Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Naar Toscane via Frankrijk  (gelezen 14963 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Naar Toscane via Frankrijk
« Reactie #15 Gepost op: mei 17, 2018, 02:22:37 pm »

Wij pakten vroeger altijd de boot in Livorno (naar Corsica). We reden over Zwitserland. In 2 dagen heen, in 1 terug. Dat was echter zonder vouwwagen, dus sneller dan 100 in D..

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Naar Toscane via Frankrijk
« Reactie #16 Gepost op: mei 17, 2018, 07:59:52 pm »

Dag Reinier, en anderen die meelezen...

Kan je / iemand wat meer over de route

Nancy - Mulhouse - Basel - Como

vertellen?

Heb je tips om te overnachten in een hotel of B&B? Graag met bewaakte / afgesloten parkeerterrein.
In welke plaatsen heb je zoal overnacht?
Hoeveel km / uur kan je globaal per dag rijden op deze route, met welke snelheid?
We starten vanuit omgeving Eindhoven naar Vada / Livorno (Toscane)...

Dank alvast voor jullie reacties...!

ViaMichelin geeft wanneer ik Vertrek Eindhoven en Aankomst Como intyp: Via A61 A8 957km met 10h40 (met Caravan)
Scheelt een 3,5 uur minder ipv via Luxemburg en Frankrijk...!

Toch maar eens de Tempo100 keuring aanvragen dan !?



Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Naar Toscane via Frankrijk
« Reactie #17 Gepost op: mei 18, 2018, 02:34:57 pm »

Zelf heb ik een variant van deze route een aantal keer gereden: bij Metz de snelweg naar Straatsburg en dan naar Basel. Bij Saverne gingen we dan op de D1004 om bij Molsheim de snelweg weer op te pikken. Prima te doen.  Je kunt ook via Straatsburg zelf rijden, maakt qua tijd niet veel uit maar Straatsburg is wel druk. Ik vind het rijden in Frankrijk door het tempo dat je mag maken, de rust op de wegen en de veel betere kwaliteit van de Peage fijner dan Dld. Je moet bij Duitsland ook nog uitkijken voor inhaalverboden: op een aantal snelwegen mag je met je aanhanger niet inhalen en heb je uiteindelijk niets aan je 100 km certificaat. Dit geldt bijvoorbeeld voor de door je aangehaalde A61. Op inhalen wordt gecontroleerd kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Overnachtingsadressen: le relais de wasselonne, je huurt dan een appartementje zonder ontbijt. Geen afgesloten parkeerplaats maar in de middle of nowhere. Klein wandelingetje (haf uurtje) naar het centrum alwaar vakwerkhuisjes en restaurantjes. Is ons prima bevallen;
Le Roi Soleil in Mulhouse, typisch frans ketenhotel op een Zone Commerciale. Vrij nieuw, prima waar voor het geld, aardige mensen en uiteraard afgesloten parkeerplaats.

Uiteindelijk bepaalt de Gotthard-tunnel het tempo op de tweede dag. Als je in de Elzas stopt is Como beslist haalbaar.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Naar Toscane via Frankrijk
« Reactie #18 Gepost op: mei 18, 2018, 03:15:41 pm »

ViaMichelin geeft wanneer ik Vertrek Eindhoven en Aankomst Como intyp: Via A61 A8 957km met 10h40 (met Caravan)
Scheelt een 3,5 uur minder ipv via Luxemburg en Frankrijk...!

Toch maar eens de Tempo100 keuring aanvragen dan !?
Maand geleden naar oostenrijk gereden.
Heel duitsland en oostenrijk door 100km/u aangehouden op de teller.
Niks problemen gehad. Mooi meegereden met de bussen.
En regelmatig vrachtwagen voorbij gestoken.
Zonder keuring 😉
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Naar Toscane via Frankrijk
« Reactie #19 Gepost op: mei 18, 2018, 07:40:38 pm »

Zelf heb ik een variant van deze route een aantal keer gereden: bij Metz de snelweg naar Straatsburg en dan naar Basel. Bij Saverne gingen we dan op de D1004 om bij Molsheim de snelweg weer op te pikken. Prima te doen.  Je kunt ook via Straatsburg zelf rijden, maakt qua tijd niet veel uit maar Straatsburg is wel druk. Ik vind het rijden in Frankrijk door het tempo dat je mag maken, de rust op de wegen en de veel betere kwaliteit van de Peage fijner dan Dld. Je moet bij Duitsland ook nog uitkijken voor inhaalverboden: op een aantal snelwegen mag je met je aanhanger niet inhalen en heb je uiteindelijk niets aan je 100 km certificaat. Dit geldt bijvoorbeeld voor de door je aangehaalde A61. Op inhalen wordt gecontroleerd kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Overnachtingsadressen: le relais de wasselonne, je huurt dan een appartementje zonder ontbijt. Geen afgesloten parkeerplaats maar in de middle of nowhere. Klein wandelingetje (haf uurtje) naar het centrum alwaar vakwerkhuisjes en restaurantjes. Is ons prima bevallen;
Le Roi Soleil in Mulhouse, typisch frans ketenhotel op een Zone Commerciale. Vrij nieuw, prima waar voor het geld, aardige mensen en uiteraard afgesloten parkeerplaats.

Uiteindelijk bepaalt de Gotthard-tunnel het tempo op de tweede dag. Als je in de Elzas stopt is Como beslist haalbaar.

Dank voor je reactie
Como is ons doel voor de eerste dag als tussenstop om daarna door te rijden naar Livorno
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Naar Toscane via Frankrijk
« Reactie #20 Gepost op: mei 18, 2018, 07:42:28 pm »

Maand geleden naar oostenrijk gereden.
Heel duitsland en oostenrijk door 100km/u aangehouden op de teller.
Niks problemen gehad. Mooi meegereden met de bussen.
En regelmatig vrachtwagen voorbij gestoken.
Zonder keuring 😉

Hoi Jimmy

Mijn ervaring met Duitsland is dat ze altijd tijdens de vakantieperiode in het hoogseizoen aan de weg aan het werk zijn
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Naar Toscane via Frankrijk
« Reactie #21 Gepost op: mei 18, 2018, 09:53:41 pm »

Volgens mij doen ze dat omdat het in het bedrijfsleven in die periode rustiger is. Waardoor de economische schade door files ed enigszins beperkt word.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Naar Toscane via Frankrijk
« Reactie #22 Gepost op: mei 19, 2018, 06:49:54 am »

Wij hadden met zwarte zaterdag maken. Zijn toen vanuit noord holland in de loop van de dag vertrokken en bij de hotelletjes langs de weg bij nancy overnacht (beetje achter de drukte aan en niet te ver frankrijk in) dat groepje op de heuvel, f1 enzo.

Volgende dag hebben wij toen nancy - milaan gedaan. In een kleine b&b, parkeren ad weg. (Ook wel eens in como overnacht trouwens, leuke plek daarvoor)
In beide gevallen waren wij alleen met een auto en nog met de tent. Dus iets minder eisen voor parkeren.

De route die wij reden was vanaf nancy naar epinal en toen volgens mij met de n66 weer naar mulhouse.
Daarna weer de "logische route"


Mvg

Reinier



Verstuurd vanaf mijn LG-M700 met Tapatalk

Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Naar Toscane via Frankrijk
« Reactie #23 Gepost op: mei 19, 2018, 10:36:45 am »

Dank voor je reactie
Como is ons doel voor de eerste dag als tussenstop om daarna door te rijden naar Livorno

In dat geval: Maddodina in Cantello. Niet goedkoop, wel erg leuk en italiaans.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal