Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: verwarming  (gelezen 3570 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronschraven@icloud.com

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Aart kok Kariba
verwarming
« Gepost op: april 05, 2021, 01:10:01 pm »

Ik ben op zoek naar een goed verwarming voor mijn kaaiba aart kok. 5-10 amper.
Wat raden jullie mij aan?
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: verwarming
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2021, 01:13:25 pm »

Dat is tussen de 1000 en 2000 watt. Zou een vloeistof gevulde nemen, wordt de lucht niet zo droog om je heen.  Elke praxis of gamma verkoopt deze kacheltjes wel. Zelf gebruik ik geen verwarming, iets meer laagjes maken en in beweging blijven, goede schoenen aan de voeten en een mutsje op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verwarming
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2021, 01:33:38 pm »

Er zijn ook kleine kacheltjes op gas. Makkelijker in het gebruik dan iets met vloeistof.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: verwarming
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2021, 04:25:36 pm »

Met voor en naseizoen heb je eigenlijk een petroleum  laserkachel of een gaskachel nodig.

Het nadeel van een gaskachel is dat het vochtig word, je ziet dat meteen aan de ramen.

Een petroleumkachel met geurloze petroleum blijf je altijd een heel klein beetje ruiken met aan en uitzetten.

Een electrische kachel levert vaak te weinig vermogen of je hebt te weinig ampère aan de paal om het rendement te halen van bovenstaande.

Een kleine electrische kachel is in het zomerseizoen wel toereikend om de kou eruit te halen is onze ervaring. We laten de Zibro laser dan thuis.
Gelogd

Jolien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée
Re: verwarming
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2021, 06:50:41 pm »

Wij hebben onlangs een Eurom Safe-t-heater (max 1500 Watt) gekocht voor op de camping. Nog niet in de vouwwagen getest, wel in huis en het werkte best goed.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: verwarming
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2021, 09:08:20 am »

Wij hebben onlangs een Eurom Safe-t-heater (max 1500 Watt) gekocht voor op de camping. Nog niet in de vouwwagen getest, wel in huis en het werkte best goed.

goeie koop, gebruiken wij ook in het voorjaar
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verwarming
« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2021, 09:44:47 am »

Met voor en naseizoen heb je eigenlijk een petroleum  laserkachel of een gaskachel nodig.

Het nadeel van een gaskachel is dat het vochtig word, je ziet dat meteen aan de ramen.

Een petroleumkachel met geurloze petroleum blijf je altijd een heel klein beetje ruiken met aan en uitzetten.

Een electrische kachel levert vaak te weinig vermogen of je hebt te weinig ampère aan de paal om het rendement te halen van bovenstaande.

Een kleine electrische kachel is in het zomerseizoen wel toereikend om de kou eruit te halen is onze ervaring. We laten de Zibro laser dan thuis.
Volgens mij komt bij een petroleumkachel ook vocht vrij en andere verbrandingsgassen. Dus niet alleen bij een gaskachel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: verwarming
« Reactie #7 Gepost op: april 10, 2021, 10:51:35 am »

Klopt, maar verhoudingsgewijs ten opzichte van de geleverde hoeveelheid warmte minder. Heeft te maken met de C/H verhouding in de brandstof.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verwarming
« Reactie #8 Gepost op: april 10, 2021, 11:28:25 am »

Klopt, maar verhoudingsgewijs ten opzichte van de geleverde hoeveelheid warmte minder. Heeft te maken met de C/H verhouding in de brandstof.
Mijn scheikunde is al even geleden. Maar bij het gas verwarmen werd het gebracht als nadeel terwijl er bij de petroleum niet over werd gesproken. Geen eerlijke vergelijking dus.
Wij hebben beide gebruikt. Ik vond gas meenemen en gebruiken makkelijker dan de brandstof. Ik had een 3 weg kraan in de slang tussen fles, keuken en eventueel de gaskachel. Ook de gaskachel was kleiner mee te nemen dan de petroleum variant. Bovendien had ik een beugeltje gemaakt voor montage van de gaskachel op de rand van de 5 kg gasfles. Met de 5 kg gasfles konden we makkelijk toe. Wij gebruikten nooit de electriciteit aansluiting op een camping. Als het goed koud is heb je toch serieuze verwarming nodig omdat een tent niet geisoleerd is en de warmte er bijna net zo snel uit trekt als je er in stopt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

SpeedyG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona (2001)
Re: verwarming
« Reactie #9 Gepost op: april 10, 2021, 01:26:26 pm »

Wij hebben vorig jaar voor het eerst in het najaar gekampeerd. Je moet toch wat in Corona tijd  :I

Onze oplossing bestond uit een petroleum kachel voor overdag. (20 graden in de voortent bij een buiten temperatuur van <10 graden)
En 's nachts kleine elektrische kachel voor in de wagenbak om de ergste kou 's nachts te verdrijven. (nachtvorst buiten)

Is ons erg goed bevallen.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: verwarming
« Reactie #10 Gepost op: april 14, 2021, 09:04:32 pm »

Wij hadden een week terug tot -7 snachts.
Verwarming snachts als we sliepen was een elektrisch vuurtje van 1000w
Als wij uit bed warmen een gasverwaring, leverd tot 4000w
Wel 15kg gas op een week erdoor.
Maar voor die 35€ Laat ik mijn gezin geen koude hebben  ::)
Gelogd

David

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: verwarming
« Reactie #11 Gepost op: mei 04, 2021, 03:24:20 pm »

goeie koop, gebruiken wij ook in het voorjaar

Wij gebruiken deze ook. Staan nu met onze vouwwagen op de camping (buiten is het 10 graden en regen) en binnen is het zeer belachelijk. Heeft ruim voldoende capaciteit. Het is een keramisch kacheltje. Ander pluspunt. De kachel zelf wordt niet idioot heet. Zelfs met 3 kleine kindjes redelijk vertrouwd. Wel opletten natuurlijk;-)

Eurocom 500-1000-1500 watt.
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2021, 03:27:16 pm door David »
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: verwarming
« Reactie #12 Gepost op: mei 04, 2021, 05:19:48 pm »

Citaat van: David link=topic=25993.msg :J333924#msg333924 date=1620134660
Wij gebruiken deze ook. Staan nu met onze vouwwagen op de camping (buiten is het 10 graden en regen) en binnen is het zeer belachelijk. Heeft ruim voldoende capaciteit. Het is een keramisch kacheltje. Ander pluspunt. De kachel zelf wordt niet idioot heet. Zelfs met 3 kleine kindjes redelijk vertrouwd. Wel opletten natuurlijk;-)

Eurocom 500-1000-1500 watt.

 :J
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: verwarming
« Reactie #13 Gepost op: mei 05, 2021, 09:32:40 am »

Wij dit weekend gekampeerd met de Livingstone en dit kacheltje: Eurom Safe-T-heater 1500elektrische kachel

Lastige voor ons was, slaaptent van de kinderen achter, onze tent rechts boven de wagen en de hond links. Toen we binnen zaten (zelfs onder de luifel met voorwand) was het prima te doen. Snachts lastig om het overal warm te houden (het was 2 graden ipv. 7), maar met kleding aan in de slaapzak (geen winter slaapzak) was het best goed te doen niet koud gehad.

Voor 25 euro een koopje! (hadden op de camping 10A)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal