Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Montage traanplaat disselbak Cocoon  (gelezen 2141 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fotist

  • Gast
Montage traanplaat disselbak Cocoon
« Gepost op: juli 05, 2018, 08:45:15 am »

Ik heb net een op maat gemaakte disselbak van Gepro gekocht: we wilden er graag een in dezelfde stijl als het alu van de rest van de Cocoon: gebeitst alu traanplaat, 2 traans motief. De maten die wij wilden, bestonden niet kant en klaar, dus dan maar op maat laten maken. Past qua hoogte nu mooi een gasfles in van 50cm. Straks nog een houten bodempje erin en wat stevig foam. Maar dan...

Nu wil ik hem monteren met wat slotbouten, maar vraag me af of dit gewoon koud op de dissel gezet kan worden, of dat er nog iets van rubber of plastic tussen het aluminium van de disselbak en de dissel zelf moet.
Wat hebben jullie gedaan?
Gelogd

Fotist

  • Gast
Re: Montage traanplaat disselbak Cocoon
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2018, 01:15:37 pm »

Voor degenen in de toekomst die geïnteresseerd zijn: ik heb het aan Gepro gevraagd, en het moet gewoon koud op de dissel gemonteerd worden.

Ik heb er een plaatje multiplex in gemaakt, deze in twee helften gezaagd, anders kreeg ik het niet in de bak.

Daarna heb ik vier stroppenplaatjes gemaakt, en met zinkspray behandeld. Gaten in de disselbak na wat passen en meten, en toen vast gedraaid met zelfborgende moeren op slotbouten ( M10).

Zit nu als een huis.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Montage traanplaat disselbak Cocoon
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2018, 03:40:15 pm »

Ziet er netjes uit :J idd wel zo mooi als het hetzelfde is als op de rest van de wagen
Gelogd

pipopepi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper flyer
Re: Montage traanplaat disselbak Cocoon
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2018, 11:54:00 am »

Ik ben geen klusfanaat maar wil iets soortgelijks gaan doen. Waarom de plaat multiplex ertussen als ik vragen mag?
Gelogd

Fotist

  • Gast
Re: Montage traanplaat disselbak Cocoon
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2018, 12:03:33 pm »

Ik ben geen klusfanaat maar wil iets soortgelijks gaan doen. Waarom de plaat multiplex ertussen als ik vragen mag?
Voor de stevigheid: verdeelt puntbelasting iets, en om de slotbouten in te laten borgen. Je kan in principe ook zonder, maar dan kan je beter bij de stroppenplaatjes en U-bouten gebruiken: https://www.onlinetrailerparts.nl/caravan-trailer-paardentrailer-boottrailer/u-bout-tegenstuk/_381_w_3532__NL_1


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Montage traanplaat disselbak Cocoon
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2018, 01:19:57 pm »

Mooie disselbak! Wat zijn de maten als ik vragen mag en wat kost hij in deze maat? (mag ook in pm)
Gelogd

Fotist

  • Gast
Re: Montage traanplaat disselbak Cocoon
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2018, 01:55:04 pm »

Mooie disselbak! Wat zijn de maten als ik vragen mag en wat kost hij in deze maat? (mag ook in pm)
400 x 800 mm en 560mm hoog. Met slot, handvat en gasveren en klep die niet buiten de fotoprint komt.
Kostte 450 eur.

Veel geld, maar hij moest op maat gemaakt worden, en dit was het enige dat ik kon vinden. Op werkspot kreeg ik weinig respons.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Montage traanplaat disselbak Cocoon
« Reactie #7 Gepost op: augustus 19, 2018, 02:07:07 pm »

Bedankt voor de info. Het is wel veel geld maar als je bedenkt dat de kunststof disselbak van Cabanon hetzelfde kost, vind ik het nog wel meevallen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal