Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: fiets monteren  (gelezen 9199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk: kampeermiddel : Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:fiets monteren
« Reactie #15 Gepost op: april 30, 2010, 05:15:56 pm »

vraagje die ophogingen op je klep kan je daar niet iets van een U profiel op plaatsen dat je daar de fietsen in zetmet riempjes onder je U profiel om je banden vast te zetten
Ik weet niet weet er onder die ophogingen zit en dus ook niet of er iets in te schroeven valt of dat het er door zou moeten.
Maak liever ook niet meer gaten in het deksel. Met alleen riempjes blijven fietsen niet in een u-profiel staan.
(of bedoel je dat anders?)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:fiets monteren
« Reactie #16 Gepost op: april 30, 2010, 05:22:52 pm »

die riempjes zijn voor de banden vast te zetten zo dat deze niet weg kunnen en dan moet je iets van een soort staaners maken die je dan weer op de aan of andere manier vast moet maken aan dat U profiel

maar is moeilijk te beschrijven ik zal ff kijken of ik iets kan tekenen op de comp en dan stuur ik het wel per pb want ik weet niet hoe ik dat op het forum kan krijgen
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:fiets monteren
« Reactie #17 Gepost op: april 30, 2010, 10:40:50 pm »

is het mischien dan iets om een kokerbalkje overdwars  te plaatsen over de randen op je klep en dan Uprofiel er over om de kracht op te vangen van de wiebelende fietsen
anders is er nog een manier de trapper van en fiets af stuur draaien deken op de klep en stapelen maar en spanband om de boel vast te zetten  :# :#
Gelogd

screech

  • Gast
Re:fiets monteren
« Reactie #18 Gepost op: mei 03, 2010, 09:18:12 pm »

die riempjes zijn voor de banden vast te zetten zo dat deze niet weg kunnen en dan moet je iets van een soort staaners maken die je dan weer op de aan of andere manier vast moet maken aan dat U profiel

maar is moeilijk te beschrijven ik zal ff kijken of ik iets kan tekenen op de comp en dan stuur ik het wel per pb want ik weet niet hoe ik dat op het forum kan krijgen


Even offtopic, maar we zijn wel benieuwd wat je bedoekld:  ik weet niet welk programma je gebruikt, maar vaak vast er wel iets te exporteren naar een vast plaatje (BMP, JPG, TIFF of iets dergelijks). Of je maakt een screenshot, cropt hem en post hem als jpg.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:fiets monteren
« Reactie #19 Gepost op: mei 04, 2010, 02:33:31 pm »

Hier het tekeningetje wat Caspar heeft gemaakt.

Ziet er idd niet zo moeilijk uit. U-profielen in de lengterichting van de vouwwagen zien te plaatsen. Met de open kant naar boven, dan kan daar je wiel in.
De riempjes zijn dan om de banden te fixeren.
De staanders dienen om het frame van de fiets vast te houden. Mogelijk dat je dit zelf kunt maken, of een bestaand onderdeel van een officiele fietsendrager gebruiken. Even afkijken in een winkel hoe zoiets vast zit zou wel eens kunnen helpen.

Suc 6
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:fiets monteren
« Reactie #20 Gepost op: mei 04, 2010, 03:24:01 pm »

Bij Halfords dak dragers kopen, even meten wat de breedte is, volgens mij moet je dan een heel eind komen. Ik had dakdragers ven een stationwagen liggen, noui waren deze te smal om op de drager van de  combi camp te monteren. Bij
Halfods hebben ze diverse maten, voor ?30, 2 nieuwe liggers gekocht en het past. De fietsen staan dus boven op de originele drager. Ik zal even kijken of ik een foto kan uploaden.

Misschien is het mogelijk, als ik de foto bekijk een varanda stang van een voortent een optie, deze heeft een klem systeem die kan je om je drager klemmen.

Suc6,Henk
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2010, 03:28:30 pm door Henk CC »
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk: kampeermiddel : Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:fiets monteren
« Reactie #21 Gepost op: mei 05, 2010, 09:17:09 pm »

ik denk da'k er uit ben...
De ruimte tussen de richels op de deksel en de onderkant van de rails is 15mm.
Da's precies de diameter van CV-pijp. Als ik die er tussen steek ligt ie op het dak en onder de rails geklemd.
Ik gebruik er 2 voor en 2 achter, vlak bij elkaar.
Fixatie op de "grote" rails dmv boutje/moertje (M6).
(De rails zelf is ook veredelde CV-pijp)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal