Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: opvouwen voortent  (gelezen 2547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snabbel

  • Gast
opvouwen voortent
« Gepost op: mei 02, 2013, 11:29:20 pm »

zo we hebben net onze eerste dagen met de klapper gehad. (jammer genoeg iets eerder terug omdat de kleine ziek werd, maar toch) beetje fris in de nachten op fuussekaul maar verder prima te doen.

Wel kwam ik nog ff op een vraag hoe jullie dat doen................ de voortent (zo klein mogelijk) opvouwen. een vouw instructie heb ik nog nergens kunnen vinden.....
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: opvouwen voortent
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2013, 11:36:38 pm »

Met de Conway (die een m.i. een gelijke voortent heeft) legden wij de voortent met het dak op de grond, de buitenzijde naar beneden. Dan het voorpand op (de nu binnenzijde) van het dak leggen. De buitenste punten die dan ontstaan zo ver mogelijk naar buiten trekken zodat het netjes vlak ligt. Deze taartpunten vervolgens naar binnen klappen over de buitenste rand van het dak. Vervolgens vouwden we dat pakket dubbel over de as van het dak.............dan heb je dus een mooi pakket wat je nog een paar keer om moet slaan.
 
 
........ als je begrijpt wat ik bedoel...........
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2013, 06:46:32 am door nunogconway »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.399
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: opvouwen voortent
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2013, 06:20:14 am »

Toen wij er nog 1tje hadden.

De buitenkant naar buiten leggen dan zo opvouwen dat het een lange strook word en dan oprollen.
die rol deden we in een stoffen zak.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Marinajl

  • Gast
Re: opvouwen voortent
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2013, 11:07:07 am »

Wij vouwen de voortent van onze Arizona op, op het frame.
eerst alle haringen los en de voorkant eruit ritsen, daarna de voorkant helemaal terugvouwen tot aan de wagen. Dit dubbele stuk nogmaals terugvouwen tot aan de wagen. Dan de rits losmaken en de opgevouwen tent terugschuiven tot boven een staander, anders wordt het voor het frame te zwaar. Nu het tentdoek aan één kant vanaf het midden over het frame laten zakken,dus tussen de dakliggers door, je vouwt dan vanzelf de zijkant in een zigzag mee.
Andere kant die nog op het frame ligt voorzichtig over de stokken naar de grond laten zakken en ook in een zigzag opvouwen.
De rest oprollen en in de tentzak, of op de wagen onder het zeil.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: opvouwen voortent
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2013, 02:37:16 pm »

bij onze 'oude' Arizona haalde ik eerst het frame weg uit de voortent, zodat hij helemaal vlak op het grondzeil lag, vervolgens veegde ik hem helemaal schoon met een zachte bezem/borstel en vouwde ik hem op in repen ongeveer 15cm smaller als de tentzak.
Deze rol weer oprollen van links naar rechts, en bij de volgende keer opzetten kon deze strook zo aangeritst worden en op de wagenbaktent gelegd worden, alvorens het frame weer op te bouwen.
(echt wel mooi eigenlijk,.. tijdens het afbreken aan het eind van je vakantie, alweer denken aan het opbouwen aan het beging van de volgende vakantie :>)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal