Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ondergrondzeil  (gelezen 18025 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2011, 03:57:06 pm »

wij hebben het antiworteldoek gekocht bij Obelink, en dat is een vaste maat. Volgens mij is de rand dan ook meteen afgewerkt.
(of het is me niet opgevallen dat ie gaat rafelen).

In ieder geval heb ik er zelf niks aan gedaan.


Ik heb het worteldoek onder de naaimachine afgekant en gezoomd. Is een lastig werkje omdat het glijdt maar Jan heeft het op zijn plekkie gehouden en ik ben achter de machine gaan zitten.
Gelogd
Jevipro

irene1979

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #16 Gepost op: februari 17, 2011, 03:59:24 pm »

gebruik afdek zeil om het gronzeil waar we echt op lopen droog te houden. Wij hebbenvoor onze jametic die met van die opblaasbare randen, ideaal!!!!
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #17 Gepost op: februari 17, 2011, 06:11:15 pm »

Ik heb in de tuin wel antiworteldoek gebruikt en mijn ervaring is dat dit nogal snel rafelt. Is er een manier om de randen die geknipt zijn te bewerken zodat ze niet rafelen?

De onderstaande handeling op een stoepje of pleintje, ter voorbereiding op de camping!!

Ruim op maat knippen en een stukje omslaan, met een soldeerbrander even kort/ snel langshalen.
Smelt het worteldoek netjes inelkaar, meteen met een plamuurmes langsstrijken en zie hier....
Een worteldoek op maat voor jaren plezier! :K :K
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #18 Gepost op: februari 17, 2011, 08:02:52 pm »

Wat ik toch ook nog een nadeel vindt is... dat het water op het dunne zeil (schilderszeil) blijft staan na een fikse bui. Dan is het effect van je worteldoek ook weg want er blijft altijd water op dat andere (schilderszeil) staan.

Wij rollen het te veel aan schilderszeil altijd op en leggen dat dan weer op het tenttapijt. Dan blijft het water altijd onder het schilderszeil. Althans, wij hebben nog nooit water op het schilderszeil gehad.

Wel lijkt het soms na een enorme bui of je over een waterbed loopt. Maar dat komt eerder omdat de grond het niet op kan nemen dan iets anders.
 
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #19 Gepost op: februari 17, 2011, 08:57:42 pm »

Wij maken van het plastic een kuip, we hebben geen vast grondzeil. Extra scheerlijn meenemen en rondom spannen. Bij regen plastic erover heen vouwen met behulp van een wasknijper en je hebt een kuip. Was zeer handig afgelopen juni aan de cote d'azur. Geen natte voeten gehad in de vw, terwijl er toch veel aan het dweilen waren. Overigens wel modder onder het zeil, wat niet lekker loopt, maar dat is een detail. Loopt allemaal niet lekker weg bij rotsgrond.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #20 Gepost op: februari 17, 2011, 09:32:41 pm »

Wij maken van het plastic een kuip, we hebben geen vast grondzeil. Extra scheerlijn meenemen en rondom spannen. Bij regen plastic erover heen vouwen met behulp van een wasknijper en je hebt een kuip. Was zeer handig afgelopen juni aan de cote d'azur. Geen natte voeten gehad in de vw, terwijl er toch veel aan het dweilen waren. Overigens wel modder onder het zeil, wat niet lekker loopt, maar dat is een detail. Loopt allemaal niet lekker weg bij rotsgrond.
Zoiets deden wij ook in onze tent tijd. Het dekzeil wat we gebruikten was veel te groot. Dus vouwden we het teveel op en zetten dit overeind tegen de tentwanden. Geen tocht en geen water in de tent. Maar ben nu toch wel blij met het inritsbare kuipzeil.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Qwaqa

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #21 Gepost op: februari 17, 2011, 09:55:11 pm »

Geen zwart landbouwplastic gebruiken werd ons gezegd. Daar zitten weekmakers (?) in die reageren met het kunstof van het kuipgrondzeil.
Ik heb inderdaad wel eens ergens gehoord of gelezen dat je niet zomaar elke plasticsoort met elkaar zou moeten combineren. Is er iemand die daar meer van weet?
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #22 Gepost op: februari 17, 2011, 10:07:18 pm »

De onderstaande handeling op een stoepje of pleintje, ter voorbereiding op de camping!!

Ruim op maat knippen en een stukje omslaan, met een soldeerbrander even kort/ snel langshalen.
Smelt het worteldoek netjes inelkaar, meteen met een plamuurmes langsstrijken en zie hier....
Een worteldoek op maat voor jaren plezier! :K :K

dit vinden wij hele goede bruikbare tip.
dank je wel voor het delen als het omzomen dat we hebben gedaan niet helpt gaan we dit zekers uitproberen
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #23 Gepost op: februari 18, 2011, 07:39:53 am »

Even wat rond gekeken op Google, Maar landbouwplastic schijnt geen weekmakers te bevatten.
http://www.visscherholland.com/NED/index/PRODUCTEN/GWW/Afdichtings-%20en%20afdekfolie%C2%A0/LDPE/
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #24 Gepost op: februari 18, 2011, 07:21:39 pm »

Wij gebruiken nog steeds altijd schilders-/afdekfolie onder ons kuipgrondzeil. Bij opruimen blijft je grondzeil brandschoon en kun je mooi de boel op het plastic opvouwen en de randen even met een doekje afnemen. Plastic wordt na ieder gebruik weggegooid. Dit is namelijk meestal te muf en vies om aan te pakken.
Voorafgaand aan het opzetten maken we de ondergrond vrij van scherpe deeltjes en spannen we het afdekfolie even met 4 pennen. Dan grondzeil eropleggen en klaar.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #25 Gepost op: februari 18, 2011, 08:21:46 pm »

wij hebben het antiworteldoek gekocht bij Obelink, en dat is een vaste maat. Volgens mij is de rand dan ook meteen afgewerkt.
(of het is me niet opgevallen dat ie gaat rafelen).

In ieder geval heb ik er zelf niks aan gedaan.
zelfde gekocht bij de wit. randen zijn afgewerkt en rafellen dus niet en ze zijn voor onze vw precies op maat.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #26 Gepost op: februari 18, 2011, 09:14:59 pm »

Ik heb tot nu toe altijd een bouw/afdek-zeil onder ons kuipzeil gelegd. Niet tegen het vocht, maar tegen de vuiligheid. Het scheelt flink schoonmaken, want dat zeil kloppen we een beetje uit en vouwen de vieze kanten naar binnen.

Nu ga ik dat zeil vervangen door worteldoek. We hebben namelijk ook regelmatig de opstelling dat wel alleen de luifel opzetten met het bolontapijt ervoor. Met worteldoek onder het bolontapijt heb je, in tegenstelling tot een zeil onder het tapijt, geen zeiknatte toestand bij veel regen. En het tapijt wordt met het doek eronder ook niet smerig.

Worteldoek is 'Best of both worlds' wat mij betreft.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

screech

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #27 Gepost op: februari 21, 2011, 09:32:36 am »

@PaneVino
Let wel op dat anti-worteldoek wel vocht doorlaat. Dat wil zeggen, water komt van onderen zo door je Bolontapijt heen.
Daarom hebben wij onder het anti-worteldoek toch nog steeds het schilderszeil.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #28 Gepost op: februari 21, 2011, 10:45:58 am »

@PaneVino
Let wel op dat anti-worteldoek wel vocht doorlaat. Dat wil zeggen, water komt van onderen zo door je Bolontapijt heen.
Daarom hebben wij onder het anti-worteldoek toch nog steeds het schilderszeil.
waarom dan nog worteldoek?
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #29 Gepost op: februari 21, 2011, 11:11:29 am »

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal