op 17 eur per kwartaal maar dan heb ik het wel over volledig casco en 5 jaar nieuwwaardedekking .

Voor de gein ook offerte gemaakt bij ASr (waar ik vrijwel al mijn verzekeringen heb zitten, behalve de oldtimerpolis) kwam ik op 30 eur per maand! :H en twee jaar vervangingswaarde. en let op: ik heb de afgelopen 17 jaar geen schade geclaimd!

Als je wil verzekeren loon een beetje rondkijken dus wel de moeite.
Gelogd
Adventure Awaits

bosi

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #17 Gepost op: juni 21, 2012, 10:09:29 am »

Dat vind ik eigenlijk best wel duur.

Bij unigarant kwam ik op 17 eur per kwartaal maar dan heb ik het wel over volledig casco en 5 jaar nieuwwaardedekking .

Voor de gein ook offerte gemaakt bij ASr (waar ik vrijwel al mijn verzekeringen heb zitten, behalve de oldtimerpolis) kwam ik op 30 eur per maand! :H en twee jaar vervangingswaarde. en let op: ik heb de afgelopen 17 jaar geen schade geclaimd!

Als je wil verzekeren loon een beetje rondkijken dus wel de moeite.

uhhh, ?17,- per maand (?68,-) is bijna het zelfde bedrag als waarvoor ik verzekerd ben dus zie ik het verschil niet helemaal om maar te zwijgen van de ASR met ?30,- p/m (?360 p/j), en helaas is je klapper ouder dan 5 jaar dan kun je alleen nog WA met extra uitrusting en stormschade dekking krijgen en is deze polis dan vrijwel net zo duur als de vol casco. En volgens mij ging het hier om een wat oudere VW. En heb je een (bijna) nieuwe VW uit het duurdere segment (Holtkampers, Smitveld etc) dan kun je deze bij een aantal (goedkopere) verzekeraars  niet tegen nieuw waarde verzekeren omdat de nieuw/vervanging waarde voor hun te hoog is.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #18 Gepost op: juni 21, 2012, 10:53:01 am »

misschien begrijpen we elkaar verkeerd.

ik vind 45 euro voor alleen maar een WA verzekering
duur.

En de polis van ASR is ronduit belachelijk! vandaar dat ik ze vierkant uitlach met de smiley.


wat die 17 euro per kwartaal. Net nog eens gekeken maar dat is dan overigens vervangingswaarde en geen nieuwwaarde.

Gelogd
Adventure Awaits

bosi

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2012, 11:21:41 am »

No hard feelings  :# , deze discussie is eigenlijk, mijn inziens, oorspronkelijk gestart met de vraag van BjornP of het noodzakelijk of zinvol is om een oudere VW (waarschijnlijk een behoorlijk stuk ouder dan 5 jaar) en met dus een lage dagwaarde, nog appart (WA) te verzekeren.

Wij hebben zelf besloten dat we voor onze 6 jaar oude klapper, voorlopig nog best ?6,- / ?7,- per maand, voor een WA + storm en uitrusting dekking willen betalen, omdat we nu nog ca ?1500,- tot ?2000,- terug zouden krijgen bij volledig verlies (vervangingwaarde voor onze klapper exclusief uitrusitng is ca. ?2500 - ?3000,- bij een dealer, dag waarde zal ca ?2000,- zijn). Over een jaar of 2-3 halen we onze VW uit de verzekering omdat het dan niet meer lonend is.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #20 Gepost op: juni 21, 2012, 11:35:17 am »

Je hebt gelijk.
Maar een aparte Wa zou ik niet doen. daarbij maakt de leeftijd van de caravan niet uit.

Misschien heeft de TS hier wat aan:

http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/verzekeringen/autoverzekeringen/extra/caravanverzekering/

Gelogd
Adventure Awaits

BjornP

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #21 Gepost op: juni 21, 2012, 11:56:02 am »

Inmiddels ook een antwoord van mijn verzekeraar (Interpolis).
Beperkt casco heeft eigenlijk geen zin meer gezien de leeftijd en dus restwaarde van de vouwwagen. Aanspraakelijkheid is ook niet nodig want gekoppeld aan de auto valt het onder de wa verzekering van de auto en los van de auto valt het onder de aanspraakelijkheid particulieren. Inboedel is gedekt via de reisverzekering.
Kortom eigenlijk geen extra verzkering meer noodzakelijk.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #22 Gepost op: juni 21, 2012, 09:19:13 pm »

 :off Deze tekst zo van de verzekeraar gekregen? In een mail o.i.d? Ik vind voor een professional het niet juist schrijven van het woord aansprakelijkheid echt een schande...
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Richard

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #23 Gepost op: juni 21, 2012, 09:25:43 pm »

:off Deze tekst zo van de verzekeraar gekregen? In een mail o.i.d? Ik vind voor een professional het niet juist schrijven van het woord aansprakelijkheid echt een schande...
ook van verzekering ..laatste regel
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #24 Gepost op: juni 21, 2012, 09:28:51 pm »

Die zag ik ook maar kan nog tikfout zijn, twee x aanspraakelijkheid? Bijna geen toeval toch?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #25 Gepost op: juni 21, 2012, 09:59:37 pm »

overigens wel goed en eerlijk advies! fout geschreven of niet.
Gelogd
Adventure Awaits

BjornP

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #26 Gepost op: juni 22, 2012, 09:14:33 am »

Nee heb ik zelf even overgetypt naar aanleiding van hun reactie per mail. Sorry voor de spel fouten hoor!
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #27 Gepost op: juni 23, 2012, 01:15:49 am »

Nee heb ik zelf even overgetypt naar aanleiding van hun reactie per mail. Sorry voor de spel fouten hoor!

Als ik voor alle spelfouten die ik gemaakt heb tot nu toe 5 cent moet betalen, dan moet ik volgens mij ongeveer 234 jaar oud worden om het af te betalen hahaha. :H
Het advies was overigens wel erg netjes.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal