Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Bahia  (gelezen 3138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andreklaster72

  • Gast
Jamet Bahia
« Gepost op: mei 10, 2013, 07:20:39 pm »

Hallo.

Ben nieuw op dit forum, na diverse google pogingen toch aangemeld.
Ook al lopen kijken en zoeken in het juiste forum, maar niet wat ik zocht.
Daarom op deze manier.
Wij hebben een Jamet Bahia gekocht, maar geen documentatie erbij...
Om toch even te kijken hoe groot die was, uitgeklapt...
Toen moest ie weer inelkaar, dat was/is een ramp als je niet weet hoe het moet.
UIteindelijk gelukt, maar wel een paar buizen krom door de verkeerde volgorde.
Volgens ons moet eerst het lage bed, dan alle buizen ook 1 kant op en dan het hoge bed.
Maar dat heen en weer met die buizen klopt dat wel?

Hopelijk is hier iemand die ons kan helpen.

André
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.399
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Jamet Bahia
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2013, 07:33:25 pm »

Deze ken ik niet eens.
Laat staan dat we een beschrijving hebben.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Bosje

  • Gast
Re: Jamet Bahia
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2013, 07:48:48 pm »

Even aan googlen geweest, maar volgens mij een leuk oudje, die ik ook niet kende. Kromme stokken kan je bijna allemaal vervangen (recht buigen heeft weinig zin, omdat ze op de zwakke plek weer zullen buigen) verder vooral veel oefenen, en voor een beschrijving even mailen/bellen met Ubachs (de importeur)
Gelogd

andreklaster72

  • Gast
Re: Jamet Bahia
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2013, 12:14:48 am »

Al contact gehad met Ubachs, maar ook deze heeft niks...
Fototje:
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Jamet Bahia
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2013, 07:35:19 am »

Geweldig!! Ik had er nog nooit van gehoord!  8)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Jamet Bahia
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2013, 10:05:07 am »

Zou het zo veel afwijken qua bouw van andere? Voortent frame opbouwen door stokken links en rechts in elkaar zetten, doe de poten een beetje schuin, links en rechts, dan blijft het staan. Vervolgens middenstuk aansluiten, dan heb je een frame, nog niet stabiel.

Het handigst is waarschijnlijk om eerst de voortent vast te ritsen en die over de wagen tent te leggen, die trek je vervolgens zo over het frame heen.


Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

andreklaster72

  • Gast
Re: Jamet Bahia
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2013, 11:54:19 am »

Ja, de voortent is het probleem niet, maar de wagen zelf.
Heb m staande gehad en daarna niet meer inelkaar te krijgen, buiswerk moet heel vreemd (zie 1e post)
Leek me handig om daar toch iets van te hebben/weten.
Heb een reactie van de mensen waar we de vouwwagen weg hebben gehaald. Ze hebben geen adres gegevens meer van hun.
Het enigste wat ik nog heb is het kenteken wat op de wagen zat.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.369
Re: Jamet Bahia
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2013, 12:19:11 pm »

Eigenlijk zou een foto van de wagentent wel fijn zijn om je te kunnen helpen. het mooiste zou dan zijn dat je het tentdoek dan op de plek van de buizen even wegslaat.

Maar hoe span je de wagentent op? ik vermoed met uitschuifbuizen. voor het inklappen denk ik dat het bij jullie ook zo zal gaan: laat alle buizen inschuiven tot het laatste klikkertje/punt etc. leg dan de wagentent zo netjes mogelijk naar het midden van het dak.  Mocht je links een matras uit twee delen hebben, haal dan het deel dat op de bankjes ligt weg (en leg bijvoorbeeld in de wagenbak) voor de zekerheid nu alle buizen volledig in laten schuiven, dus dat ze nergens meer vergrendelt zitten, en als je dan waarschijnlijk de linkerplank (die het laagst komt te liggen) optilt dan zal het dak met buis inzakken en onder de plank komen te liggen. De hele tent moet je hier dan een beetje bij begeleiden. De hoge kant kan je er dan overheen laten klappen op ongeveer dezelfde manier.

suc6! hoop dat het zo werkt!

Gelogd
Adventure Awaits

andreklaster72

  • Gast
Re: Jamet Bahia
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2013, 08:52:43 pm »

Als t weer een beetje kanp is, zal ik proberen even goede foto''s te maken. Opzetten is geen probleem, alleen het inklappen is een ramp.
Had er iemand bij en is uiteindelijk gelukt, maar die is er natuurlijk niet altijd bij...

Heb een lage kant en een hoge waar beide matrassen op klem komen te liggen, kleine stukje ligt op de bodem. dan de lage kant naar binnen en dan begint de ellende... de buizen die meegaan met de lage kant, moeten later met zn allen weer worden omgeslagen  en komen dan op de lage kant te liggen, en dan de dikke kant erop klappen. Dat is wat we nu hebben, maar ondertussen waren er wel buizen geknakt...

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal