Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dekzeil VW verkleurd  (gelezen 3528 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brammiej

  • Gast
Dekzeil VW verkleurd
« Gepost op: mei 17, 2013, 10:20:19 pm »

Hallo,

ik ben nieuw hier op dit forum en ben al een poosje actief aan het mee lezen. Ben sinds dit jaar trotse bezitter van een jamet Arizona uit 2003.

Het weekend van de hemelvaart hebben we onze vw uitgeprobeerd en ben deze week maar eens druk aan het cleanen gegaan nu de vw toch nog voor de deur staat.

Het blauwe dekzeil wat op de vw gespannen zit is wat vuil en verkleurd, heb deze al met een sopje afgedaan, maar is er iemand wie tips heeft om de kleur weer wat terug te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reactie
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: Dekzeil VW verkleurd
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2013, 10:35:17 pm »

Ik denk niet dat dat gaat lukken het zeil is verkleurd door de uv stralen. Maar je zou wat natuur azijn bij in het sopje kunnen doen en dan nog een keer wassen. Azijn haalt vaak de keur weer op alleen weet ik niet of dit bij het zeil werkt. Gewoon proberen.

Optie 2 met een verfbrander het dekzeil heel iets verwarmen totdat de toplaag net wil gaan vloeien dan keert de keur weer terug. Ik weet het klink misschien raar als je dit lees maar het werk wel. Het is een hel karwei maar ik deed dit eerder met de kunstof grijze strips die op de bumper van mijn auto zat
Succes
Gelogd

Brammiej

  • Gast
Re: Dekzeil VW verkleurd
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2013, 02:16:44 pm »

Bedankt voor de tip ik ga maar eens met azijn aan de gang...
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: Dekzeil VW verkleurd
« Reactie #3 Gepost op: mei 18, 2013, 02:23:42 pm »

Succes ben wel benieuwd naar het resultaat. :nl
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 913
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Futura 2015
Re: Dekzeil VW verkleurd
« Reactie #4 Gepost op: mei 18, 2013, 02:48:48 pm »

blauwe schoenpoets doet ook wonderen :D
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.369
Re: Dekzeil VW verkleurd
« Reactie #5 Gepost op: mei 18, 2013, 04:38:13 pm »

wat ook wel goed werkt is cockpit spray of bumpershine, bijkomend voordeel het zeil wordt spiegelglad waardoor vuil er zo vanaf glijdt.
Gelogd
Adventure Awaits

Brammiej

  • Gast
Re: Dekzeil VW verkleurd
« Reactie #6 Gepost op: mei 18, 2013, 06:27:06 pm »

wat ook wel goed werkt is cockpit spray of bumpershine, bijkomend voordeel het zeil wordt spiegelglad waardoor vuil er zo vanaf glijdt.

Oke dan wordt dit dus na de azijn gebruikt :) morgen ga ik ermee aan de slag ... laat het jullie weten
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.359
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Dekzeil VW verkleurd
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2013, 08:39:20 pm »

Goed schoonmaken doe ik met Dasty (geel) van de Wibra. Dit is echt topspul voor vastzittend vuil, bijvoorbeeld de aanslag na 3500 snelwegkilometers. Hierbij kun je nog melamine sponsjes gebruiken van de action.
De kleur is bij mij nooit verschoten. Ik kan me voorstellen dat een beetje siliconenspray wel kan helpen, hierna goed uitwrijven. Dit zal je net als bumper restorer wel jaarlijks moeten aanbrengen.

De tip om het met een brander te doen zou ik even overheen lezen bij een dekzeil.   ::). Zelfs een bumper kun je er onherstelbaar mee vernielen..
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: Dekzeil VW verkleurd
« Reactie #8 Gepost op: mei 18, 2013, 09:02:06 pm »

Met de verfbrander bedoelde ik een föhn die je gebruikt bij het verwijderen van verf. Het zou mij niet weerhouden.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Dekzeil VW verkleurd
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2013, 08:53:43 am »

Het forum van carclean.nl heeft veel kennis over dit soort vragen.

Die truc met een verfbrander kende ik niet, maar klinkt aannemelijk. Bij Esvo in Volendam kan men reststukken  bysonil kopen, leuk om een testje mee te doen.
Gelogd

Brammiej

  • Gast
Re: Dekzeil VW verkleurd
« Reactie #10 Gepost op: mei 20, 2013, 11:50:18 am »

Het is met plastishine van Valma weer mooi geworden!! Ook de groene deksel van de disselbak ziet er weer beter uit!!

Bedankt voor de tip!!

Tips voor vuile tenttapijten: In bad met HG Oxi een nachtje. en dan uitspoelen en drogen... Zijn weer bijna als nieuw
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal