Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Alko disselslot bevestigingsplaten  (gelezen 797 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ARU-18

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Alko disselslot bevestigingsplaten
« Gepost op: april 13, 2019, 10:24:27 am »

Hallo,

Zijn er mensen op het forum die mij kunnen vertellen welke disselslot bevestigingsplaten er kennelijk nog op de dissel van onze afgelopen winter tweedehands aangeschafte Odyssee zitten. Foto is bijgesloten, maar het disselslot zelf dus helaas niet. Komen er nu pas achter..... Het liefst zou ik hetzelfde slot aanschaffen zodat ik deze platen kan laten zitten, scheelt een klusje....Het is mij tevens niet helemaal duidelijk welk type koppeling ik nou precies heb. Ik kan hier op het internet geen duidelijk antwoord op vinden tot nu toe.

mvg

Wouter
Gelogd

oli4

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte
Re: Alko disselslot bevestigingsplaten
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2019, 10:58:03 am »

Dag Wouter,

Je koppeling lijkt helemaal op een AK-160 van Alko, en de bevestigingsplaten lijken helemaal op de geleideplaaten van de Alko Safety Premium AK-160...
Ik weet alleen niet of je dit slot kan kopen zonder deze montageblokken.
Heel degelijk slot, SCM gekeurd, wel zwaar om te hanteren of op te bergen

hopelijk heb je er wat aan.

beste groeten, Olivier


Gelogd

ARU-18

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: Alko disselslot bevestigingsplaten
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2019, 11:15:13 am »

De twijfel bestaat of het om het Alko Safety Compact slot gaat of de Safety Premium. Ik wordt er niet wijs uit, want de bevestigingsplaten verschillen blijkbaar per koppeling type. Ik vermoedde al dat de koppeling zelf inderdaad een AK160 is, maar dan weet ik nog niet of het om de 35mm of de 50mm versie gaat. Gelukkig is mijn stallinghouder zo hulpzaam om mijn koppeling type aanduiding volgende week even te fotograferen, dus dan hopelijk uitsluitsel hierover.....
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Alko disselslot bevestigingsplaten
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2019, 01:51:17 pm »

Hallo Wouter,

Aan de foto te zien heb je idd een AK-160 koppeling inclusief adapterplaten voor een Alko safety compact of plus slot (grijs of rood). Pasvorm van beide is gelijk, de grijze compact uitvoering is echter niet SCM goedgekeurd. Het nieuwe, zwarte premium slot past niet op deze adapterplaten.
Gelogd

ARU-18

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: Alko disselslot bevestigingsplaten
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2019, 04:42:16 pm »

Hallo Sorrento,

Dank voor je toelichting. Mijn vermoeden is ook dat het hier om adapterplaten gaat van het Compact model (ongekeurd). Ik had inmiddels een duidelijke afbeelding gevonden van de adapterplaten van het nieuwe Safety Premium model (zwart/gekeurd) en die zien er significant anders uit......jammer want dat model heeft wel mijn voorkeur. Dat wordt waarschijnlijk dus een ombouw klusje....
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Alko disselslot bevestigingsplaten
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2019, 09:55:31 pm »

De rode “plus” variant van de grijze compact is volgens mij nog steeds scm goedgekeurd en schuif je zo op deze adapterplaten. Persoonlijk vind ik dit slot mooier en gebruiksvriendelijker dan de premium, al zal de laatste (nog) betere protectie bieden...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal